Civilization IV: Beyond the Sword

Civilization IV: Beyond the Sword

2007. augusztus 18. 17:47, Szombat
Kémkedés
A korábbi részek kémkedése kicsit primitív volt, így ezt is orvosolni kellett erre a kiegészítőre. Mostantól ez a rész kulcsfontosságú szerepet kap, de a nyugis Civ játékosokat biztos megfogja őrjíteni a szomszédok kémkedése, ami olyan, mint az éjszaka egy kivilágított szobában egy esős augusztusi nap másnapján. Folyamatosan jönnek és szívják a véred a szomszéd országok kémei függetlenül attól, hogy haverok vagyunk vagy ellenségek. Bár az tény, hogy egy viszonylag jó kapcsolat és egy jól működő kémelhárítás elkedvetleníti őket, de ha valakivel kibabrálunk, akkor számíthatunk arra, hogy szinte minden körben szabotázs éri valamelyik városunkat. A fejlesztők a kém-játszmát elég jól megoldották a mesterséges intelligenciában.

A kémrendszer lényege, hogy felkerült a pénz, kultúra, tudomány kategóriák közé, így ezt is szabályozhatjuk és kém pontokat kapunk minden körben. Ezeket kétféleképp lehet elkölteni. A klasszikus módszer, mikor átmegyünk a kémmel a szomszéd országba, beülünk az egyik városba, beépülünk és ha szerencséje van a kémnek és megvan a megfelelő számú pont, akkor lázadást szíthatunk ,technológiát lophatunk és egyéb ilyen mókás dolgokkal csipkedhetjük az ellenfelet (vagy barátot). Az esetek egy részében sikerül csak a móka, ilyenkor nem derül ki, hogy ki volt a tettes, de a lebukás esetén sem biztos, hogy a kém nemzetisége nyilvánvalóvá válik. Ha viszont igen, az keményen odacsaphat a diplomáciai kapcsolatoknak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik része a kémkedésnek a hírszerzés. Egy külön ablakban súlyozhatjuk, hogy a teljes kapacitás mekkora arányában legyen megfigyelve egy adott ország, így fontossági sorrendben gyűjthetünk pontokat a többi népről. Amennyiben sikerül elérni bizonyos pontokat egy országnál, akkor megismerjük a demográfiai adataikat, látjuk a városaikat, sőt egy idő után szét is tudunk nézni és tudjuk mit fejlesztenek, mit gyártanak. Ez egy készülődő háborút elég könnyen leleplez, ezért a szomszédokat legalább érdemes szem előtt tartani. Másrészt ők is kémkednek utánunk és minél több figyelmet szentelünk valakinek, annál nehezebb lesz neki nálunk kutakodni és vica versa.

Nem meglepetés két szomszédos nagyhatalom esetén, hogy egy idő után már elképesztő mennyiségű pont kell a legalapvetőbb feladatokhoz is, miközben más kis országoknál ugyanez a töredékéből megvan kétszer. A vállalatokhoz hasonlóan itt is ki kell tapasztalni a dolgokat, de nem árt pár dologra odafigyelni a kezdetektől. Minden saját városban pihenjen egy kém, mert nagy mértékben segíti az elhárítást. Ha lehetséges, akkor a kapcsolódó épületeket is húzzuk fel, szintén sokat segít. Minden városban legyen magtár, mert ha megmérgezik a vizet, akkor anélkül nagyon nagyot lehet szívni pár kör alatt lakosság számban. Kémkedéskor néhány körön keresztül ott tartva a kémet az idegen városban, jobban beépül és kevesebb pontért csinálja meg ugyanazt, viszont egyre nagyobb az esélye, hogy lebukik. Azok ellen az országok ellen, akik rendszeresen zaklatnak minket, érdemes elhárító akciókat indítani minden 10. körben, mert ilyenkor kétszer annyi pont kell neki mindenhez, ami viszonylag nyugalmat adhat.

Küldetések és váratlan események
Váratlan eseményekből már a korábbi epizódokban is volt néhány, de itt sokkal többször és sokkal többféle dolog történhet kicsiny városainkkal. Az új kiegészítőben a következő dolgok eshetnek meg velünk: Túszejtés ellenséges országból, nemzetközi házasság, költészet, alapkamat megjelenése, nemzeti autópálya rendszer, bányabaleset, patkány probléma, rabszolgafelkelés, csoda, gyógynövény felfedezése, gladiátor, jégszobrászat, kovácsmester. A részletek taglalása nélkül látszik, hogy a készítők igyekeztek még fordulatosabbá és kissé színesebbé tenni a játékot, hiszen mi lehetne annál örömtelibb hír, mikor nemzetünk gyermeke szerelembe esik és úgy dönt, Rómeó és Júlia effekttel elvesz egyet az ellenség leányai közül, de az esküvőt a mi vallásunk szerint ülik meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az események mellett érdekes küldetéseket is kaphatunk, melyek teljesítése előnyhöz, illetve többnyire nem teljesítése valamilyen hátrányhoz juttathat minket. Általában a cél bizonyos épületből (könyvtár, kolosszeum...stb) felhúzni valamennyit és ha van rá lehetőség, akkor bónuszért a hozzá kapcsolódó csodát is jó megépíteni. Siker esetén ráadásul többnyire lehet választani több opció közül az előnyöket illetően.

Űrverseny
Itt is változott a kép, azon túl is, hogy újra-dizájnolták megint az űrhajót. A Space Race győztese immár nem az, aki leghamarabb indítja el a hajót, hanem az, akié leghamarabb célba ér. Ugyanis a gyorsítókból, hajtóművekből kevesebb darabbal is elrepül a járgány, de olyankor lassabban is megy. Mérlegelni kell, hogy vajon az a pár plusz kör, amit konstrukcióra szánunk több vagy kevesebb, mint amennyit gyorsítana a hajón. Bár a teszt alatt egyik játékban sem volt erős konkurencia, sőt szinte semmilyen a hajóépítésben, de multiban vagy 18 népes Earth játékban simán belefér, hogy egyszerre többen is készülnek az AC-ra.



 1 2 [3] 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások