"PL. az swtor költségvetésének sztem a negyedébõl ki lehetne hozni egy kb 1000x jobb, élvezhetõbb játékot. csak mostanában nem túl vállalkozóak a cégek."
Pedig lenne hová visszanyúlni ...
Én C64en kezdtem, olyan klasszikusokkal, mint a DOTC, Pirates!, Last Ninja, Summer, Winter és World Games, Gunship, Medieval Lords, Microprose Soccer, Seven Cities of Gold, Heart of Africa, Supermacy, MULE, Beach Head, Storm Accross Europe, International Basketball/Soccer, stb. Ezek hatásai határozzák meg azóta is a játékválasztásaimat. :) (De imádtam a Sierra és Lucasfilm kalandjátékokat, a Styxet, valamint a Rally Speedway, Pitstop és a Grand Prix Circuit/Test Drive vonalat, áááh, qurva sok mindent, pl. az Impossible Mission játékokat, de a 'fejlõdésem' mégsem a mászka ill. fantasy irányába indult el, pedig Bard's Tale, és társai is meg voltak, de pl. hiába imádtam az International Karate-t, a verekedõsök ezen kívül kimaradtak, sõt, hosszú ideig kimaradtak a konzol játékok is.
(PS3n is tényleg csak az exclusiveok vannak meg - pl. Heavy Rain, Unchartedek, stb, ill. márciusban majd tuti beruházok a The Last of Usra, Boxon pedig szintén - RDR, Forzák, és pár kinect szépség.)
De ezek annyira jól kitalált és megírt valamik voltak az igényes játékok korában, hogy szerintem lenne hová visszanyúlnia a cégeknek, pl. ha egy jó MMOt akarnak. A sandbox pedig bevállalás kérdése. Ugyanis kizárt, hogy itt vagyunk huszan, akik nyomtuk az SWGt, és bár megöregedtünk, nem hinném, hogy ne maradnánk tízen, akik, ha kijönne egy SW témájú sandbox MMO - az SWG alapjaira építve - ne esnénk neki azonnal, és maradnánk meg ott, pl. úgy, hogy a gyerekeinket is elvisszük egy értelmes irányba.
Szerintem, ne az legyen az alap, hogy acsikat kell gyûjtögetni a hosszú játékért, hanem egy jó ötletet kellene tökéletesre fejleszteni, nem pedig dlckre építeni, ha már lusták voltak kiadni tisztességesen egy játékot, vagy elérni egy max. szintet, majd ha mégsem tetszik, dobni felhúzni egy új karaktert.
Sosem felejtem el, hogy ugye az SWGben egy karid lehetett/szerver és volt 10 lotod. Az más kérdés, hogy a végén nekem három volt/szerver, de a mai világban ott qurják el a cégek, hogy MINDENT ki lehet próbálni, vagy majdnem mindent (GW2ben volt öt slotod, és nem öt class van ugye, tehát, ha mindenre akarsz egy karit, vegyél slotot). Szóval totál leegyszerûsítenek mindent, kezedbe adják a megoldást, és a trükkösebbnél trükkösebb dungeonokra próbálják a hangsúlyt helyezni, és azt lenyomatni 10203232x valakivel, hogy a nagy grind végére meg legyen az über páncél/fegyver/lófarokság.
Mennyivel jobb volt itt, hogy nem voltak szintek, hanem xpt gyûjtöttél, és bármikor ledobhattad a skillt, ha nem kellett, sõt, kipróbálhattál mindent, nem volt egy hûde kigyúrni egy karit, mégis, nem százötvenezret gyúrtál ki, hogy ha megvan ne játszál vele, hanem kiélveztették veled a karakter, amit nem bántál.
Mi van most? Lazán elmész max. szintig, majd grindeltetik veled hetekig, míg meg nem unod a játékot, hogy összegyûjtsd az ûber settet, amit ha elérsz, abba is hagyod az egész játékot, mert beleuntál a munkába. Mi volt régen? Quality craft. A gyártott cucc az swg esetében jobb volt, mint a lootolt és szerzett, pl. faction/lootolt armorok vs craftolt armorok, faction/lootolt fegyverek vs craftolt fegyverek stb. Jobb volt ez így. De kellett egy totál nyitott világ, és a brand kihasználása. Az SW brandet az SWG totálisan kihasználta. (Az ûr annyira jól sikerült, hogy nem is értem miért dobták az SWGt 8 év után, mert lett volna benne lehetõség.) Nem azt mondom, hogy nem lehetett volna jobb, de egész jó lett a CUra! Az volt a csúcs. De még az elqurt NGE vonalban is voltak pofás dolgok, mint pl. a kártyajátékos rész, vagy az event/quest vonal.
Én azért sem bírtam megszokni a TOR részt, mert nem bírtam megérteni, hogy ott a sok bolygó, lequesteled, lefejlõdöd az adott bolygót, majd - tisztelet a kivételnek - nem kell visszamenned oda, max. a buta napi és egyéb questek miatt, ami ideig-óráig biztos fun, de utána nem.
Na mindegy. Volna lehetõség az SWben, és a sandboxban is. Kiváncsi leszek az Archeagere és a Black Desert Onlinera is.