Amikor a gyalázatos CU, majd NGE átalakította a játékot, én már az idő nagy részében inkább az űrhajóimat fejlesztgettem, és a JTL küldetéseivel foglalkoztam.
Persze volt még egy-egy "Corvette-run", vagy Krayt Dragon vadászat a klántársakkal, vagy a pannonia-i cimborákkal, de ott a játék csak egy "keret" volt már. A szintrendszer, a színes ikonok, a gagyisztikusra leegszerűsített karakter és annak lehetőségei semmilyen élményt nem nyújtottak nekem.
Egyedül a közös történetek, a vadászat közbeni beszélgetés adta az élményt és a lényeget. (De persze annyi erővel pusztán egy webkamerán keresztül is beszélgethettünk volna.)
Még a Pannonia, vagy UNITY által szervezett horgászversenyek voltak jók, de hát az megint csak nem a CU és NGE érdeme, mert a funkció már a Pre-CU-ban is jelen volt, és alapvetően nem változott. Xebec, a magányos Ranger pedig mindig szeretett pecázni. :)
Szóval ahogyan mondod... a játékot akkor már a JTL "vitte el a hátán".
Az "SW:TOR" engem már nem érdekelt. Soha nem kedveltem azt az érát, és az SWG számomra nem pusztán egy MMO volt, hanem "AZ" MMO; az egyetlen, ami érdekelt.
A témája miatt, és a játékrendszere miatt. Más témájú MMO engem nem érdekelt különösebben.
A különféle emulátor szerverekkel pedig az a fő probléma, hogy egyrészt csupa olyan frusztrált játékos menedzseli, aki hiányolt valamit az eredeti játékból; hát itt, most, a saját szerverén leprogramozta, megvalósítja.
Csakhogy az ilyen egyéni dolgok nekem pl. nem tetszenek. Ráadásul érezhető, hogy az ilyen szerverek üzemeltetőinek a zöme a PvP mentén dolgozta át a játékot. Az pedig aztán pláne nem érdekel, mert konzervatív "hard core" szerepjátékosként csak a PvE tartalom érdekel.
Az üzemeltetők másik része pedig fiatal (hozzám, hozzánk képest), akkor kapta az első számítógépét, amikor a SOE már leállította az SWG szervereket, szóval hallomásból ismeri a játékot, és természetesen a számára szimpatikus, "modern kornak megfelelő" NGE tartalmakkal pakolja tele a szervert.
A kör bezárult: marad a sokat emlegetett "EMU" szerver... de azok a szerencsétlenek pedig a szabadidejükben fejlesztgetve a játékot közel 15 év alatt oda jutottak, hogy a játék "magja" alapvetően 2013-at idézi.
Ilyen ütemben a JTL - mondjuk ki - nagy valószínűséggel soha nem fog megvalósulni a szerveren.