Nem értem, miért kell ennyire negatívan állnod az MP-hez. Az elõretörése egy olyan tendencia amit el kell fogadni, megváltoztatni ugyanis nem fogod tudni.
Egyes játékstílusok (FPS, RTS stb.) esetén, szinte hiba lenne az MP-t kihagyni. Ennek ellenére persze ott a helye az SP-nek is. A magam részérõl pl. az Unreal 2-t ugyan úgy várom az SP része miatt, mint amennyire az MP része miatt.
A hibát ne az MP-ben keresd! Ha egy fejlesztõ csapat nem képes megtalálni az egyensúlyt a két játékmód között, az inkább az Õ hibájuk. Ha egy játéknak jó a SP része, de a csapat fontosnak tartja az MP rész hangsúlyozását és támogatását akkor ennek inkább örülni kellene. Ez ugyanis a legtöbb esetben a játék hosszabb túlélését jelenti.
Azt hiszem a Half Life az egyik legjobb példa. Ma már csak beszélnénk róla, ha nem lenne CS és Team Fortress. Mivel ez a két mod és a MP népszerûsége nem akar megszûnni, ezért a kiadó értelmét látta két küldetéslemez kiadásának is (Opposin Force és Blue Shift). Ugyan ez a Total Anihilation-ról is elmondható. Ehhez is elsõ sorban a folyamatos népszerûségnek köszönhetõen jelent meg a kiegészítõ lemez.
Tehát szerintem egyértelmû, hogy az MP rész az esetek többségében a SP részre és a játék hosszabb életciklusára is elõnyösen hat.
Szerintem elõbb-utóbb találkozni fogsz egy játékkal aminek a multis része is megfog. Velem is ez történt, de cseppet sem bánom (a telefonszámla megérkezéséig...).