Szerintem rossz előzetes elképzeléssel közelítitek meg a shield booster kérdését. Felejtsétek el azt, amit az elektronikai ismereteitek alapján gondolnátok! Ez egy sci-fi és játék.
A shield booster nem csinál mást, mint egy fix energia fogyasztásért cserébe megemeli a pajzsod erejének felső értékét egy +n%-kal (A osztályú esetén +20%-kal), azaz a pajzs max. MJ számát emeli, illetve mérnökölt modul esetén a pajzs ellenálló képességén is javít, az egyes támadási formákkal szemben (thermal, explosive, kinetic). A shield booster fogyasztása állandó, nem befolyásolja az, hogy a pajzsod fent van-e, vagy éppen töltés alatt van. A shield booster önmagában nem tölt és nem ad le semmit.
A pajzsod töltéséért csak a pajzsgenerátor a felelős. Ha teljesen sértetlen a pajzsod, akkor csak a fenntartásához szükséges energiát használja. Ha sérül a pajzs, akkor elkezdi újratölteni másodpercenként egy fix MJ értékkel (regeneration rate). Ha lement a pajzsod, akkor pedig szintén egy fix MJ/s értékkel elkezdi újjáépíteni (broken regeneration rate). A pajzs töltéséhez, újraépítéséhez a power distributor SYS cellájából/bufferéből kezdi leszívni az energiát. Ezek az értékek a pajzsgenerátor osztályától, és a mérnököléstől függnek.
A fentiekből adódik, hogy ha shield boostert használsz, akkor feljebb megy a pajzs max. MJ értéke, és ezt a generátornak visszatölteni, újjáépíteni tényleg tovább tart. Viszont, egy shield boosterrel megtámogatott erősebb pajzsot lebontani is lényegesen tovább tart az ellenfélnek! Ha pedig ehhez még a mérnökölést is hozzávágjuk, ami a pajzs ellenálló képességét is megemeli, már nagyságrendi eltérésekről beszélünk!
A shield cell bank egy töltete szintén egy fix, viszonylag nagy MJ értéket pumpál vissza a pajzsba. Ezt viszont lényegesen rövidebb idő alatt teszi meg, mint ahogy a pajzsgenerátor töltené vissza a pajzsot. (Csak ehhez ugye még léteznie kell a pajzsodnak!)
Amikor a shield boostert ki/be kapcsolgattad, valójában csak annyi történt, hogy a pajzsod maximum MJ értéke lecsökkent, vagy éppen feljebb ment, de valójában a töltöttségi szintje, tehát az aktuális MJ értéke nem változott. A három karika színe, és a kiírt százalékos érték azért változott, mert az aktuális töltöttség, és a max. töltöttség aránya változott, hiszen a max. érték a booster kapcsolgatása miatt feljebb/lejjebb ment. Ha jól emlékszem vagy a jobb oldali panelen, vagy az alsó középső panelen számszerűen is kiírja a pajzs értékeit a hajó rendszere.
Shield boostert kikapcsolni akkor van értelme, ha a pajzsodat teljesen lebontották, és a generátornak újjá kell építenie. Ugyanis az, hogy mennyi energiát kell visszapumpálnia az újjáépítéshez a max. MJ értéktől függ. Persze ha pajzs lement, úgy is lesz nagyobb gondod annál, minthogy a boostereket kapcsolgasd...
Bár ha pajzs lement, a boosterek kapcsolgatása helyett inkább érdemes egy teljes repair and reboot újraindításra sort keríteni. Ennek a végén ugyanis, varázslatos módon, a pajzs is 50%-kon újjáépül, rendszerint sokkal gyorsabban, mint ha csak a pajzsgenerátorra várnál. Persze egy ülő kacsa könnyű célpont tud lenni.
Egyébként ha nem működne az a rendszer, amit az előző alkalommal leírtam, kutya nem használná. Márpedig működik, és aki harcra optimalizál egy hajót, az így vagy úgy, de a komponensek többségét használni fogja az adott hajó lehetőségeihez mérten.
A teljes komplex pajzsrendszer optimalizálásra két véglet van.
Az egyik, hogy a pajzs regenerációjához szükséges időt csökkentjük amennyire lehet, a pajzs ellenállását pedig igyekszünk minél feljebb tornázni. Az alapja egy bi-weave shield gen., amit resistance augmented shield boosterekkel tolunk meg. Ezt esetleg még kiegészíti egy vagy két gyors töltésre optimalizált scb. Az alapötlet az, hogy a magas res. értéknek köszönhetően egy alacsony max. MJ-vel rendelkező pajzs is képes sok sebzést elnyelni. (Egységnyi MJ-ért, több sebzést tud elnyelni.) A dolog szépséghibája, hogy 60%-70% feletti ellenállás már csökkentet értékkel lesz figyelembe véve. Tehát 100%-kos res-t nem lehet elérni.
A másik véglet, hogy a pajzs nyers erejét toljuk az csillagokig. Ennek az alapja rendszerint prismatic shield gen. (Barbi hercegnő ezért mindenki kedvence), amit még megtámogatunk néhány heavy duty shield boosterrel. Ennek köszönhetően a max. MJ értéke eszement magas lesz, így a pajzsot lebontani az ellenfélnek elég komoly munka lesz. A dolog leges legnagyobb hátulütője, hogy ha egyszer lement a pajzs, a szemöldöködet is befonhatod, mire újraépül és újratölt. Feltéve, hogy lesz időd erre, mielőtt elpárologtatják a hajódat. Egy SCB itt is hasznos tud lenni, de nem biztos, hogy lesz helyed vagy kellő mennyiségű energiád az üzemeltetésére, figyelembe véve, hogy a prismatic shield gen. és a heavy duty shield boosterek is zabálják az energiát.
Ha valaki engem kérdez az arany középút a legjobb választás. Minden hajómon bi-weave shield gen. thermal resistant tuninggal. A harcra épült gépek esetében heavy duty és resistance augmented shield boosterekkel, illetve ha van hely és energia akkor SCB-vel és heat sink-kel kiegészítve. Kalóz vadászat nem okoz gondot, és a high intesity combat zone-okat is túléltem eddig. (Ha kell szívesen linkelek coriolis.io-ról hajókonfigurációt.)
Még egy dolgot érdemes észben tartani. Minden pajzsot le lehet bontani!
Ezért ha valaki a túlélést fontosnak tartja, az alap alufólia páncélt is le fogja cserélni valami rendesebbre. Harcra épített hajóknál pedig melegen ajánlott a hull reinforcement package-ek és modul reinforcement package-ek használata is. Természetesen ezeket is lehet és javasolt is tuningolni.