Alapvetően az én hibám, de csak az alap működésre gondoltam, és ezt nem írtam le (mérnök uraknál ez alap, ugyanúgy mint a milliméter).
Szóval nem azért kérdeztem mert nem tudom, hogy mire való és hogyan működik. Inkább azért mert az elmúlt időszakban nagyon gyanús lett a viselkedése. Alapvetően médium hajókat használok, tulajdonképpen a python az alap. A konda, cutter, corvette ált. a raktárban áll. A konda szokott még előjönni, de csak colonia-ra vagy felfedező útra (ergo shield boost szóba sem jöhet).
Szóval "ki a fasza gyerek" alapon elvállaltam egy küldit a mamától, hogy megszabadítom őt 4db corvette-től. Fel is szereltem a python-t totál harcra. Elméletileg a corvette hozzám sem érhet, mert elég ügyesen mozgok, de azért beerősítettem a pajzsot is. Cell Bank-ot nem használok, mert nem tudom az elsütést és a heat sink-et használni amikor állandóan mozgok az összes thrusterral (még nem jött össze az a beállítás, hogy minden kéz alatt legyen).
Elindulok, megcsípem az első corvette-t (még jó, hogy nem vittem interdictort, mert igazából ilyenkor ő csíp meg engem, nekem csak hagyni kell), harcolunk, elég szarul áll már. Egyszer csak jönnek a haverjai, vulture, konda, python, delance, minden. Egyből szükség lett a pajzsra, de pikk-pakk lemerítették. Sebaj, elboostolok biztonságos távolba, és regenerálódunk. Nézem olyan lassan, hogy egy év lesz mire használható lesz a pajzs. Most milyen jól jönne a cell bank. Olyan 70% körül megyek vissza, mindenki 100%-on, mondanom sem kell nem sokáig húztam. Közben azért néztem, az ellenfél pajzsát is, csodálkoztam nekik milyen faszán töltődik vissza (a corvette-n kívül nem használtak cell bankot, még a konda sem). Az enyém meg semmi csak fogy. Azért így is végeztem 1-el, de inkább hagytam a további 3-at, mert ez így nagyon sokáig eltartott volna (nem volt annyi időm meg kedvem sem).
Viszont szöget ütött a fejembe, hogy ez így nem valami fasza, valamit kellene csinálni, de mit? Szóltam a havernak, teszteljük már a beállításokat. Felállunk egymással szemben, és amikor mondom, ő meglő, majd elemezzük mi történik. Hosszas hülyéskedés után már csak a shield boosterek működésére koncentráltunk. A következőképpen működnek:
1. Amikor töltődik a pajzs, ők is töltődnek, ezáltal elvonva az energiát a pajzs töltésétől. Tehát minél több boostered van, annál lassabban áll fel a pajzs. Ezt tudtuk. Alapműködésről beszélünk, ha mérnökölve van a boost, akkor több energiára van szüksége (ismert a különbség, mert megnézhető), jobban lefogja a pajzstöltést.
2. Amikor meglőnek, akkor lassabban merül le a pajzs, de a boost duplán, mert visszatöltené a pajzsot plusz ő is merül annyit mint a pajzs. Magyarán a találat annyit ér, hogy pajzs energia + pajzs energia * boost-ok száma. És ezeknek mind vissza kell töltődniük. Így fordul elő az, hogy egy kisebb találat miatt is, nagyon megnyúlik a pajzs regenerálódási idő (cutteren teszteltünk 8db maxra mérnökölt boosterral).
3. A "Modules" fülön tudod szabályozni, hogy melyik modul legyen be ill. kikapcsolva. Amikor bekapcsolsz egy boost-ot, az rögtön lerántja a pajzsból a boost teljes energiáját (tehát a pajzsból azonnal feltölti magát), de a pajzs visszatöltés már úgy történik mintha a boost is le lenne merülve (tehát a boost kétszer töltődik).
4. A "Modules" fülön a boost-ot kikapcsolva, a boost-ban lévő teljes energia azonnal átadódik a pajzsnak. Tulajdonképpen ugyanolyan mint amikor elsütöd a cell bank-ot, csak nincs recsegés-ropogás. Ha a pajzs 100%-on áll, akkor buktad azt az energiát, ha rögtön visszakapcsolod úgy veszi, hogy a boost üres volt és lekapja a pajzsból a megfelelő töltetet.
Kicsit belegondolva már értem, miért okoz nekem gondot, már évek óta a pajzs. Az előbb leírtak alapján nincs olyan állapot, amikor optimálisan használni tudnád a booster-eket, energiavesztés nélkül. Sőt igazán pont a harcban ahol létfontosságú lenne a pajzsok élettartama/regenerációja, ennek ellenére pont itt vagy megszívatva. Egy kis könnyítést jelent ha harc közben sorban egyesével kikapcsolod a booster-eket, mert az azokban lévő energia azonnal visszatölti a pajzsenergia valamely részét. Na de ki az aki harc közben behívja az oldalképernyőt, megkeresi a még bekapcsolt boostert és kikapcsolja. Ezzel sokkal több energiát lehet veszíteni mint amit a booster tartalmaz. El kell boostolni és ahol már nem érnek el a találatok, ott tudod használni. Viszont amikor visszatérsz a harcba, míg fel nem veszed a megfelelő pozíciót mindenki téged lő. Tehát nem biztos, hogy ezzel is bármit nyerhetnél.
Villamosmérnökként rengeteg booster-el találkozom (tulajdonképpen egy sima kondenzátor is az), de nem csak ez a terület, hanem pl. a levegőkompresszor is booster. Példának okáért így működik az az ágyú a NASA-nál, amivel pl. a becsapódásokat vizsgálják. De a krumpliágyú is booster.
Kíváncsi lennék, hogy aki(k) megtervezték/kivitelezték/tesztelték a shield booster-t minek alapján dolgoztak. Mert én több mint 2000 óra játék alatt feltételeztem, hogy a booster az a feltöltés/kisütés elvén működik (ahogyan egy booster-nak kell), de ez nem tudom mi ez.
Ezek után felszereltem a python-t úgy, hogy raktam bele cell bank-ot, de a booster-eket ledobtam mind, helyette heatsink. Na mindjárt másképpen alakult a harc, a pajzs működött rendesen, és a cell bank is tette a dolgát. Utóbbi csak azért érdekes, mert ha úgy sütöd el a cell bank-ot, hogy vannak boosterek, akkor a rájuk eső energiát ők nyelik el, és nem a pajzsra megy. Egyébként ez volt az egyik ok amiért nem szerettem a cell bank-ot: rohadt nagy modul, megsüti a gépet és alig tölt a pajzson. Persze mert 4 db booster elnyeli az energiáját. De ha nincs booster mindjárt rendesen működik. És itt jön be képbe a mérnökölt booster: minél többet "javítassz" a booster-en, annál szarabb lesz az eredmény.