Hát a valódi grafikus HDR-hez kevés köze van a játékokban jelenleg alkalmazott HDR-nek, fõleg az általad említett okból kifolyólag (túlságosan is számításigényes), annak egy egyszerûbb megoldását használják, legalábbis egy hozzáértõ emberke anno valami ilyesmit magyarázott (Laa-Yosh).
Anno egyébként még a Doom3 kapcsán mintha JC is arról beszélt volna, hogy a grafikai minõség elõrelépéséhez a 32bites színmélységet kéne felemelni 48 vagy akár 64bitesre is. Ha jól rémlik, ez is a HDR miatt érdekes, mivel még finomabb színátmenetek lehetnek.
A HDR-rõl még annyit, hogy nem a játékokhoz találták ki, hanem a digitális fotózásban, filmezésben és 3d-s modellezésben van igazán szerepe - én is ezek kapcsán találkoztam vele. A segítségével olyan képeket lehet alkotni, amelyeknél a sötét és a világos területek között az átmenet (a "range") több lépésbõl áll, mint egy átlagos képen, így a fotó sokkal vibrálóbb és kontrasztosabb lesz. Egy igazi HDR kép elkészítése elég számítás- és memóriaigényes dolog, nem tudom, hogy a videókártyák tényleg elboldogulnak-e vele realtime vagy csak "parasztvakítás" a dolog a játékokban
Jaa tényleg v.ki letudna nekem írni egy helyes DXDLL konfigot?
Hát.. nemistudom azt a gépet nézd ami benne van az aláírásomban (elsõ sor) :( az elõbb CTI-ztem Maldenen 500 látótáv , visual quality 3.0 , Multitexturing : Disabled 1024x768 és futás közben kilépett!!! Erre szoktam azt mondani ,hogy 'SZÍVÁS'
Áh azé nem ilyen súlyos a helyzet :) gondolj bele: Ofp-ben már volt 400 négyzetkm-es sziget is (tonal, eastborder, stb), és mennek a mostani optimalizálatlan, videokártya képességeit egyáltalán nemkihasználós ofp-vel is :), akár gyengébb gépen is (bár komolyabb eseményeknél ugye már vannak gondok).
Hát én emlékszem még arra, hogy az OFP kijövetelekor milyen szép "sebességet" élveztünk néha, és mekkorákat swappolt még 256Mbyte rammal is, különösen ha repülõgépbe pattantunk...
BTW szerintem átlagos gépeken azért el fog futni elég jól, noha ha teljes részletességgel és látótávolsággal akarod élvezni, akkor tényleg olyan gép kell, mint leírtál... Erre szoktam azt mondani, hogy isten hozott a PC-s mókuskerékben. :)
Ok foglaljuk össze : ha az ArmA végre kijön és lesz benne mindenféle HDR , 200 km terület + "élõ vadvilág" .... ilyesmi jó cuccok, kinek lesz olyan gépe hogy ezt el is vigye ? Ehhez min : v.mi 3.0+ghz , 512mb videókártya , +2048DDR ram kéne (de esetleg elõfordulhat ,hogy tévedek :D ) egy ilyen gép (a magyar színvonalon ) eléggé ritkaság :)
Akko ki fogom próbálni az arma-ban... ha megjeleni :)
Hát konkrétan a videókártya piac már csak ilyen, anno az ATi nagyon büszke volt a 9500 és 9700 SM2.0 képességére és teljesítményére, igaz az elsõ komolyabb SM2.0-ás játék konkrétan a meglegetõsen bughalmazszerûen sikerült Tomb Raider:AOD volt, amit aztán hülyére reklámoztak. Az nV a harmatgyenge FX kártyacsalád után visszavágott a Gf6x00 szériával, amihez megnyerték a CryTek-et, hogy a FarCry-hoz csináljanak egy olyan HDR patchet, amely csak SM3.0-át használ, amit viszont az akkori ellenlábas Radeon X800-család nem támogatott.
Ami azt illeti, a HDR ilyen téren egyébként "pártatlan", mert nem a videókártyától függ, hogy megy-e, hanem a programozóktól, akik beleépítik a HDR effektust a játékba. A Source például még SM2.0-val (akár egy Radeon 9500-ason is) csinál szép kis HDR effektetek.
Az azt illeti, szerintem nem rosszak az ilyen technológiai újítások, mert sokat dobnak a látványvilágon, ha jól használják, pl. a Day of Defeat-ben elég jól eltalálták a HDR-t. BTW istenigazából a modellek és a textúrák részletessége az, ahol látványos elõrelépés következhet(ne) be, mert ez az, ahol még vannak gondok (közelrõl pixelhalmaz a fal, a padló). Ez az OFP-ben is látható probléma, hiába volt a Kamov V-80 csodás, 2048x2048-as textúrákkal felvértezve (ami tényleg nagyon jól nézett ki), ha a beton alatta enyhén szólva elütött a kis felbontású textúrájával...
Csak gondoltam a seder igények miatt megincsak õk járnak jól... mármint hogy akkor jópár emberke rohan megvenni az új videokártyát hogy legyen ilyen effektje.
Mi köze az nVidiának a HDR-hez? A HDR egy effekt, amelyet mint említettem szinte bármelyik Dx9-es videókártya meg tudja valósítani (programozásfüggõ, hogy SM2.0 vagy 3.0 kell hozzá)...
Mellesleg én elõször játék terén a HL2-vel kapcsolatban hallotam a HDR-rõl, amelybõl a Valve szerint pont az nV miatt maradt ki a HDR, és 2003 év vége fele jött ki egy HL2 HDR videó, Radeon 9800 kártyán futtatva...
Gondoltam hogy ezis egy átverés effekt, ilyen pénzlehúzós kísérlet. Ennek az effektnek a nagy részét az ofp-ben dxdll-ben is megcsinálták. Ott is van ilyen hogy fokozatosan sötétedik csak a kép ha sötét helyre mész, és fokozatosan világosodik ki ha világosba mész. Aztán az ojjektumok napsütötte oldalai is sokkal fényesebbek dxdll-el, pl a hó nagyon komoly így ofp-ben, ha rásüt a nap, elég vakítóan világít. Szóval úgy néz ki, envidiáék megin kitaláltak egy jókis üzleti fogást :)
High Dynamic Range, vagyis sacc per kábé Távolságfüggõ Fényerõ Szabályozás. Ez annyit tesz, hogy alaphelyzetben a fény és árnyék megvalósítása a 3D-s programokban nem veszi figyelembe az emberi szem sajátosságait, például azt, hogy ha egy sötét szobából kilépsz a napfényre, akkor elvakulsz addig, amíg a szemed hozzá nem szokik a nagyobb fényerõhöz. Ugyanez fordítva is, tehát ha bemész egy sötét szobába, akkor egy ideig szinte semmit sem látsz. Ezen kívûl az árnyékok a távolságtól függõen sötétebbek lesznek, az objektumok fényes oldaluk pedig ugyanettõl függõen világosabb lehet.
A HDR egy effektsorozat eredménye, és a félreértések elkerülése végett nem a videókártyák támogatjásától függ megléte. A programozástól függ, hogy milyen kártyákon valósul meg, például a FarCry esetén ugye az elején csak azért volt Gf6x00-ás kártyákon HDR, mert SM3.0-val valósították meg (Shader Model 3.0, aka Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0), tehát ha a kártya nem rendelkezett SM3.0-val (mint a Radeon X8x0 és korábbi kártyák), akkor ott nem lesz HDR (ezt késõbb ha jól tudom megoldották, hogy az X8x0 kártyák az SM2.0b-vel is meg tudják jeleníteni a HDR-t).
Neuro már leírta #291 Ez a legújabb hiszti, divat, valami olyan effekt, hogy ablakon beszûrõdõ fény jobb tõle, meg élethûbb a motion blur, meg ilyesmi. Szóval semmi nagy dolog.
hát melyik jövõ nyárra gondolsz?:D ha 2006 nyara akkor az mindjárt itt van:D ha 2007 nyara azt mondom vártam már régebb óta is programot:D (pl BOB idestova 2 éve:D)
basszuskulcs..ti mar almodoztok...de hol van meg a jovo nyari hó?!
Vagy multiban majd a vérontást elkerülendõ a 2 oldal legjobb snipere elõrejön és elkezdenek fácánra vadászni aki 20 kilométeres körzetben többet öl meg az a csapat nyert:D
Alapvetõen azt, hogy láthatsz vadállatokat, és elvileg azok úgy is fognak viselkedni, mint a vadállatok. Ez szépen hangzik, de a mögöttes tartalom az, hogy fogalmunk sincs, hogy pontosan mit takar az "élõ vadvilág". :)
persze-persze, csak ott is néha magára kell hagyni a gépet, csak erre gondoltam :) bár lehet hogy ott már annyian vannak, hogy ez nem számít. Vagy az éles helyzet miatt a ww2 játékosok ha a szükség úgy hozza, elintézik a dolgot ott a gép elõtt? :)))
A WWII. online hálózati motorja azért elég komoly, bármennyire is tisztelem az OFP-t és az ArmA-t, azért szerintem nem lenne képes egy 100+ játékos általi csata élvezhetõ megvalósítására.
A multi csaták nagyobbak lesznek mint eddig, és akár (valódi) napokig is tarthatnak, de ez nem jelent gondot, mivel lesz join in progress. Azért ez enyhén túlzásnak hangzik, bár valóban poénos lenne belegondolni, hogy egy lanparty akár egy nagy csatából is állhatna :D.
WoW... azért ez nem semmi. :) Aztán mi lesz, ha valakin erõt vesz a szükség? Fogja magát, és visszamenekül a baráti vonalak mögé, és imádkozik nehogy valaki megtalálja addig, amíg nincs a gép elött? :)))
Bizonyos falakon átlõhetsz, másokon nem. Ill. A játék 3/4részt van kb kész, jövõ év eleje reálisnak tûnik.
Ez tuti az ArmA - csak a megjelenési dátummal ne hitegessenek már, hogy "reálisnak tûnik". Addig meg se mukkanjanak megjelenési idõpont terén, amíg nincs konkrét és megbízható dátum. :)
extrém realizmus és részletesség, kerékcsere...
Jóóó hír! Ez ugyanis elõrevetít még egy-két lehetõséget, például azt, hogy a felfegyverzés és üzemanyagutántöltés sem "odaállok-és-rearmot-nyomok" szinten menjen, vagy például egy repülõgépet vagy helikoptert egyedileg lehessen felfegyverezni (bár így lenne!).
Realisztikus növényvilág, ökozüsztém. A ledózerolt fák újra kinõnek. De minek?
Az fákról pl. le lehet szedni a gyümölcsöt. Ez azért nem semmi, és jó poén lesz multiban - repül feléd valami: te meg agyalsz, hogy most az egy társad viccel egy almával, vagy lesbõl tényleg kézigránátot dobott egy rosszfiú rád. :))
"Battles in MP shall be larger too and can take multiple days in real life. That shouldn't pose a problem though, as you can join the battle anytime."
A multi csaták nagyobbak lesznek mint eddig, és akár (valódi) napokig is tarthatnak, de ez nem jelent gondot, mivel lesz join in progress. Azért ez enyhén túlzásnak hangzik, bár valóban poénos lenne belegondolni, hogy egy lanparty akár egy nagy csatából is állhatna :D.
"Terrain won't be deformable because the devs are afraid the missions could be influenced negatively."
Azért nem lesz rombolható terep, mert a efjlesztõk félnek, hogy ez negatívan befolyásolná a küldetéseket...aha :)
"In game you shall be able to shoot through walls, casing, etc., you can hide from bullets behind house walls though, behind tarpaulins not. Ricochets shall pose a threat too."
Bizonyos falakon átlõhetsz, másokon nem.
"In Multiplayer there shall be a commander who doesn't participate in battle."
Multiplayerben lesz olyan vezetõ, aki nem vesz részt közvetlenül a csatában.
"The authors guess that the game is done by 3/4 and that the beginning of next year should be a realistic release date."
A játék 3/4részt van kb kész, jövõ év eleje reálisnak tûnik.
Amit konkrétan a game2-rõl írnak:
"Game 2 will contain a lot of role playing elements. Its complexicity shall approximate Fable or Oblivion. The campaign shall be dynamic and the interaction with the NPCs shall be very complex. Every action done by the player shall have consequences. For example if you shoot a villager, his brothet will shoot on you. You can question the NPCs, namely depending on situation. e.g. if they've seen enemy troop movement."
Sok rpg elem, dinamikus kampány. Lelõsz egy civilt, rádtámad a testvére. Beszélhetsz a civilekkel, hogy milyen csapatmozgásokat láttak.
"It's extremely detailled, e.g. a broken down tire can be replaced by one you find at another broken down car."
extrém realizmus és részletesség, kerékcsere...
"The terrain shall unlike ArmA be totally deformable, namely physically correct. e.g. you can theoretically gain access to a house with a well aimed shot in a house wall. Of course only, if you don't damage the bearers too much. Game 2 uses the open source ODE physics engine."
Rombolható környezet (vagy csak épületek?), szépen megnyithatod egy ház oldalát, ha a tartószerkezet nem károsul túlzottan. ODE fizikai motort használnak.
"The mimics of the faces shall be very detailled and you shall be able to tell the current state of a single soldier."
Részletes arcmimika.
"A system called "Linda" shall simulate a hyperrealistic vegetation and even a whole ecosystem, where knocked over trees grow again. The tree growth shall change depending on if the tree is standing in a wood or lonely on a field. Imaging collecting apples or fir cones, the author cheered."
Realisztikus növényvilág, ökozüsztém. A ledózerolt fák újra kinõnek. De minek?
sorry az offért, én hanyagolom is x3omal együt egyelõre :)
hát nekem ati kártyám van és eleinte akár mgé ki is lehetett birni de amikor jött az a rész hogy a szállitó hajó végébõél kellet lövöldözni meg az utána lement bolygó felszinre (vagyis nemkem ugy tünt :P) nah az katasztrófa volt...., játszhatatlan, akkor leszedtem és megfogadtam hogy elgközelebb akor rakom fel amx ha tudja bárhol tartani a stabil 30fps-t, ha meg ez a gépemmel nem kivitelezhetõ akkor hanyagolom :)