Dehogynem működik, minden csapat annyit tesztel a pályán mint a másik,...akinek jól működik a szimulátora az előrébb tart, akinek meg nem ott ott a feladat. A McLaren sem járt el titokban pályára tesztelni, sem a Mercedes aki csiszolgatta a félresikerült koncepcióját, és fejlesztett egy másikat. Van ahol megy a szekér valóban, pl. a Ferrari. Nekik mindig is nagyobb szelet járt a tortából,..és megérdemelten,.. hab a tortájukon hogy mellé nagyon sikeres évet zártak az autópiacon is. A Williams is rentábilis már, ha jól tudom ők voltak tavaly egyedüliként minimális mínuszban. Jellemzően az autóversenyzés pénzégetés, és ha nincsenek giga szponzorok, vagy egy gyár aki kifizesse a cehhet, akkor nem egyszerű. A régi WRC egy pillanat alatt dőlt be.
Van átfedés a véleményünk között (gumik, pit stratégia). De az időt nem lehet megállítani, ..persze hogy rengeteg szenzor van az autón, és persze hogy szimulációkat pörgetnek le a legjobb stratégia miatt. Nem lehet Nascar-t csinálni az F1-ből. Arról nem beszélve hogy pl. ezt pont lehet hasznosítani a szériagyártásban, mármint a szenzoros térképezést, de a CFD-t is. Azon most is lehet filózni hogy mi hogy működik, miért toló, miért nyomórudas a felfüggesztés elől vagy/és hátul, vagy hogy a Mercedes variálható futómű bekötési pontjai melyik pályán hogy fog működni. De nyilván jelenleg inkább egy aerodinamikai mérnöknek tanuló van elkényeztetve. Ez van, de az autók formájában nem is nagyon fogsz látni nagy eltérést,...illetve de a Mercedes zero pod az eléggé extrém más volt,..és be is szívták vele, mert van ami működik, és van ami nem, vagy nem azzal a hatékonysággal. Márpedig itt már ez van...nem elég a '90-s évek hatékonysága semmilyen szinten, sem gyártási minőség, sem üzemanyagfelhasználás sem aerohatékonyság szintjén. Nálad inkább az van hogy a romantikusabb F1 tetszett, most meg nem az van....és nem is lesz.
Mellé: Merci szerződést kapott Jos és a manager Tototól, Max nem menne bele, Hornert bálványozza. Jos ezért Hornerre lép rá, Toto Hornerre lép rá, Zak Horner eltávolítását követeli, hogy ne menjen el Norris, mert ha Max elmegy a Mercihez, Norris azonnal eligazol a RBba az apróbetű miatt.
Mellé van egy AI által generált tartalom, és iszonyat sok pénze valakinek, hogy mindezt a sok hülyeséget amit hetek óta tolnak, azt megírja a média.
Láthatóan nem működik mindig, mert sokan értetlenül állnak, hogy a képernyőn minden szuper volt ,valóságban meg egy rakás szar... sokan a nagy évközbeni milliós költségű fejlesztéseken visszafelé léptek nem előre, ebben mi a jó ? szerintem ez hülyeség ... Teszt teszt tesztm fejlesztésre is több leehtőseég... ezek szerint pénz van dögivel, csak nem költhetik le hanme megy azsebbe mitn haszon .... Nem véletlen akar hirtelen mindenki F1 csapatot ;)
@Sure Azért példálozok a régen minden jobb volt, mert ugy tudok hivatkozni arra ami most hiányzik. Azt meg leirtam, hogy én hogy tekintek rá, én egy fejlesztési inkubátorként ahol az uj kiforratlan technologiákat versenyeztetik. De ez az ami már nincs meg , mert ezek már kiforrott technologiák legalább is anynira, hogy 3-4 motorral elmenjenek egy szezont. mig a régi érában leeht egy hétvégét nem birt ki.
b-type: miért nem tud mindent a Pwall? az auto minden részlete be van szenzorozva és már azelött szolnak a pilotának, hogy baj van álljon ki mielött károsodna valami. ÉS azért van ABCD terv, mert elöre tudják ,hogy melyik gumi meddig jo és milyen helyrol indulnak , és minden eshetőségre elöre felkészülnek. Mig egy 80as évkbeli versenynél, meg minden váratlanul ért mindenkit, az is , hogy szétment valami a technikában az is, hogy meddig tud elmenni a gumival és , hogy mikor ál ki az is csak a pilotán mult. és nem a box mondta meg, hogy akkor gyere ki .
És azért irttam a hasonloságot a koncerttel mert ott is egy elöre megszervezett tervezett esemény zajlik amire a nézők beulnek és jol szorakoznak, mig ugy is jol szorakozhatnának , hogy minden teljesen véletlenul történik és ugy megy el egy egy versenyre valaki, hogy nem tudja elöre ,hogy már megint MAX fog nyerni ha nem löki ki az eslo kanyarba senki, mert most az elso pár kanyar után már tudhato a végeredmény, mig a régi rendszernél, meg a végéig azon lehetett izgulni, hogy vajon végig ér e valaki . Arról nem is beszélve, hogy amikor jöttek az uj fejlesztések és arrol részleteket közöltek akár képppel akár a kommentátor elmondása alapján az menynire izgalmas volt nekem gyerekként is és a következő versenyig azon gondolkodtam, hogy az hogy müködik milyen hatása van. Most meg semmi , még az elözö évi autotol is alig lehet megkülönböztetni öket egy egy versenyre meg max kis szárnyacska modositás jön, a közvetités 80%a meg a gumikrol szol, hogy menyni kört ment vele, menynire szemcsésedik, most holyagosodik ekkor kell kiállnia kerékcserére, egy technikai sportban a technikárol nem esik szo egyszer sem.
Arrol sem látunk bevágást vagy elemzést amit elvileg már 2 éve bevezettek, hogy a csapatoknak ki kell tolni a kocsit és el kell mondaniuk a fejlesztéseket takargatás nélkül.
Valami van, valamiféle hatalmi harc ami már a Horner botrány előtt is meglehetett, és most lezajlik valamilyen eredménnyel. Az eredményből lehet majd következtetni hogy mi is lehetett, de elképesztő az biztos. Mindent vittek, mindent visznek és az ember csak elképedve nézi hogy egy ennyire jó helyzetben mi a fax ez a kavarás.
"Az RB-t meg az egyik legerősebb csapat, mindig is az volt, aeroban főleg. A motor fogta vissza őket. Amennyiben felszabadítod a fejlesztéseket, akkor sztem(!!) az RB még jobban elhúz."
Hacsak szét nem szedik. Elképesztő az a kavarás amit folyamatosan tol a média.
A tesztek számának lecsökkenése az szerintem is gond, de nem az autó fejlesztése miatt gondolom így, hanem a fiatal versenyzők beszűkűlt lehetőségei miatt. Az autó fejlesztését oldják meg szimulátorban. Mert láthatóan működik, nyilván van hova fejlődni, de ezen a területen kell. Mindenki emlékszik még azokra a tesztekre amit elmosott az eső, a homokvihar vagy a tököm tudja mi. Bármennyire is idegen, a jövő a szimulátorfejlesztésé és a CFD fejlesztésért. Minél inkább teszek bele az energiát és az időt/pénzt annál jobb lesz. Minket sem feltétlen kell érdekeljen mennyit keres egy csapat (bár engem igen, az is :D ), de technikai sport, pénz nélkül nincs semmi, kicsi pénzből még mindig nincs semmi ...csak legalább úgy is marad. Az RB-t meg az egyik legerősebb csapat, mindig is az volt, aeroban főleg. A motor fogta vissza őket. Amennyiben felszabadítod a fejlesztéseket, akkor sztem(!!) az RB még jobban elhúz. Erre van a handicap, az arányosan kevesebb szélcsatorna és CFD idő, de ugye az RB annyira jó volt tavaly hogy a tavalyi időt is az idei autóra tudták fordítani.
Nem tudunk azon vitázni hogy én hogy tekintek az F1-re. Szeretem az F1-t, szeretem a versenyhelyzeteket, az autók dinamikáját, és igen szeretem a 'varázsát' is. Viszont nagyon sarkos képet festesz róla, úgy írod mintha nem lennének fejlesztések, pedig vannak..utána kell olvasni. Úgy írod, mintha a pitwall mindent tudna és megkoreografált lenne a futam. ....de akkor miért van A-B-D-F meg Dzs plan a Ferrari-nál? Néztem az F1-t a Schumacher korszakban is, itt dőlt mindenki az alvástól...vissza kell olvasni. - ..és a Haas pláne, de a Williams sem tud elkölteni 500millát, mert nincs nekik,...nincsenek nagy szponzorok sem. Amennyiben meg 16 futam lenne akkor még sz@rabb lenne a helyzet, mert kevesebb lenne a bevétel, nem hiába szavazták meg a csapatvezetők a 24 futamot.
"ugy tekintesz rá, mint egy szorakozási eseményre , mint egy focimeccs vagy egy koncert." Miért, te hogy tekintesz rá? A folyamatos siránkozásból meg "bezzegrégenmindenjobbvótozásból" úgy tűnik, mint valami púpra a hátadon. Utoljára szerkesztette: sure, 2024.03.06. 06:49:23
Ok, de ez a gazdasági oldala ami engem nem érdekel ... amit látok, hogy leginkább a költségsapka és a tesztek hiánya miatt képtelenek a csapatok normálisan fejleszteni. Ok, RB-nek bejött, nyilván nem véletlen ,de nem gondolnám, hogy a többi nagy csapat ne tudná elkapni őket ha nem lutrira menne mindneki, és nem 3 X 6 óra teszttel kelle felkészüln iegy idényre... az, hogy mennyit keres egy csapat az engem nem érdekel ....
ahogy látom, hogy más szemléletet képviselünk. Mert neked azért felel meg a jelenlegi helyzet, mert te ugy tekintesz rá, mint egy szorakozási eseményre , mint egy focimeccs vagy egy koncert. Tehát megprobálják minimalizálni a befektetést és minél több helyre eljutva maximalizálni a profitot. és tényleg egy cirkuszi mutatvány az egész.
Ami meg régen volt, az ahogy irtam is a kocsit fejlesztését es tesztelését egy nyilványos eseméyn keretében lehetett megnézni ahol maga a kocsik fejlödése és valos versenyzése és valos veszélyekkel volt az izgalmi faktor amiért fizettél.
Ez ma annyiban modosult, hogy a köritéssért fizetsz és az FIA majdnem hogy garantálja neked, hogy minden azto végigmegy minden versenyen szabályozott körülmények között megrendezik a helycseréket és a boxkiállásokat . mert lényegében ez van, ha 1mp-en belülre kerülsz akkor megelözöd az elötted lévöt a DRS-el és neki esélye sincs. A boxfal már a verseny elött tudja, ,hogy mikor es hányszor áll ki . minden a legaprobb részletekig le vagy szabályozva és megkoreografálva ,hogy a nézők mindig megkapják azt amiért fizetnek.
Pedig a réginél is megkapta sőt még jöbbat is, mert nem volt semmi se elöre eldöntve és ezért voltak akkora nagy meglepetések és fordulatok ezért mentek a nézők, hogy nézék, hogy egy senna vagy egy schumacher a kiesése és a rosszul fejelsztett kocsiban is tud e forditani a következő fejelsztési csomaggal .
ÉS a mostani helyzetre azért irtam, ha most tud a haas és a williams elküölteni 500 misit , ugy hogy lényegében csak év végén kell fejleszteni a következő szezonra a kocsit , év közben meg ha minden jol alakul akkor lehozzák ugyan azzal . Akkor abbol az 500misibol lenne elég arra is, hogy 16 futamra valoban minden versenyre fejlesztenek a maradék 8 futam költségének a terhére.
A Haas vegetálása az nem jó. De azért ez sem ismeretlen, Stoddart is csak reklámfelületet meg fizetős ülést kínált évekig. Meg már előtte is voltak. Gene Haas-nak azt kell eldöntenie hogy mit is akar, mert bár nem volt Steiner a szívem csücske, de igaza volt, invesztálni kell a csapatba. De ott van az Alpine, Gyári támogatottságú csapat és sehol. Szóval ha azt mondjuk hogy hulljon a férgese és korlátlan pénzköltés, akkor oké elhullik a Haas, a Williams elég gyorsan, és ha nem jelentkeznek olyanok akik 400-500 millió dollárt hajlandóak költeni, a belső égésű F1-re, akkor nincsenek pótolva, az Alpine bármikor dönthet hasonlóan a Toyota-hoz Honda-hoz, hogy ők nem buknak félmilliárd dollárt évente amikor az autóiparban elég nagy gáz van, és az ázsiai piacnyerés zajlik az orruk előtt. Az Audi sincs teljes seggel az F1-ben, még most is vannak olyan hírek hogy az F1 projekt most erős, most nem. A pályákkal szerződés van az autók számát illetően....szóval igen könnyen sodródhat az F1 egy olyan helyzetbe ahol már volt Ecclestone idején, hogy HRT-Virgin-Lotus Cosworth, meg töltsük fel GP2-s autókkal. Szóval igen, amennyiben vannak olyan gyártók akik átveszik a kicsik helyét és képesek és akarnak 4-500milliókat elkölteni évente....meg ennél sokkal többet hogy utolérjék a többieket, akkor jöjjenek. De nem ez van, és nem is ez volt. Már Mosley is ezzel lett elkapálva hogy költségsapka...és nem véletlenül merült fel. Én a jelenelgi helyzetet stabilnak látom, kifizetődő versenyezni az F1-ben, és aki benne van az értéket képvisel, nincsenek 1eurós ügyletek. Akik benne vannak azok pedig fejlesztenek,.,... A Williams elég jó példa, szépen építkeznek újra. A mezőny szoros, de vannak eseménytelen versenyek,...ahogy voltak is. Ezen a stabil alapon lehet reszelni, de sztem felrúgni az egészet nem működőképes alternatíva. Sztem.
Ok, de pénzt nem kolthetsz ,teszt nincs még cfd es szekcsatorna ido sincs ....hiába menne előre egy Aston vagy McLaren, vagy Merci nem fog ,total szerencsejáték az egész. De az igaz, legalább anyagilag jól járnak....Élni vegetal egy semmirekellő haas a milliárdos hasznaval:)
Sztem meg rendben van, ....a privátok ha megéri nekik akkor csinálják bármeddig. Az autógyártók meg, a Ferrari-t kivéve elég megbízhatatlanok, jönnek itt vannak elvernek egy csomó pénzt azt mennek ha más szél fúj. Nagy pénz szinte csak a gyártóknál van. Ez a futam eseménytelen volt, de bőven volt az bármikor máskor is. Emlékszem rá, meg a 14. körben lekörözésekre. Nem érzem ezt a régen sokkal jobb volt feeling-t. Most 1 másodpercen belül volt az egész Q1, meg a kieső zónában ezredek döntöttek. A Red Bull tarol az tény, de ez még csak az első futam volt
nekik már megvolt az a kocsi a télen is csak nem lettek kész vele. meg ugy, hogy nincs kényszer a fejlesztésre mert a szabályok megkötik a kezuket igy csak ot tudnak faragni ahol hagyják öket ami kb csak a kasztni , mert minden más tokenes, meg darabszámra megy a szezon alatt
Azért az elgondotlkodtato, hogy amikor a nagy legendás versenyzők megszerezték az 1-2 VB-jüket az egsz karrierjuk alatt most meg zsinorba ugyan azok nyerik és szinte pár év altt ott vannak a top 10be az örökranglistán. DE azokban az idokben még lehetett turbos és szivo motor is egy verseny altt lehetett 6 kerekü auto, lehetett valakinek szárnya valkinek nem, és lehetett valakinek magasan az orra a kocsinak valakinek meg lent.
ÉS nem azon ment a szarreszelés, hogy 1 tizeddel lejebb kopott a fém az alján meg, hogy hogy hajlok a szárny.
És érdekes modon volt verseny, voltak csaták, nem voltak perces különbségek versenyzők között és nem volt olyan futam, hogy ne essen ki valaki.
"Most ha szar az elso versenyen akkro az marad a végig." - Ja, mint a McLaren tavaly, a szezon elején, kb első harmadában nem úgy néztek ki, mint egy dobogóra esélyes csapat... :)
hát itt el kéne donteni valamit, hogy a menyniség a fontos vagy a minőség, ha valamit olcson árulok és sok van belöle akkor mindenki hozzájuthat és igy több bevételed lehet mintha valami ritka ,de minöséget teremtenél, de a kérdés megmarad, hogy mi a céljuk.
Engem nem zavarna ha a nem oda valo csapatok akik nem képesek érdemben fejleszteni csak épp anynit, hoyg a szabályoknak megfeleljenek azok kikopnának, mert talán jönne helyettük olyan aki fel tudja venni a lépést ,
A redbull is ilyen volt, nem volt nagy multja, de beletette az eneegiát és jobbá vált mint aki az elejétöl itt van mert ök már elkényelmesedtek.
ÉS ez a költségsapka és a tesztelések hiánya is elösegiti, mert nincsenek rákényszeritve, hogy drasztikus ujitásokat csináljanak az autoiparban. Mert ez már nem az autoipar tesztversenye ez már levált rola és csak a profitszerzésről stol. Olyan mint a cirkusz, elmennek haknizni ugyan azzal a produkcioval sok helyre beszedik a bevételt ugy, hogy érdemben nem kell megszakadniuk.
DE rtégen meg az volt, hogy ki tud minél nagyobb fejlesztést megvalositani és csak egy ráadás volt, hogy ezeknek a prototipus versenyeknek nézök is bemehettek megnézni. ÉS azért is voltak izgalmasabbak a versenyek, mert akár a bajnok esélyes is kieshetett bármikor elöre nem tervezetten, nem azért lesz izgalmas mert elöre eltervezve cserélik a motort és hátrasorolják, mert amugy elment volna még 1-2 versenyt az a motor is, de pár löerővel már kevesebbet adoptt le.
Ha emlékeztek, volt olyan szezon amikor egy jo ferrárival talán shumahernél az elso pár versenyen technikai hibák miatt ki kellett állnia ,majd jött egy fejelsztés ami megbizhatobbá tette a kocsit és ujra az elejére ugrott a mezonynek.
Most ha szar az elso versenyen akkro az marad a végig.
Jos miatt remélem, hogy akkora pofáraesés lesz ez az ügy, mint amilyen Amber Heardnek volt a Johnny Deppet érintő botrány, Jos ugyanis egy szarkeverő gci.
Mindig is az volt. Már a lakókocsis életmódjuknak is az alapja volt a szarkeverés. Utálta őket mindenki akárhol is laktak. A rendőrök hetente mentek ki hozzájuk feleségverés miatt. Sőt, le is tartóztatták miatta többször, na ezek után elképesztő, hogy ez a szar alak itt okoskodik a tulajdonképpen semmiről, de főleg az erkölcsről.
Tehát azért van koltsegsapka, hogy a balfasz csapatok ne tudják túl költeni magukat ? Van kereslet a csomag udant, menjen csodba a semmire valo haas , williams, majd megveszi valami normális banda. Mindenki jobban jár.Jelenkeg jól elvannak érdemi f1 kuka nélkül, megvan a milliós bevétel, szarnak mindenre..... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2024.03.04. 09:11:48
A végéről kezdve, ha kevesebb a futam akkor a bejövő pénz is kevesebb, a kevesebb bejövő pénz azt eredményezi hogy a most gazdaságosan működő csapatok nem tudnak infrastruktúrát fejleszteni, ami nem csak szélcsatornára igaz, hanem a CFD fejelsztésekre, a szimulátorfejlesztésekre..és olyan dolgokra ami a nagycsapatnak már megvan. Még kevesebb futam azt eredményezi hogy megint adóságokba kerülnek. Jelenleg minden csapat stabil anyagilag, nincs eladósodás, nincs megszűnés, nincs csőd. 5évvel ezelőtt még kevesebb mint 100milla dollárért meg lehetett venni egy csapatot, pár éve még a McLaren is eladni kényszerült egy részét, ahogy tette azt a Williams is, de a williams egy évre rá eladásra is került. Most 725 millára értékelt a legolcsóbb csapat, és senki nem akarja eladni 1milliárd dollárért sem. Az hogy egy nagycsapat képes B autót építeni, bár ez nem teljesen igaz, de képes radikálisan változtatni az autóján még a költségsapka alatt is szemben a kiscsapatokkal annak az a fő oka, hogy egy nagycsapatnak megvan az amit egy kisebb csapatnak még ki kell építenie, ..magas szinvonalú szimulátor megfelelő adathelyességgel, magas szintű CFD programozás és modellezés, hogy amikor már szélcsatornát kell használni akkor azt a leghatékonyabban tegyék megfelelő méretű modellekkel. Az Aston 2021-ben kezdte el a szélcsatornáját, 2024 közepén tudják hazsnálni, és ez a 2025-s autóra lehet hatással. Ezzel az idővel és 200-250milla dollár elköltésével lehet számolni. tehát a mezőny összezárása nem egy gyors folyamat, nem lehet az. De ez az egyetlen folyamat ami nem a privát csapatok elgyengüléséhez és megszünéséhez vezet.
A költségsapka úgy működik, mint a fociban. Van egy limit, azt költheti el a csapat és el is költi. Aztán ha vmi többe kerül, akkor az egyik szponzor köt egy előnyös szponzorációs szerződést azzal, akinek kell még pénz és a költséglimit is tartva van, meg xy is megkapta a végtelen plusz kettő dolcsit/eurót.
azért levezethetné nekem valaki aki érti ezt a koltségsapkát meg az egész leosztást, hogy ha a VB csapat alapbol 70%ot használhatja a szélcsatornát a következő évre és a kiscsapat aki a végén volt az meg 110% ot vagy többet is használhat, akkor hogy van az, hogy a kiscsapatnál se jelennek meg semmi uj vagy jobb megoldások ? és a nagycsapat a limitált időbpl, hogy képes egy teljesen uj koncepciot sot akár egy B autot is kialakitani ugyan anyni időben ?
Tehát itt nem a költésgeken és nem az idökön meg a kocsik fejlesztésén kellene variálni, hanem a csapatok létszámán és összetételén , Mert ha egy csapat több embert tud ugyan arra a munkára fogni akkor rovidebb ido alatt több munkát végeznek el hatékonyabban.
Arról nem is beszélve, ha most van egy költsaég plafon amit mindenki ki tud gazdálkodni, akkor mi lenne ha ugyan ezt az összeget kevesebb futamra és több fejlesztésre forditanák , mindenki jol járna, a csapatok kevesebbet kéne utaznia, a nézök élvezetesebb versenyeket látnának ,nem ilyen minden héten vonatozást. és még talán a autoipar is gyorsabban profitálhatna a fejlesztésekbol mint régen is volt.
Nem csak az RB , mindegyik. Pár drs kikerülésen kívül mindenki végigkocogta a versenyt, spórolva, anélkül, hogy esélye lett volna utolérni az előtte levőt :) És ez így is marad, mert lassan már rántottára se mernek költeni, nehogy túlmenjenek a költségplafonon..Mert attól jók lesznek a kis csapatok is :) Látom ...:)
Kicsit bemattólta magát a RB.Tömegek mennek F1 versenyekre ezek után(nem).Ha meg megjátszák késöbbi futamokon hogy hát erre a futamra köhög a RB és nem a legjobb akkor csak kinevettetik magukat.Furcsa ilyet irni de a top RB évekóta gáz hogy ilyen jó :))) Mert nem a szupermax ennyire jó azt azért látni. Még a végén a magyar nagydíjra bajnok lesz a fersztappen
Előre gratulálok VERÉB GABI mitszakértetek meg idén?Lesz ASZTA DE JÓ ALBON?VAGY TE JÓ ISTEN HULKENBERG MIT MEGY ATYAÉG :))) Utoljára szerkesztette: Stockbauer33, 2024.03.03. 13:34:38
Max a kiállásai alkalmával meg is kávézhatott volna, 40mp-es elönnyel állt ki simán visszajött mindig az első helyre. Egyébként igen nincs semmi fejlesztés és idő a tesztelésekre. Mikor hallonttunk utoljára ,hogy ne a gumikrol és ne a karosszéria elemeken kivüli fejlesztésekrol szolna a közvetités és a találgatás?
A legutolso talán a farrari elökamrás gyujtása volt és a merci szétváélasztott turboja, aztán azota semmi érdemleges fejlesztésről nem tudni. A régebbi versenyeknél meg hétről hétre ez volt a téma ,hogy ki milyen uj dolgot hozott a pályára mit a verseny alatt tesztel. Tehát a verseny volt a teszt és ha nem jött be kiestek ha bejött akkor meg megnyerték a futamot. DE manapság meg a télen kifejlesztenek egy dolgot és akkor azt használják egész év alatt . nincs is nagyon kiesés amiatt mert rossz a konstrukcio a technikai kiesések legtöbbször a kisebb komponensek vagy csöszakadások és vezérlés hibára vezerthető vissza.
És nem azért ,mert tul vékony lett valahol a tervezésnél az anyag és nem birta a terhelést.
Nem hogy a Redbullhoz nem kerülte kközeklebb( simán körönként 5 tized előnye van ...) de még atöbbi csapat is távolodott egymástól, még annyi autóverseny se lesz mint tavaly...Ferrari nem bír az RB-vel, merci a Ferrarival, Mclarena mercivel, Aston meg totáűl légüres térben bóhockodik ...
Hülyeség az egész ,három délelőtti teszteléssel nem lehet autót építeni, főleg nem javítani rajta ....
Ez izgalmas volt. :D
Így elsőre szarabb a helyzet, mint tavaly. Nem tudom mennyi másodpercet vett ki a RBból a Horner-ügy, de ezen a pályán korábban mindenki tudott tesztelni.
Az amerikaiak viszont megint egy ultra baromságot találtak ki a ceremóniára. Megint minden szarabb.
Ráadásul minden szempontból rosszabbul szórakozunk, mint négy éve, pedig az se volt egy hűha izgalom. :D
Hát ez rakás szar, nem éri meg az időt, higy nézze az ember...
5 kör 4 mp elöny.Akkor ennyi
Merci-Ferka-Aston párharc érdekesebb lesz. Ham átrakta alacsony leszorítósra a vasat, bele is rontott a körébe. de gondolom tempóban jobb lesz mint Russ.... McLareennel nem értem mi van, valszeg azok is átálltak versenysetupra....
Pereznek szóltak, csak falábű szegény :) És de seggrakéta... Valszeg 2 kör alatt meg lesz megint a3 mp előny .. aztán ennyi. idővel meg még jobb lesz megint az RB .... Verstappen körén ellaszi kaz ember olyan atomstabil és villámgyors az az autó ....
úristen, micsoda seggrakéta ez a redbull aztapaszta... Lecrerc Q2 idejénél biztos elromlott az óra, hogy lett volna már gyorsabb, mint a csalóbull? Pereznek senki nem szólt, hogy seggrakéta van alatta, és illene 2 mp-el gyorsabbnak lenni mint a többiek?
jó szar szezon lesz ez is
Pontosan ott tartunk ahol tavaly abbahagytuk :DDDD
heh, saubereket néztem, első mért kör után két ezred volt közöttük, a második körök után 0.001 :D
RB szerintem még mindig seggrakéta, de kívácsi leszek mi van az azutáni 4 csapat között....
LOL, ja, Maxi már a szezon kezdete előtt kitette a brokit az asztalra, ha ez az év is esetleg a tavalyihoz hasonló vagy még olyanabb dominanciába torkollik, akkor azért tessék visszapillantani erre a körszámlálóra az agyatlan "űrautózás" előtt. Utoljára szerkesztette: sure, 2024.02.21. 21:19:01
no, úgy tűnik idén is lófasz lesz nem F1 verseny :)
én már a tavalyit sem néztem végig, teljesen mást mutat mint ami évközben volt, egy teljesen fikcio az egész és követhetetlen . Csinálták volna meg ugy, hogy egy egy rész egy futamrol szol és minden csapatrol ,hogy mi történt a szinfalak mogott mi volt az elképzelés a stratégiában és mi nem jött össze . ennek sokkla több értelmét látnám, mint az ilyen kivágott részeket összeollozok aminek igy már más a jelentése mint ami a teljes történet volt valojában.
pontosan, az F1 mindig is az innováciorol a felödésről a tesztelésről szolt, hogy olyan dolgokat fejlesztenek ki és alkalmaznak ami addig nem volt.Volt mozgástere a csapatoknak ,hogy akár 10 különbözö kinézető autot lássunk a pályán. nem kellett sporolni semmin sem. volt, hoyg már ugy került bele egy fejlesztés az autokba, hogy tudták, hogy még nincs teljesen kifejlesztve és benne volt, hogy nem fog végigmenni, de legalább fontos infot kaptak a továbbiakhoz.
Ezt ölik ki az F1 bol, ma már nincsen szabad keze a csapatoknak ,se a pilotának, mindenen sporolnak és addig nem használnak egy fejlesztést, mig az 100%ban nem muködik ahogy szeretnék és nem birja ki azt az idöt amit kell.
Láttuk, hogy az ius nagy falat volt idénre, ogy 1 motorral kelett volna végigmenni a 24 versenyt, de visszakoztak és maradt a 3. De ez is nagyon messze van attol a felödési sebességtől amikor még voltak külön idömérős motorok és hétrol háétre uj fejlesztéstu motort használtak.
ilyenkor lenne értelme a csapat VB-nek, hogy aki olyan kocsit tud fejleszteni ami végig birja ugy is, hogy folyamatosan fejlesztenek, és nem ugy hogy az elso verenyen már boritékolhato , hogy kié a VB mert a téli szunetben jo motort ,autot gyártottak és az kitart év végéig ,mert a fejlesztés hiánya miat már nem érik utol .
"Technikai sport", ezért (is) nevezik így. Bizony én is megnéznék, akár "nem hivatalosan", egy olyan versenyt, ahol mindenki ugyanolyan F1-es autóval megy (de akár nem F1-essel), ki mit tud kihozni magából és a technikából.
Alonso jó példa: ja jó a vas simán második ha rossz szégyennek van a pályán .... És én úgy látom a mostani szabályrendszerben mindennél fontosabb az autó ,egyszerűen már egy kis hátrányt se lehet behozni pilóta skillből ... Kis légellenállás plusz és mehetsz a picsába .... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2024.02.15. 17:42:52
azért itt nem ilyen egyszerü a dolog, hogy jaj mert hiába a jo auto kell a Max is hozzá. Egyrészt igaz, de ha azt vesszuk, hogy Button, nem volt egy kiemelkedő pilota egyik csapatnál sem, de egy dupla diffuzoros brownGP autoval világbajnok lett és hiába volt másodpercekkel gyorsabb mindenki másnál a csapattársa barichello mégsem tudta hozni vele a lépést ugy hogy 1-2 legyen minden versenyen. csak ugy mint Perez esetében . Azért a háttérben sok mulhat azon, hogy a csapat menynire támogatja az elsö számu pilotát és a stratégiát mig a másikat meg kevésbé.
Pont ez a probléma a mai F1-el, hogy nem engedik a pilotákat szabadon versenyezni, mert a boxfal mondja meg, hoyg mikor nyomhatja neki mennyi köridövel és ,hogy mikor álljon ki a boxba. vissza kéne addni a kezdeményezést a pilotáknak és akkor megtudnánk, hogy ténylegesen ki a jo pilota és kié a jo auto. MErt amikor a pilota érzi, hogy már cserélni kell akkor szolna a boxnak, hogy a következö közbe kijön és nem forditva. ahogy láttuk sokszor, van, hogy kintartották mikor már a pilota már cserélt volna gumit ,de olyan is, hogy egy jo szettet lecseréltek, mert elözetesen igy számolták ki a stratégák.
22ből 19et csak a "seggrakéta" miatt nem lehet megnyerni. Fontos a csapat - vsz valakik éppen próbálják szétqurni egy Metooval -, fontos az autó és fontos a pilóta. De itt 22ből 19 győzelemről beszélünk! És lehetett volna az 22-ből 20 is ...
Tessék elfogadni, hogy egy jó versenyzőről van szó. Emberileg lehet, hogy korábban egy ótvar bunkó volt, talán még most is az, ki nem szarja le, de hogy ne lenne tehetséges és csak a "seggrakéta" miatt menne ilyen jól?!
Való igaz, kellett ehhez a szintű dominanciához a legjobb autó, a legjobb csapatmunka a háttérben, és a legjobb pilóta. Ez így kerek, leggyakrabban e három együttállása eredményezi a WDC-t, csak nem mindig ennyire brutális dominanciával.
Ha keveset hibázik valaki az a legbiztosabb jele, hogy nem kell határon menni, és megbízható az autó, meg lehet bízni benne....Nem lesz ez mindig úgy, majd ha nem seggraketa lesz alatta nézzük meg mennyit ront verstappen. Perezhez meg ne hasonlítsuk..
No igen, de nagyrészt azért tűnik csak ennyire sétakocsikázásnak, mert szinte semmit sem hibázott, és ez azért brutális koncentrációt és mentális erőnlétet jelent. 21-ből 19 futamot behúzott. Nem 1-el vagy 2-vel döntötte meg az előző rekordot. Ott van Perez ugyanabban a technikában, nem fakezű, de fejben szétesett tavaly, csak a lepattanókra röppenhetett volna rá amúgy is, de legtöbbször az se jött össze, ostoba hibázások miatt. F1 nem kisdedóvó, vagy megszoksz, vagy megszöksz. Erősebb bika baszik. Utoljára szerkesztette: sure, 2024.02.08. 23:20:59
Hát azért nem, Leclerc és Sainz is sokat hibáztak, a csapat bohóckodásairól nem is beszélve, Pereznek se ez volt élete legjobb szezonja, hiába lett VB 2., a Merci is nagyon hullámzó volt. Valószínűleg nem lehetett volna megfogni Verstappent, ha a fene fenét eszik sem, de mondjuk Perezt talán igen.
Úgy legyen, a próféta szóljon belőled! Nem bánom, ha megint behúzza VER a VB-t, csak legalább fingassa már meg egy kicsit valaki. Persze a '23-as szezon nézőként úgy tűnhetett, hogy fél kézzel megcsinálta, de hogy ekkora fölénnyel, és minimális hibázással, ez mindenképp elképesztő teljesítmény, és lehet űrautózni, meg neki fúj a FIA, a FOM és az atyaúristen is, de az rakjon le ilyen teljesítményt a saját szakmájában először.
Ha mindneki jobb lesz akkor ugyanott vagyunk .... :)
Az idei év izgalmasabb lesz mint a tavalyi.Redbull fölény tuti a ferrari is összekapja magát.Jó mind2 pilotálya és hát megy hozzályuk a Ham .Nemlehet baki cunami többet a ferrarinál.Aston is jólesz.Biztos megrázza magát Alonsó.Van még benne bőven.Mclaren is jobb lesz.A többi pilota is jobban teljesit majd mert figyelnek a nagyistálók.Jó lesz ez idén
Hát, még akármi is lehet, van Hornernek ez a "tisztességtelen viselkedés" ügye - nemt'om mi lehetett pontosan, tapizott valakit, vagy fütyiképeket küldött, vagy mi, de már olyan hírek is mennek, hogy már akár az idei verda bemutatása előtt távozhat. Az szerintem eléggé megkavarhatja a RB idei évét. Vagy nem... Utoljára szerkesztette: sure, 2024.02.08. 06:55:30