igen, de ez az 1200, vagy akár 2000-es látótáv is 0, miután megnézi az ember egy durva gépen, hogy milyen az 5km-es :) 2000 méternél vagy fölötte mindenesetre a célzás teljesen másképpen mûködik mint kisebb látótávnál, a desert front pályán, amit mondjuk sokan emiatt nem szeretnek, elég alacsony a találati százalék, pedig ofpben nem olyan nehéz célozni elvileg.
CTI-ben 1200 és 1500 méteres látótávot lehet állítani, de mindíg 1500-on jáccunk pedig ott aztán van pár dolog a pályán :)
a szerveren a nagyobb pályákon (tehát ahol van tank, heli, miegymás) 1500-1800m-re voltak belõve a pályák, volt(van?) egy sivatagi is ahol 2000+. Az fps-t érdemes volt beáldozni a nagy látótávra, és játszható maradt azért a cucc. Mondjuk mindehhez basc-ék jóvoltából jött egy dinamikus idõjárás script, szóval néha 800 méterre láttál, néha megvolt a max.
Hat nalam ez az egy mai szamit! Nekem am ostani OFP (modokkal meg uj addonokkal) boven megfelel! Ha nem kell a latotavot a beka segge ala regukalni en mar jol leszek.
Ez az, ami isten tudja, megvalósul-e. Az alap OFP küldikkel, meg a késõbbi átlag MP küldikkel is az volt a gond, hogy le kellett venni a látótávolságot, hogy a gyengébb gépek tulajai ne diavetítést élvezzenek. Szó se róla, én is imádnám, ha az 1200-1500 méteres látótávolság lenne az alap, de kissé szkeptikus vagyok e téren...
De jó lesz amikor majd a szépen optimalizált motor használatával, a mostani 50 helyett 500 tank meg katona fog szaladgálni körülöttem CTI-ben :) mer az jó.
jajj csak most látom hogy ez az opflash folytatása. régi nagy kedvencem, megszámlálhatatlan játékórát töltöttem vele a gép elõtt. nyugtassatok meg hgoy ennek is van egyjátékos kampánya, mert akkor már megyek is a boltba megvenni. az onlin rész nem érdekel, ott a pörgõsebb dolgokat szeretem, pl bf
Ezt neki :DDDD Most küldtem neki jó régi ofp lanos képet (Bodajk) :)))
azért volt egy p1 is szeptember végén:) igazából ez egy ördögikör mikor mindenki arra (másikra) vár hogy legyen játék a szerveren. Ennek csak egy kis löket kell amit szvsz az ArmA fog megadni.
CTI-t nem szeretem, (Petiqe szokta magyarázni milyen jó...) Fin mod-ról csak képeket láttam OFP.cz-n.
lehetne errõl vitatkozni, csak nem érdemes. reménykedjünk abban, hogy ha lesz arma (de inkább majd ofp2-nél) újra összerándul a régi társaság és elfelejtjük azt a sok ökörséget ami miatt így 3 (?) év után kicsit szétestünk. mindenesetre arma-ra is lesznek 5-nél többen azért. fél éve scene-en is voltak nagy meccsek.
most viszont akinek van kedve jöjjön ctizni vagy finmod coopozni (utóbbira felkerült a ww2-es 1.4-es frissítés is)
Csak joyyal ofp-ben? Nekem fordítva, én nemtudok joyyal repülni benne, mer a gépágyús célzás nemmegy (mondjuk mer elég gagyi joyom van), viszont il2-be tudok joyal menni (mer ott van filter, meg mer ott mással nem lehet :D).
Dunno, OFP-ben a repülõgépekkel csak Joyal tudtam repülni, viszont a helikkel csak egér plusz billentyûzet segedelmével. BTW eddig repülõgépet nem is láttunk ArmA screenshoton, csak "kismaradat" (AH-6). :)
ha kijön a játék már látom elõre hogy venni fogok egy joystickot is, a bf2-ben a repülés fun valahol billentyû+egér kombinációval csak eléggé rossz a hatásfokom benne :)
Valami szél van az ofp-ben csak azt nem tudom milyen hatással van a különbözõ objektekre pl a zászló mindig ugyan abba az irányba lobog-e. Annyi biztos hogy lelehet pl kérdezni a golyó helyzetét, már csak az a kérdés meglehet-e változtatni, eltolni érték alapján Menetközben azt. Mert ha igen akkor lehet csinálni scripttel szél szimulációt. Csak hát ugye mennyire eszi a gépet.
Az angol nyelvû szöveg is csak mozgó (moving) fûvet és fákat említ, pedig tényleg még az lenne durva, ha rendes szélvizsgálat lenne (a fû és fák mellett a füst is arra szálna, amerre a szé fújja, illetve befolyásolhatná a ballisztikát, sõt, a légi jármûvekre is hatással lenne).
a hajladozó fû és fa az elite-ban meg van, így szinte biztos hogy bekerült ArmA alá is. Viszont még nem láttam normális animálást ami egy bizonyos irányú szelet szimulálna, nem pedig az egyfolytában jobbra-balra billegést.
Én is hajlok arra, hogy a VBS2 inkább csak sok téren fog a Game2-höz kötõdni, de az tényleg sok tér lesz. Az épületek rombolhatósága a Game2 interjúben említve volt, a hajladozó fû és fa szintén, a megnövelt parancsnoki lánc is (ezt ki is hagytam: a VBS2 zászlóalj szintû játékot is lehetõvé tesz (egy zászlóalj általában 2-6 századból (leggyakrabban 3-4 század) áll, egy század pedig általában három szakaszból áll, egy szakasz pedig három rajból, ha az USMC felépítést vesszük, akkor egy feltöltött zászlóalj mintegy 1000 katonát jelent)). Szóval van átmenet. A grafikai motor mondjuk tényleg inkább ArmA, mint game2, de ez érthetõ is - kissé túlzás lenne a VBS2 gépigényénél az, hogy min. Gf6800 vagy Radeon X850XT... :))))
én úgy tippeltem inkább, hogy a vbs2 inkább arma alapú lesz, és a game2 tényleg más történet. a hadseregnek valószínûleg kevésbé számítanak azok a fejlesztések, amik a game2-ben lesznek az arma-hoz képest. legalábbis szvsz. az hogy miért nincs kint arma videó, ez tényleg rejtély, de xbox videót is szinte csak megjelenéskor dobtak ki.
viszont, amit írsz: -Rombolható épületek, falakon keresztülhatoló lövedékek, és mûködõ ajtók, melyek elpusztíthatóak.
Hát ez nem arma szint... :) Persze most is "rombolhatóak" épületek, meg a falon néha átmegy a lövedék, ha bug van ;), de nem hiszem, hogy erre gondoltak.
Nekünk elvileg a Játék kettõ fogja a fõbb dolgokat hozni, de persze az extrák nélkül. Bár ki tudja. Mondjuk el tudnám viselni, ha az ArmA-ban nem is, de a Játék kettõben már lenne tüzérségi modul.
tudom, ezért irtam amit irtam :) ergo hiába nyáladzunk rajta... :/
Apropó, egy kis összegzés, amit a VBS2-rõl tudni lehet:
-Megjelenés: 2006 Q3 -A szimulációs motor kódneve Real Virtuality -Új adatfolyamkezelõ rendszer, mely lehetõvé teszi a 100x100km-nél nagyobb területek beépítését, több milliónyi tereptárgyal, épülettel, stb. -Szélben lengõ fû és fák, élõ vadvilág a rovaroktól a madarakig. -Fejlesztett fizika és mesterséges inteligencia -Új hálózati rendszer, join-in-progress, és adminisztrációs felület. -Rombolható épületek, falakon keresztülhatoló lövedékek, és mûködõ ajtók, melyek elpusztíthatóak. -Fejlesztett fegyverrendszerek, hõképzõ éjjellátókkal, tûzvezetõ rendszer-szimulációval, és torony-kezeléssel. -Új terepeditor, a Visitor 3. -Valós idejû C&C (Command & Control) felület mind az AI-k, mind a játékosoknak kiadandó parancslehetõséggel.
Az a Bohemia Interactive Australia (BIA), de gyakorlatilag õk a BIS "leányvállalata", tehát ebbõl gondjuk nincs, a technológiák átjárnak közöttük (ebbõl gondolom, hogy a VBS2 alapja is a Játék kettõ lesz - vagy fordítva).
Én arra gyanakszom, hogy az OFP-RES-VBS1 vonal következõ lépcsõfoka lesz az ArmA, tehát a motoron a VBS1-hez képest sokat nem fognak tekerni (sõt, pl. sok model nem lesz benne, pl. MV-22, F/A-18, stb.). A játék kettõ pedig teljesen új (?) motorra épül fel, amely persze a VBS2 (?) alapja is lesz majd. Elvileg tehát az ArmA szinte csak a "content" cuccokban különbözik a VBS1-tõl, meg persze pár apróságtól, amit kiszedtek belõle (kiértékelõcuccos, pl.). Így az ArmA végülis egy Addon (minimális, jobbára már az OFP/OFP:Res-ben benne lévõ cuccok látszottak az eddigi képeken) és egy Küldetésgyüjtemény, egy picit megbuherált VBS1-en. Ennek a fejlesztése nem vehet igénybe olyan eszméletelen idõt.
A BIS párhuzamosan fejleszti az ArmA-t és a Játék kettõt. Namost. Vagy az ArmA már gyakorlatilag készen van, és csak csiszolgatják, illetve kiadót keresnek. Ennek ellentmond, hogy alig-alig adnak ki képeket, márpedig kész játéknál ez nem lenne probléma (pl. láthatnánk már egy rendes, HUD-os képet, vagy jármû belsejében készültet, stb...). Eszerint visszont lehet, hogy tényleg párhuzamosan dolgoznak az ArmA-n és a Játék kettõn? Ez elég bizarul hangzik...
a bis fórumon kérdezte vki, hogy ha már ennyit húzzák, ez jelentheti-e azt, hogy az arma lesz végül a game2. az volt a válasz erre egy másik fórumtagtól, akinek már volt szerencséje a game2-t látni a bisnél, hogy ez nem egy lehetõség, mivel utóbbi lényegesen fejlettebb, egy teljesen más projekt.
Figyelembe véve a körülményeket, kár is volt mást várni. Amíg nincs bejelentett kiadó, vagy kiadási forma, addig sajnos semmi értelme nincs a megadott körübelüli kiadási dátummal számolni.
Jol megszopatott a BIS. Direkt oszre upgradeltem meg a gepet, tudvan jon a game. Faszom se fogja most mar epekedve varni, majd elkeszul valamikor oszt kesz.
Inkább ne legyen Steam (spyware) alapú, hanem valami normálisabb letöltõsdi :) Gondolom meg az egyedi játékmód a CTI lesz, amivel már alap ofp-vel is jáccogatunk pár éve ;) örülnék ha kiadnák letöltõsben, és majd amikor lesz kiadó akkor megveszi az akinek lemezen kell :D Amúgy majd lehet normálisan közlekedni az épületekben, az tuti, mer már a VBS-ben is lehetett. Csak én most így félek a gépigénytõl :\
Ja még mindíg nincs kijavítva az ex ofp2 felirat :\
-DX9 motor, mely támogatja a legújabb technológiai megújításokat, mint a HDR. (saját vélemény: a HDR kibaszott jól néz ki, és nagyott dob a játékokon, nekem tetszik) -Újradolgozott teljesen élethû animációk (remélhetõleg nem lesz több kitört nyakkal rohangáló model...) -Folyamatosan "töltõ" motor, mely lehetõvé teszi extrém nagy környezet megvalósítását, tele speciális effektekkel. (ie.: valószinüleg jóóóó sok ram kell majd :)))
Környezet:
-A környezet részletekbe menõen kidolgozott, és változatos (reméljük ez igaz is lesz) -Új, hatalmas csatatér, a bejárható terület nagyobb, mint az OFP és az OFP:Res összes mapja. (ebbõl én arra következtetek, hogy itt most csak egy "sziget" lesz) -Sûrûn lakott csatatér, kétszer annyi (terep)tárgy, mint az összes korábbi OFP, OFP:Res szigeten együtt. (ez jól hangzik) -Dinamikus idõjárás és nap/éjszaka szimuláció, apály/dagály és dátumnak megfelelõ csillagkép. (ez is jól hangzik, de mintha ez már benne lett volna az alap OFP-ben is, nem?) -Élõ vadvilág. (lelövön a vadkant, megsütöm, és megeszem? :)))
Játékmenet:
-A fegyverek és jármûvek nagy választéka. (oké, de milyen nagy, és ebbõl mennyi lesz valóban új az OFP és a OFP:Res-hez képest?) -Egyedi és már bizonyított mesterséges inteligencia. (reméljük azért kezelhetõbb lesz...) -Egy új sziget, amelyen nagy városok lesznek rengeteg különbözõ, teljesen bejárható épületekkel. (csodás, de remélem ez egyben annyit is jelent, hogy végre lehet is normálisan közlekedni az épületekben - mert ez volt az OFP/RES egyik gyenge pontja) -Az ArmA kampány egy teljesen új, modern idõkben játszódó történetre épül, amelynek környezetét és eseményeit a való világ eseményei, katonai stratégiái és politikai doktrínái inspiráltak. -Felújított irányítás és parancskiadó rendszer. (hipp-hipp hurrá)
Multiplayer (eztet nem tudom mi lehet:)))
-Hatalmas, folyamatos csaták -60+ játékos, plusz AI és Join-at-progress, tehát bármikor be lehet lépni (VÉGRE!!!!) -Egyedi játékmódok, melyek közül sok más játékokban még nem tünt fel. (hát õszintén remélem is, hogy nem a CTF lesz az uralkodó játékmód...) -Cooperative játékmód (Best!)
Egyedileg átszabható játék
-Nyitott játék architectúra (magyarul: majd a fanok fognak mindenféle editorokat alkotni...) -Az OFP addon és modding rendszerére épül fel -Beépített editor. -Rugalmas tárgy és jármû animációs rendszer (vajon leszakadó lánctalpak is lesznek?) -Számtalan hasznos scripting lehetõség. -Küldetésvarázsló, mely lehetõvé teszi a játékot bármilyen addonokkal (na erre nagyon kiváncsi leszek.
Nagy negatívum:
-Még mindig csak keresik a kiadót... (B+, ha más nincs, akkor legyen Steam alapú, ne tököljetek már :)))
1 ilyen szintü játékra bármennyit képes vagyok várni:)
a h1 végül is elég tágas, hogy kezelje a hisztériát, és ne nyaggassuk a bist folyamatosan, hogy "akkor most tényleg megjelenik 1 hónapon belül vagy mi van már?" ... :). Viszont ha jól állnak, és találnak egy kiadót, akkor optimista kedvemben azt hiszem, talán még q1-ben is kijöhetnek vele. Mert különben q2-t mondtak volna.