Az ECM-től még fényévekre vagyok. Az GMT radarral próbáltam befogni egy mozgó járműoszlopot, de valahogy nem sikerült soha. De, akkor ha jól értem, ha mozgatom a radar kurzort, akkor nem kell AG módban az elevationnel játszani?
Akkor az elevation akkor jut szerephez GM vagy GMT módban, ha nem mozgatod a kurzort, de látni akarod mi van közelebb vagy távolabb?
Sem a master caution, sem a f-ack gombokat nem kell billentyűre tenni, teljesen jól működnek klikkre is.
AG radar annyiban változott, hogy 4.37 óta a radartányér dőlését is figyelembe veszi, és a sugárzás kúp jellege miatt ha magad alá nézel, akkor kisebb sávot fogsz látni, mintha messzire. Ezt a dőlést a radar elevation tengellyel vagy gombokkal tudod manuálisan állítani, illetve ha a radar elevation pont középen áll, akkor automatikus módban ő mindig a kurzorhoz igazítja. Esetek 99%-ban így használom én is. Radar elevation csak AA módban maradt hasznos tool, AG módban csak akkor nyúlj hozzá ha valamit nagyon keresel. Amikor váltod, akkor meg kell várni, hogy a következő legyezéssel frissítse a képet.
A TMS gombok a célpont befogására való (TARGET Management Switch), TMS felfelé pöccintve befogja a célt (Radaron, TGP-n, HUD-on, bárhol), TMS lefelé pedig eldobja. TMS jobbra/balra már inkább szituáció függő, jobbra célpontok közt vált TWS módban, Dogfight módban radar üzemmódok közt vált, hosszan nyomva pl TWS-be kapcsolja az FCR-t, ilyesmik. Ezt gyakorolni és tanulni kell. A TMS balra az az IFF-re fontos, röviden nyomva a radarképernyőn mindenkit lekérdez, hosszan nyomva meg csak a radar kurzor környékét. De ezeknek vannak más funkciói is, a HOTAS gombkiosztásnál a manual mindent leír (csak néha körülményesen fogalmaz), vagy amit én javaslok, a fegyverek leírásainál olvasd el, hogy melyiket mivel, hogyan használod (ez egyébként egyszerűbb módszer, mint előre, nyersen bemagolni minden gomb funkciót minden szitura). (nekem pl a TMS gombok külön vannak szedve joyon, up down kéznél van, left right meg a gázkarra tettem mert ott volt hely, de azokat sokkal kevesebbet is kell használni)
DMS a DISPLAY Management Switch, legyen kéznél, nagyon sokszor kell használni. Balra a bal oldali MFD alsó három előre beállított lapja között lapoz, jobbra a jobboldali között, lefelé átviszi az aktív kijelző kijelölést jobb és baloldal között, felfelé pedig a HUD-ra teszi ha a fegyver pl engedi, hogy hudon adj neki célt. Mavericknél ha üzemmódban moresight-ot vagy Vis-t választasz ki, akkor automatikusan a hudon fog mozogni a kurzor, nem kell külön feltenni.
CMS a Countermeasure Management Switch, (fel és balra fontos, hogy kéznél legyen, le és jobbra lehet messzebb is) ha felfelé pöccinted akkor a csaliknál szoftveresen lejátszott programok közül lejátssza az 1-4 közül azt amit a CMDS panelen a tekerőn beállítasz. Balra húzva lejátsza a 6-os programot, minden más beállítástól függetlenül. Ehhez tartozik még a bal kabinkereten lévő "slap switch" kapcsoló, ami az 5-ös programot dobálja ki kérdezés nélkül (kvázi pánikgomb, ha észreveszed a rakéta füstjét de fogalmad sincs mi az honnan jön, akkor smap switch, csak legyen beállítva jó sok chaff éf flare az 5-ös programon. A CMS lefelé bekapcsolja a zavarókonténert, a CMS jobbra meg kikapcsolja azt. 4.37-ben a zavarókonténerek működése nagyon változott a korábibakhoz képest, most már nem elég csak a konténert ki és bekapcsolni, a bal oldali ECM panelen frekvenciasávokat, sugárzó antennák módjait is állítani kell. Manual leír mindent részletesen.
Senki nem tiltja, hogy használd az ingame setupot, csak akkor VAGY pipáld be indulás előtt (ezt a pipát legalább megjegyzi), hogy az alternate launcher ne írjon felül semmit, VAGY parancsikont csinálsz a 4.37 gyökérben lévő Launcher.exe-hez, hogy a régi launcherrel induljon, VAGY parancsikont csinálsz a ...\Falcon BMS 4.37\Bin\x64 mappában lévő Falcon BMS.exe-hez közvetlenül, és akkor semmilyen launcher nincs, egyből a játék indul.
Én csak azt JAVASLOM, hogy használd az újat, ami az alternate launcher volt korábban, mert ilyen joy tengelyeket elfelejtős bugot azóta senki nem tapasztalt, amióta ezt használják, mivel ez a windowsból kiszedett adatot minden indulásnál felülírja a játékban lévővel. Sokkal biztosabban működik, mint az ingame setup (ami csak a beállításkor érvényes windows azonosítókkal működik, ha ki-be húzgálod a joyt, akkor a windows hajlamos más ID-t adni nekik és onnantól a játék nem érti, hogy wtf van a joy-al).
Egy dolgot jó tudni, az alternate launcher (AL) külön fileban kezeli a tengelyeket és a gombokat. Amikor elindítod ELŐSZÖR a BMS-t, akkor az AL fogja a játék \Falcon BMS 4.37\User\Config mappájában lévő BMS - Full.key-t, azt betölti, létrehozza az BMS - Auto.key-t és onnantól a Auto.key módosítja.
Én kb mindig nulláról indulok, mert nagyon kevés extra gombot állítok be a Joy, gázkar, MFD-k és ICP-n kívül (ezekhez van hardverem is), a rádiózás gombok adottak, nem is lehet megváltoztatni, azon kívül csak törzsféklap, futó, utántöltő ajtó nyitás, pár nézet gomb, meg egy-két nagyon gyakran használt rádiózás gombja van beállítva billentyűre.
Ha resetelni akarod az AL gombkiosztását mondjuk a BMS - Blank.key -re, akkor először ki kell törölni a BMS - Auto.key-t, csinálni egy másolatot a blankból és átnevezni BMS - Full.key-re (eredeti fullból csinálj bizt. másolatot azért), és így újraindítva a BMS AL-t, a blank key-ből hozza létre az Auto.key-t, és a gombkiosztásod teljesen üres lesz.
Fogalmam sincs miért, de a BMS-ben volt olyan, hogy nyomkodtam a kabinban mindent és a figyelmeztető hang az istennek sem akart elmúlni. Ha meg keyre tettem, akkor abbahagyta.
Jelenleg kb. a felszállást és alap rádiózást próbálom tanulni, hogy akkor kihez min kéne dumálni.
Korábban meg a YT csatihoz akartam volna csinálni videót AGM-65 és rardarról, hogy hogyan kell elképzelni, hogy mit tudott éjszaka a Block 25 a Block 1-hez képest, de képtelen vagyok már az AG radart is használni. Nem tudom, hogy azért, mert nem értem a TMS-DMS-CMS szentháromságot, vagy mert az AG radar működési elve változott meg úgy, hogy én azt nem értem.
Még mindig nem értem, hogy mi olyan bonyolult ebben a beállitásban? a keymapperben, panelok szerint csoportositva vannak a gombok funkcioi, ha tudod mit akarsz állitani megkeresed az adott panelen és kétszer rákkattintva hozzáadod a gombot amit használni akarsz , ezen mi a bonyolult? ja, ha nem tudod, hogy melyik panel micsoda vagy mire valo akkor ugy nehezebb.
Mint mondtam, nekem még hotasom sincs és mégis elboldogultam vele, nem kell az összes funkcionak és gombnak uj billentyu kombót kitalálni, ha valami már használja azt ugy is kijelzi a program vagy egyáltalán nem is fontos használni . Az általad emlitett horn meg f-ack gombot például felesleges , vagy a teszt panelen lévöket , vagy az olyanokat ami a rampstartnál kell aztán repülés közbe már nem . Ezeket kell kitapasztalnod és rájösz, hogy kb 10-20 gombbal meg lehet uszni az egészet.
Engem inkább az zavar, hogy végre volt egy nem egyszerű tool, amivel lehetett konfigurálni. Erre elveszik és van helyette egy semmire sem jó. Mi a logika ebben?
Tegnap kiderült, hogy nem tudok mást tenni, a régi key fájlomat kell használnom. És remélhetőleg jó lesz, mert kb. az 80s környezeten túl úgysem repülök. De, ha valami új key kell, akkor lehet szenvedni a hozzáadással.
Hát erre most mit mondjak. A szimulátor értelme szerintem pont az, hogy azokat a dolgokat megismerd és megtanuld ahogy egy F-16-ost IRL használnak. Ha valami olyanba futsz bele amit nem értesz és a manual sem egyértelmű, akkor meg kérdezd meg. IRL sem a 16-osban tanulják meg az alapokat, hanem a korábbi kiképző gépeken, a BMS manual sem a nulláról kezdi, és ez szerintem tök rendben van így. Ha mégis hiányzik valami infó, akkor azt magadnak kell összeszedni - vagy mint mondtam, kérdezni a fórumon. Ha így tanulod meg, akkor mindegy lesz, hogy FF, BMS agy DCS-ben ülsz a 16-ba, mindenhol fogod tudni kezelni, mert nem a PC-s játékot tanultad meg hanem azt ahogy az eredeti működik.
Az FF-t egyébként nem ismerem, én BMS 4.32 óra repkedek ezzel, de az hogy FF-ben vérprofi voltál pedig azt sem tudtad, hogy mit miért kapcsolgatsz, az meg hát izé. Akkor talán nem az FF-el kellene a BMS-t összehasonlítani.
Tény, hogy elsőre brutális nekiállni a kézikönyveknek, de én azzal kezdtem, hogy olvasgattam a régi BMS1F-16CM-1 leírást és szépen összeállt minden. Persze egy varrónőnek reménytelen, de mire valaki a BMS-hez keveredik az addigra jó eséllyel már túl van pár óra repülésen és tisztában van egy két alapfogalommal. Vagy ha nem minddel akkor ismeri a guglit. Én is használom mai napig.
A 4.35 keyfile editorja be tudja olvasni a most elmentett profilokat, ott látom, hogy mi hova van téve. Ha azt átírom, az OK módszer amúgy?
Nekem gyakorlatilag nem működik ez a launcher. Másodperces lagokkal csinál bármit. Néha annyi ideig nem válaszol, hogy az eszközkezelő le akarja lőni.
Az ott felsorolt profilokat a belső setup is engedi kiválasztani, de a keymapet nem látod, egyesével kell marhulni mindennel.
Egyik default X52 Pro beállítás sem jó semmire, mert a TRIM-et teszi fel, ezért a TMS, DMS és CMS szentháromsága nincs.
A régi key használatát meg nem ajánlják.
Ez sakk matt. :( Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.05.09. 21:28:24
Ilkenkor állok értetlenul amikor probálod megmagyarázni másnak, hogy te mindent jobban tudsz mikor az ilyen dolgokon fennakadsz és nem érted. NEkem soha nem volt mégcsak HOTAS-m se, mégis tudtam minden fegyvert használni egy darab cyborg joyyal.
Amiket felsoroltál, hogy duda meg F-ack, soha életembe nem kerestem vagy konfigoltam sehova se. csak azokat modositottam a key filban amiket használtam. Ezért jo a 3d klikkelhető kabin . Két verzio van, vagy megtanulod, hogy melyik kapcsolo hol van a kabinba vagy a hotas funkciokat. A TMS, DMS ha van több HAT akkor azokat érdems rátenni , ha csak egy van mint nálam akkor meg kombinácioval a shift ctrl gombokkal
Én egyáltalán nem ugy áltam neki, hogy na akkor a semmiböl konfigoljuk a joystikot, MEgnéztem és megértettem a folyamatát a fegyverek használatának, mikor melyik gombot kell egymás után nyomkodni , aztán ezután rájössz, hogy melyek azok amik ugyan azt a funkciot csinálja , legyen az egy LGB, vagy mawerick inditás.
Az is sokat elmond, hogy az idle detent funkcioját vagy szerepét eddig nem tudtad, de lehet még most se biztosan. csak ha nem tudod a gép muködését akkor hogy tudod megérteni, hogy mikor mi a helyes eljárás ? Egy le vagy felszállásnál , hogy mikor hogy tartsd a siklopályát és miért ugy.
Egyébként ha hiányolod az idle detent magyarázatát akkor elmondom. ez a kép vagy hasonlo pedig biztos , hogy benne van a manuálba és irnak is rola a hajtomu inditás és leállitás leirásakor. Az a kis pőcők a gázkaron a kisujjadnál , az 1 es pont
A valoságban az nem egy kapcsolo csak egy fizikai határolo, hogy a pilota repülés közbe ne tudja leállitani a hajtomuvet ne tudja stop állásba hátra huzni, Inditásnál meg pont azért kell benyomni, hogy stop állásbol át tudd emelni alap Idle pozicioba. ilyenkor nyitja az uza csapokat a rendszer és emiatt indul a hajtomu amit elözöleg az APU felpörgetett. ÉS ugyan ugy meg kell huzni ,hogy utánégetőre kapcsolj, visszafelé nem kell Ezeket az akaszto pontokat látod a railen.
Játékban ehhez külön kapcsolt kreáltak, hogy tudják ezeket a funkciokat átteni a virtuális kabinba. A controler setupnál meg lehet ezeket az utközési pontoka arányát a gázkarnál
Azt sem értem, hogy miért probléma az ha van olyan funkcio a gomboknál amire neked nincs meg a megfelelö gomb, mint az 5 irányu HAT amit le is lehet nyomni, akkor a lenyomást átteszed egy külön gombra enyni a történet. egy X52essel nem tudsz teljesen autentikus lenni akkor el kell engedni a dolgot a lényeg, hoyg megjegyezhető legyen sé a kivánt funkciot betöltse.
A cusor enapled és a cursor maga egy minijoystik és mint ilyen analog tengely plusz egy nyomogomb, ez a cougarnáél egy PS3as tumbstick van beápitve. Ha valakinek nincs ilyen akkor megfelel a POV HAT is csak akkor számoljon azzal, hogy nem analog modon fog mozogni a kurzor, hanem digitálisan 0-1 értékkel nem lesz olyan finom mozgása.
Ezt a HOTAS logikát megnézed és melléirod, hogy mikor mit kell használni a különbözö fegyvereknél és megnézed melyek azok a funkciok amiket surun használsz és esetleg nincs alternativja amit elérnél a kabinba.
Mert lehet , hogy egyszerübb egy funkciot az MFD-n használni egérrel klikkenéssel ,mint ,hogy foglaljon egy gombot a HOTAS-n.
Ha egyes fogalmalakat nem értek, hogy mit jelent. Olvasod szépen pl. a BMS manualt és odaérsz, hogy "idle detent". Kb. tegnap sikerült megérteni, hogy mit jelent ez. Igen. 20+ év Falcon után. Mert SOHA nem magyarázta meg egy manual sem, hogy ez fizikailag micsoda. Régen a ramp start során a gázkar előremozgatásakor nyomkodtam a hozzá tartozó gombot és ment a start. Annak megértése nélkül, hogy mit jelent.
Azt látom, hogy változott valamennyire a manual struktúrája, majd megpróbálom. Megint.
De egész egyszerűen érthetetlen, hogy nincs egy olyan táblázat, hogy az egyik manual elején levő sok DMS, TMS és egyéb izéről megmondja, hogy melyik prioritása, hogy legyen POV-HAT-en. Ami pl. segítene elmagyarázni, hogy ha csak 3 db 4 irányú POV HAT van, akkor talán mit ne programozzál fel. Mert amikor mutogatja a F-16 HOTAS-t, akkor ott 4 db van.
A TRIM totál felesleges a TMS, DMS és CMS-hez képest. Én mondjuk ezt kitaláltam. Egy kezdő honnan fogja?
De pl. aztán a to_1f-16cmam-34-1-1_bms.pdf nézve mutatja a speedbrake meg a benyomható 4 irányú POV HAT funkciót is a CURSOR ENABLE SWITCH-en. Na, és ha nekem nem lenyomható, akkor megint mit és hova rakjak? Ezek kb. megválaszolhatatlan kérdések nekem.
Én nem találok semmiféle útmutatást, hogy
1. hogyan konfiguráld fel. 2. ha elfogadod az alap felkínáltalt, akkor hogy a bánatba derítsem ki, hogy mi mit csinál.
A manual lényegében tojik a fejedre, ha nincs egy F-16 HOTAS-át 1:1 visszadó modelled. Kész, akkor neked véged. Nekem legalább is van. Egy X52 PRO-val megugorhatatlan megérteni azt az adathalmazt, amit eléd borítanak.
A manual szövegezése az eredeti manual-ból vett át nagyon sok mindent, pl a hotas gombkiosztása elsőre tényleg nehezen értelmezhető, de ha olyan kifejezésbe vagy rövidítésbe futsz bele amit nem ismersz, akkor használd a pdf olvasó mappakeresés funkcióját, akkor az adott mappa minden doksijában keres, szövegkörnyezettel együtt adja fel a találatokat (adobe readernek és a foxitnak is van ilyen fícsöre) és úgy nagyon gyorsan meg lehet találni, hogy miről van szó, mert mindenre van magyarázat valahol.
Itt is kérdezhetsz, de nekem a pdf-es kereső sokkal gyorsabban ad találatot, mint bármilyen fórumos kérdezés.
Vannak előre definiált setupok, de én üres kiosztással szoktam kezdeni, mert a default gombokat úgysem tudom. Kb fél óra ha tengelyeket is be kell állítani. A Joy és a gázkar gombokat mindenképp hotasra vagy billentyűzetre kell felrakni mert azok nem klikkelhetők a kabinban (kivéve a gázkar idle detent). Minden mást tudsz klikkelni is, aztán majd felkonfigolod amiket gyakran használsz és kényelmetlen a klikkelés. Amúgy is jobban jársz ha azt tanulod meg, hogy hogyan használod a gépet, nem pedig azt magolod be, hogy melyik billentyűzet gomb mit csinál és csak azokat nyomkodod gépiesen. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.05.09. 13:24:09
De este akkor megnézem, hogy mit ad ki.
A legfurább az, hogy a rendszer a X52 joy tövén levő alsó kapcsolójának nem érzéki a két állását. Csak egyet. Na, a HOTAS-nál meg külön funkciója van annak, ha jól emlékszem a TGP célmegjelölésnél. Akkor innentől fogva meg lehet akkor szívni, hogy mit hova tegyél...
Az a bonyolult, hogy ha olyan új funkciók és szövegek vannak, amiről, ha azt sem tudod mire jó, akkor nem tudod, hogy hova akarod feltenni és kell-e. Pl. a vészjelző duda elhalgattatását mire megtaláltam, hogy mi a túró az, beleőszültem. De nem csak a duda, hanem a warning warning és a csirieplésre is kellett valami, mert sem a master caution sem a F-ACK gomb lenyomása nem segített asszem pitben. (Most így 2 év után megint nem emlékszem rá, hogy mi volt az.) Na, vajon hány olyan funkció van, aminek nevéről azt sem tudom micsoda? Azokkal mit kezdjek?
A képen látható eredmény el nem tudom mondani hány órai szüttyögéssel állítottam be úgy, hogy át tudtam menni az Excel táblán és ellenőrizni, hogy mit hova raktam fel. Most meg akkor a módi az, hogy csinálhatom ezt vakon táblázatban? Van keyboard layout megnézésére lehetőség? Elkerülte volna a figyelmem?
Anno egyesével végig kellett menni az összes során, hogy megtaláld amit keresel. Mert ami alapból ki volt töltve, azzal kb. semmit nem tudtam kezdeni, mert számomra szeméttel van tele. Most komolyan, hány átlagjátékosnak kell az összes MFD gomb?
A Falcon BMS manualjaira sajnos kb. a pocsék jelzőt tudnám mondani. Fogalmakkal dobálózik azok megmagyarázása nélkül. A mai napig nem tudom mi a frászt jelentenek a DXX callbackek vagy mi. Semmiféle lépcsőzetesség és logikus struktúra nincs abban, amit eléd tesznek.
Egy FF veteránnak (!) is tanulhatatlan az egész, aki anno az FF-et olyan szinten ismerte, hogy a soha nem használt funkcióit is használni tudtam. Markpointtól kezdve a steerpoint átprogramozásig. Most meg egy HOTAS-t nem tudok beállítani.
A legfontosabb TMS, DMS és egyéb dolgokat is nekem kellett rárakni a X52 Pro-ra, mert már nem emkékeszem, hogy vagy nem esett kézre vagy nem tudtam elérni egyes funkciókat.
Sajnos elmúltak azok az idők, hogy én írjak manualt, de mondjuk nekem nagyon határoztt elképzelésem van, hogy hogyan kellene csinálni. Nagyon nem úgy, ahogyan most van...
ha a 4.36 keys nem kompatibilis a 4.37 el akkor nagy a valószinusége , hogy a 4.35 el meg föleg nem. Amugy nem tudom mi olyan bonyolult és idötrablo. KB addig tart az egész mig végignyomogatod a gombokat a joyon, hogy mi mire valo.
ÉS van egy default rész is, ha nem az assign részre kattintasz a launcherben hanem a keymappingra ott a bal felso részen van egy lenyilo menu a legismertebb HOTAS-okkal és ott kiválasztva alapbol felkonfigolja a joyt , onnantol márcsak az egyéni változtatásokat kell megoldani.
Akkor a nagy kérdés számomra, hogy hogyan tudnám átvinni a beállítást a 4.35-ös key fájlból a linkelt felületre? Ha kézileg kell újra beállítanom mindent, enyhén fogok csak agyfaszt kapni... :(
Mikori az a key file? Ne használj régi fileokat, ezt írják is, hogy a régiekkel a 4.37 nem kompatibilis. Sem a conf fileok sem a key fileok nem jók, mivel pár új fícsör jött, pár meg megszűnt.
Itt a tengelyeket választod ki, ha mondjuk kurzort nem hat-switch-el, hanem mini joyyal akarod vezérelni.
A hat switch az logikailag csak nyolc különböző gomb. Azokat a Key Mapping alatt kell keresned, a category-nál kiválaszthatod a Hotas. Throttle-t (középen fent), akkro a gázkar beállításhoz ugrik, majd a listából a TQS: RDR CURSOR-nál beállítod a nyolc irányt.
Ha bemásolom a .key-t a s:\Games\Falcon BMS 4.37\User\Config\-ba, akkor az működik, csak így pl. az idle detent beállítása nem tudom, hogy hogyan megy. Mondjuk soha nem volt nekem beállítva, mindig gommbal bent világ életemben. Mivel rampt startot már nemigen tolok, ennek nincs jelentősége. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.05.08. 21:25:33
Itt nem enged egy POV-hat et sem a kurzorra kiválasztani. Akkor hogy a búbánatba konfiguráljam most a joyt-t? Itt vagy bent vagy most akkor...?
Hát én ezt egész egyszerűen nem értem. A 4.36 alá fáradságos munkával csináltam anno egy excelből exportált beállítást. Akkor most, ha feljön az fancy felület, ahol választani is lehet elvileg joy konfigot, akkor most hogyan működik ez...?
Mert a parancsikonra kattintásos résznél hiába választom ki a profilt honnan tudom, hogy akkor mi mit csinál...? A TMS és DMS és az összes többinek a beállítása akkor így hogyan megy?
Azért egészen eszement azt, hogy igaz, hogy 10+ éves laggal, de képelen vagyok a játék irányítását is konfigurálna, annyira eszementen el lett bonyolítva. :(
Ha ilyen van, akkor a legjobb ha átszoksz a 4.37 default launcherre, ami ezelőtt az alternate launcher volt. Ez a falcontól függetlenül tárolja a joy és a gomb kiosztást, az ilyen újraindításonként elfelejtős dolgokat teljesen megszüntette. Én is már átálltam rá, mert hátrányod nincs belőle, ha ezt használod, de hosszú távon stabilabb mint az ingame setup.
Ha mégis az ingame setupot akarod használni, akkor ellenőrizd, hogy a 4.37 launcher jobb alsó sarkában a "Launch without any setup override" be legyen pipálva, különben ez a launcher minden indításnál felülírja az ingame setupot.
És értelemszerűen ha a belső setupot használod, akkor a launcherhez ne nyúlj, ha viszont a launchert használod akkor meg ingame ne állítgass semmit mert kövi indításnál felül fog íródni.
Hello fellow Falconeers, it’s been a while. Again ?
After U2, we decided to take a longer release cycle for two reasons:
U2 was good enough in terms of stability; Devs were all tired after several short release cycles. And I’m glad we did that. Personally, I had the chance to go to Europe and meet in person some of my fellow coders and devs. I had a great week there and many thanks for my European friends who took some time to host me!
Personally, I took some time away from Falcon, didn’t code much and only worked on reviews during this time. Which was great to recharge my batteries. But now I’m back to coding as well.
So, where are we?
First, I will talk about the two points that I consider critical for the U3 release.
F15 dev keeps progressing, new radar modes, MFDs and HUD functionalities are all being worked on. From my side, I am working on the F15 radio, which is a bit different from the F16 one. There has also some nice additional work being done on the 3d cockpit.
Database format change (from LOD to BML). This was one of my main concerns towards New Terrain, so the sooner we do this transition, the better. As usual, there are some bugs: transparency issues and wrong polygon orientation we are working on. But the database is mostly working and is already playable.
Is that all?
No, there are some other unrelated changes which are not key for this release but will be included as well. Bug fixes, as usual, but some features as well:
fragmentation damage improved models campaign brain changes (this is a big one!) xinput support initial implementation of other aircrafts… When?
I was expecting a release between June and July, but we still have some ground to cover. I think end of July is more reasonable, due to the F15 progress, but we will see. Again, no promises, this is a best effort estimate ?
Mi a búbánatért van az, hogy a játék ingame setupjában minden indítás után újra be kell állítani azt, hogy érzékelje már a joyt...?
Vacakol az SG... Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.05.04. 20:57:45
Hi Everyone:
You may have already seen an announcement from MicroProse that talks about BMS. I’m happy to confirm the details here.
Benchmark Sims are delighted to announce that the Falcon Series has returned to its original home at MicroProse, and we at Benchmark Sims are excited to continue our work with their full blessing and support.
Our team is committed to delivering the best possible experience to our fans of Falcon. With MicroProse’s endorsement and support assured, there is no end in sight for the BMS Mod or the Falcon Series. We would like to thank the community for their continued support, and we look forward to sharing more updates with you in the near future.
Stay tuned for more exciting news from Benchmark Sims and MicroProse!
Ami még felmerülhet esetleg, tool oldali fejlesztés vagy customizáció. Mert a din. hadjárat minden erénye ellenére a hadjárat kezdőpontjai fixek. Ezzel is lehetne játszadozni úgy, hogy ne ME kelljen hozzá és a játék mélyebb ismerete.
Igazából és pont fordítva képzelem el a helyzetet. Anno Aeyes csinált fizetős cuccokat a FreeFalconhoz. Nos, ezzel lehet, hogy valami ilyesmi felé nyílik meg az út, ha az új kód miatt modulszerűbb (?) lesz (??) az BMS.
Ez lehet új repcsi, új helyszín, tudja a fene. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.05.04. 14:23:31
We also want to take a moment to acknowledge the incredible work that the Benchmark Sims team has done with their BMS mod for Falcon 4.0. We recognize the passion and dedication that they have brought to the Falcon community, and we are committed to fully supporting their efforts in any way possible.
Mivel a BMS a mindenkitől függetlenség pártján volt és minden korábbi csoport is. Meg a közösség is. Volt ugye az ügy még a G2i-vel.
2003 októberében a G2i közleményt adott ki, miszerint még az év vége előtt megérkezik az F4 Gold OIR – hiszen eddig volt a licenszük érvényes – továbbá azt is kijelentette, hogy terveik között szerepel a Falcon V kifejlesztése. Az F4: OIR kiadással lényegében az SP3-at próbálták eladni az új BMS forráskóddal. Ezzel egy időben azt is kijelentették, hogy a régóta várt SP4 és a VO féle exe nem lesz elérhető a közösség számára, elkerülvén ezzel a versenyt az ingyenes Falcon 4.0 vonal és a saját termék között. Felszólították a közösségi fejlesztőket, hogy az SP4 összes adatbázis szerkesztését és a VO féle kód fejlesztését is le kell állítani és az akkori állapotban levő fejlesztéseket 5 napon belül át kell adni a G2i-nek, különben a G2i megteszi a „szükséges jogi lépéseket”. Na, a közösség nagy részénél itt lerepült a gépszíj...
A közösség gyakorlatilag bojkottot hirdetett a F4: OIR-rel szemben, ami miatt a villámgyorsan (mindössze két nappal később) visszakozni kényszerült a G2i, hogy a leendő vásárlóktól és a Falcon 4.0 felhasználói közösségtől ne idegenítse el magát. Még nyilvános bocsánatkérő levelet is közreadtak, amiben a G2i elnöke kért elnézést ezért a borzalmas ötletért. A G2i tehát elhalasztotta az OIR kiadását és a BMS csapat dolgozhatott tovább, az ingyenes fejlesztéshez való licensz az FF csapat birtokában maradt így. A G2i-vel kötött 90 napos határidő lejárta után csatlakozott a csapathoz Saint és BaldEagle (utóbbi még nagyon sokáig a Falcon 4.0 „térképén” maradt, mint fejlesztő a FreeFalcon csoportban). A BMS 1.03 2004 első napjaiban jelent meg, de sajnos William Mulvihill új multiplayer kódja nélkül, mert a fejlesztő minden előjel nélkül felszívódott.
Itt a közösség egyértelműen letette a voksát. Egy ingyenes minőségű stuffot fejlesztő bandát ne fenyegess be és ne akard a munkájuk gyümölcsét elvenni, mert a közösség azonnal máglyára vet és középső ujját mutatja fel az égő tetemnek...
Az, hogy az MP csak úgy átvegye a BMS dolgait nehéz lenne. Mert a BMS sok embernek a szellemi tulajdona, az MP-nek semmi köze nincs hozzá. Ha valaki nem járul hozzá, hogy a munkáját kiszedni nem tudják belőle azt, ha nem 3D modell, hanem a játék kódsorában van benne. Szerintem business as usual alapon megy tovább a történet.
A mai MP-ről 3+ év után kiderült, hogy semmi köze az elődjéhez, ami a maga korában AAA játékokat adott ki. Nem vérnék tőlük semmit, hogy beboostolják az F4.0 brandet, vagy lesz F5.0 valamiből. A BMS-en soktíz vagy százezer óra fejlesztése van beletéve. Ezt ma piaci alapon senki nem tudná beletenni és visszakapni ebből a pénzt.
A micropros viszavette a Falcon4.0 jogait . Ez után ö rendelkezhet felette, hogy ki mit csinál az eredeti koddal, a BMS -re sztem egy kicsit nagyobb nyomás nehezedhet ezután, Én két lehetöséget látok, A bms csinálhatja tovább ahogy eddig a saját modján. ÉS a Micropros meg készit egy saját verziot a Falcon 4.0 nevet felhasználva. A második lehetoség, hogy a bms eddigi dolgait átveszi a micropros és ugy adnak ki egy uj verziot ami már a uj grafmotorral uj tájjal készül.
Hamarosan lesz majd ugy is egy bejelentés a BMS részéről is, ott majd többet megtudunk. Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.05.04. 14:14:35
Áh, mindig csak annyit mutatnak, hogy a domborzat látsszon... XD
mivel nem csak bms specifikusan tájékozódok igy közbe itt ott az is megjelenik , lehet olyan helyen is ahol nem is várná az ember.
DE amugy semmi olyan dolgot nem mondott amit eddig ne tudtunk volna és a fél interju az kb a kérdező kérdései voltak , nem volt valami felkészült ,hogy mit is akar kérdezni vagy hogy mit is akar egyáltalán kihozni belöle, Ezért Max se válaszolt olyan dolgokrol amire nem kérdezettt rá konkrétumokat. Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.03.19. 19:59:45
A BMS4 fórum és redditen kívü semmit nem ismerek, ahol BMS lenne a téma. A reddit meg egy követhetetlen fos sajnos.
Én még nem repülök nagyon sokáig semmit. Csak betettem, hátha valakinek számít. De gondolom okkal 4.37-es topik címe van. Mert korábbi változata is volt ennek, ha jól emlékszem.
Az új ECM panel nem fog működni egyik régebbi, felpimpelt textúrán sem, csak akkor tegyél fel ilyeneket, ha biztosra mondják, hogy az ECM panel megváltozott textúrája is 4.37 kompatibilisen javítva lett.
Bevallom ezt a mániáját én sem értem. Nálam ez az egész kimerül annyiban, hogy "jön amikor jön, ami jön".
Ha kint lesz az új terep, akkor lehet, hogy megcsinálok egy videót, amit mindig is szerettem volna, de régen nem volt meg hozzá a tudásom, most már meg van. Elvileg.
Kabin textúra. Ha jól látom, akkor viseltest csinált a tip topból.
Hogy mit kellett regelni? Nekem a logbookhoz, callsign-hoz nem nyúlt hozzá, a configurációt resetelte, és a bill kiosztást, mást nem.
Ha letiltotta a default Viper callsignt, annak pedig már ideje volt, online nem tudtál repülni ha ugyanaz a név már felcsatlakozott. Az új játékosoknak meg fogalmuk sincs arról, hogy a játék minden controls beállítása a callsign-hoz van kötve, beállít mindent, majd később közlik vele, hogy változtasson nevet, és kezdheti a controls beállítást előről.
Az U1 legnagyobb javítása (amire ezt a valós idejű telemetriát érti) az Amraam guidenance finomítása volt, volt benne egy olyan hiba, hogy a saját érzékelő fej látószögénél nagyobbat is belehúzott végfázisban amikor igazította az elétartást, és ezért elvesztette a célt. Erre panaszkodtak sokan ("4.37 killed the AMRAAM" topic megvan?), és ezt fontos is volt megcsinálni. Minden egyéb ami mellé került, az meg gondolom azok a cuccok, amiket folyamatosan csinálnak, és 4.37-re még nem lett kész, U1-re meg már igen. VR javítások, HMCS javítások, AI javítások, sok egyéb apróbb javítások. Minél több mindent adnak hozzá, annál jobb.
Nem igazán értem miért vagy ennyire rákattanva a kiadásokra és a verziókra, hogy mit mikorra ígérnek, de főleg arra, hogy milyen eltitkolt hátsó szándék van egyik másik kiadás verziója mögött. Hát nem qrvamindegy az neked, hogy mit minek neveznek? Írigylem, hogy ennél nagyobb problémád tényleg nincs, mint mindegyik BMS peccsnél azt elemezni, hogy szerinted mi az amit eltitkolnak és mit kellene másképp csinálniuk...
tehát akkor idén lesz legalább 3-4 uj verzi kiadva vagy legalább is patchek. Arra azért kiváncsi lennék, hogy mit ért telemetria alatt ami miatt fontos nak gondolták egy uj kiadást. Akkor gondolom ez is volt az egyik oka, hogy a U1 telepitésénél regisztrálni kellett uj nevet callsign -t, igy tudják majd kontrolálni, hogy ki tudja majd tesztelni ezt a multis javitást. és nem akarták, hogy minden Viper hivonevő megkapja .
Egy kicsit mondjuk fura , hogy akkor a 4.37 mi is valojában, met ha év közepére akarnak egy nagyobb kiadást, akkor akár kiadhatták volna akkor egybe a VR és F15 öt megsporolva 2-3 kiadást és egy nagy verzio ugrást év közepén ami jobban illene egy 4.37 hez és amit most kaptunk az inkább csak egy 4.36 U5 lett volna .
A DCS térképek valóban nem követik a föld görbületét, a legújabb híreiket nem igazán követtem, nemtom hogy ez a föld térkép náluk mit takar.
A CloD-os térkép követi a föld görbületét, nálunk a 400 km széles térképen középen kb 3 km-el "magasabban" van a talaj mint a széleken, viszont nem túl látványos, mert a látótávolságok olyan rövidek, még a hajóknál is, hogy igazán nem látni a hajlást. Viszont van ezzel bug is (tja, nekünk is van olyan), hogy amikor a láthatóság átvált egy pixeles pöttyre, azok a pöttyök nem követik a föld görbületét, a nagyon távoli kontaktok pöttyeit magasabban látod mint kellene (a relatív magasság hozzád képest jó maradt, csak a földhöz képest lesz magasabb, ahogy az "elhajlik" alóla), de ez igazán nem sok vizet zavar, amikor olyan közel van, hogy számít, ott már nincs észrevehető tévesztés, és majd javítva is lesz ha a fontosabb dolgokkal végeztek.
A mágneses és térkép szerinti eltérés (deklináció) teljesen független attól, hogy a térképed követi a föld görbületét vagy sem, simán be lehet állítani +- szögeltérést az iránytűnek, ez egy nagyon egyszerű programozási kérdés, de ezt tök lapos térképen is meg lehet csinálni, nem "kell" hozzá a föld görbülete.
Földi radarokra tényleg lehet hatása, de a fegyverek hatótávjára, ilyen rövid távolságokon semmi (érezhető) hatása nem lesz.
más is kérdezte, hogy lesz e fejlesztői videok kiadva a 4.37 rol és max azt mondta, hogy nem mert nem volt olyan változtatás amit be lehetne mutatni. és I-Hawk mondta, hogy majd ha a 4.38 kiadásra kerül ő majd tesz ki ilyeneket és valaki rákontrázott és ezért tett ki egy ilyet. Amugy valoban semmi nagy látvány nincs rajta, csak elég nagy felbontásu ahhoz, hogy egy kicsit jobban meg lehessen nézni.
Viszont az megint nem kis dolog, ha tényleg figyelembe veszi a föld görbuletét. Ha olvastrad akkor a DCS is mégcsak most fogja tudni ezt . CSodálom, hogy ezt az infot nem kapták fel a hirekben , mikor a 2023as fejlesztésekrol volt szo. MErt azt irták a DCS-nél, hogy bevezetik a globális föld térképet. DE azt nem részletezték, hogy valoban a teljes Föld lesz játszható vagy csak azért igy hivják, mert egy viruális földgömbre teszik a meglévő térképeket és ez azzal jár, hogy valos görbulet lesz már rajtuk.
Amugy meg ha tényleg a BMS is tudni fogja ezt az nem csak mint látvány elem lehet, mert onnantol végre pontosabb lehet a GPS és egyéb navigácio is, mert eddig nem nagyon volt értelme a mágneses és valos északnak, mert egybe estek, de ha a gömbot veszik alapul ott majd lesz eltérée.
Arról nem is beszélve, hogy ez majd valoban befolyásolja a radarok és a fegyverek hatotávját és viselkedését.
Most nem azert h felhozzam, de a bms kampanyok nagyon jok, azt is lehet multiban. Hiaba mondod az Arma-t, ott van a squad, ready or not, dcs-n csomo szerver, buddyspike, rengeteg pelda van amikben egyedül vagy segitseg/csapattars nelkül hamar elverzik az ember. Szamomra pont ezek tudjak fennttartani az erdeklödest. En ertem amit mondassz, de meröen hozzaallas kerdese.
Szerintem az az oka a repszimeknél a pangásnak, hogy egyrészt sokáig tart kifejleszteni, NAGYON speciális munkaerő kell a kulcspozíciókba (tudjon programozni game engine szinten és értsen a repüléshez is, különösen a választott időszakhoz, és ne fosson a CIA-tól ha forrásanyaggyűjtésről van szó) másrészt nem veszti el a szavatosságát annyi idő alatt mint egy átlag steames játék. Akit a katonai repülés érdekel, az BMS, DCS, CloD, BoS, WT, WoWp vonalon minden nehézségi szinten talált magának játékot (lehet, hogy egy-egy korszak vagy planeset épp nincs, de az régen sem volt így), de ugyanezek a játékok voltak itt évekkel ezelőtt is és nagy valószínűséggel évek múlva is itt lesznek (a nagyja mindenképp). Játékmódot fejleszteni nem igazán lehet, mint a lövöldéknél például a Battle Royale letarolt minden új megjelenést, ilyesmit egy repszimbe nem tudsz beletenni. Amit tenni tudsz, hogy új gépeket, új berendezéseket programozol le. Új fejlesztőnek erre a piacra ezért qrva nehéz belépni, mert ez pont nem az a típusú játék, amik előszedsz pár hétvégére, aztán nézed az újabb címet a következő laza játszáshoz. És minél jobban haladunk előre az időben, annál nagyobb, hosszabb fejlesztést kellene lepipálnia az új címmel érkezőnek, és ez egyre nehezebb. Nem tudom, hoyg Microprose az Outerra Sandbox-al mire fog jutni, még ha a térkép koncepciója tényleg újszerű, kontenttel megtölteni azt elég horror meló lenne.
Az, hogy ki mennyi profitot akar kiszedni belőle, az egy dolog, fejlesztőként nyilván nincs olyan, hogy túl sok bevétel, és mindenki vérmérséklettől függően ezt megpróbálja kihasználni vagy sem. De fejlesztők szemszögéből ugyanígy lehetne panaszkodni a játékosokra, akiknek semmi nem elég, semmi nem drága, és mindent azonnal akarnak. Még az ingyenes BMS topikokban is megy a rinya minden faszságért (oké, nem ezek vannak többségben, de akkor is vannak), képzelheted mi megy ott ahol fizetős a content. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.01.25. 22:14:53
az ilyen korszakokat összehasonlito dolgoknál mindig csak kiragadnak valamilyen szempontot ,de a többit nem nézik. Abban a korban amikor a repszimnek az aranykorát mondja, akkor volt, mikor a számitogépek is kezdtek a magánszemélyeknek is elérhető áruvá válni, és nem mellesleg a játékok fejlesztése 1-2 ember is meg tudta oldani és a fejlesztési idő is hetekben honapokban volt mérhető. A hardverek évente olyan szinteket ugrottak, hogy drasztikusan változott az , hogy mit lehetett velük megtenni.
mindez azt eredményezte, hogy sokkal gyorsabban lehetett és kellett is csinálni ahhoz, hogy mindig a figyelem középpontjába legyen a cég. A kezdetleges technika miatt még a profi simek is csak jo közelitéssel mondhatták magukat simnek, ami ma már még az árkád szintet sem érné el. DE egy valami sokkal jobb volt, a játszhatoság és a hangulat, nem voltak segitségek és nem orákig tartott egy játék hanem hetekre lekötötte a játékost egy végigjátszás.
Manapság meg már anynira bonyolultá vált minden, hogy több 100 ember foglalkozik a fejelsztéssel évekig és mégis egy hétvégéig se tart ki a játék horror árért sem. A szimmulátorok viszont ezzel szemben pont hogy szinte határtalan ideig életképesek és manapság már nem elégszenek meg a játékosok ha valami csak hasonlit valamire hanem követelik a valoságos dolgokat .DE ennek ellenére meg mégsincs elég idejuk , hogy a játékkal tötsenek, hanem azt is inkább csak végigfutnak rajta megnézik YT-n. megkeresik hozzá a könynitéseket.
DE valahol mégse találkozik a fejlesztő és a játékos igénye, söt még a hardverek adta teljesitmény és tudást sem jol osztják el, sokkal inkább a profitra mentek rá mintsem a játékosok szorakoztatása és a játékok minél jobb hardver kihasználása. Ma a minél gyorsabban minél kevesebb erőfeszitéssel a legnagyobb hasznot bezsebelni a cél.
Tehát felesleges összehasonlitani a két korszakot, más volt minden
Persze, minden szimulátorba jól jönne több és több játékos, de az ilyen War Thunder méretű közösségekben NAGYON vegyes a felhozatal, hogy ki mennyire ért a repüléshez, azon belül a katonai repüléshez, és ezekben a fórumokban, ahol ekkora közösség játszik, nagyon erős a lobbizás és nyomás is a fejlesztőkön, hogy ezt vagy azt balanszoljanak, különben kezelhetetlen lesz a hiszi és a rinya. Nézd meg, a War Thundert egérrel+klaviatúrával, FS2020-at konzolos kontrollerrel is kezelni kell tudni, különben a játékosbázis 90%-a el sem kezdi. Milyen mély lehet akkor így bármilyen szimuláció? Én nagyon fáznék attól is, ha random 50-100 fős szerverekre sorsolna be minden online repkedés előtt, fogalmad sincs, hogy ki mennyire veszi komolyan, kit mennyire érdekel egyáltalán. Az ezekre a népszerű programokra írt fizetős csalásokról nem is beszélve. Fejlesztő szempontjából persze szívás ez a pangás, de játékosként egy kisebb de lelkes közösséggel sokkal jobban jársz, mint valami hypeolt vacakkal, amit a sokkal nagyobb játékosbázisra van tervezve bonyolultságban, kezelhetőségben. my2c