"Musk meg kitwitteli a világba, meg 1-2 évig bizergálja vele az embereket, lásd hype/loop."
Kozben meg a japanok es a kinaiak megcsinaljak. A gond ott volt, hogy az amerikai indulok tul kis alagutat/csovet valasztottak es vakumban gondolkozdtak. A leghoki tabla viszont levego nelkul nem mukodik, szoval biztosan nem jo. Ezzel szemben a japan es a masolt kinai megoldas U alaku maglev technologiat hasznal, mukodik alagutban, csoben, szabad levegon, csokkentett es legkori nyomassal is. Raadasul az alagut/cso eseten kevesebb mint 33% a jarmu atmeroje az alagut legterehez kepest, ezzel jelentosen csokkentve a mozgas kozbeni legellenallast. A japanoknak mar van teljes meretu tesztpalyajuk egy rendes, harom kocsis maglev vonattal, mig a kinaiak most epitik a burkolt tesztpalyat, viszont nekik van uzemelo legkori maglev rendszeruk. Tehat az otlet jo es megvalosithato, raadasul tobb mint fel evszazaddal korabbi.
"A kérdés az, hogy mi is a vezetés egyáltalán, miért tud az emberi agy, töredék infó alapján ... akár már KRESZ + 30 órás autóvezető tanfolyam után akár jobb és gyorsabb, nem korlátozott döntéseket hozni, mint egy Tesla? Hogy van ez?"
Egyreszt a mai Teslak egy emberhez kepest majdnem vakok, ugyanis nincs rendes sztereokepes kamerarendszeruk. Ami van az nagyon nagyon gyenge, raadasul nincs rendesen megoldva a lencsek tisztan tartasa. (minden kamerara kellene egy automatikus ablakmoso es torlo rendszer) Egy szervosan mozgathato mozgathato fokuszpontu kamera par kellene azaz ha nem akarjuk meg nagyon gyorsan forgatni is, akkor 6 darab (elore, jobbra, balra, jobb visszapillanto, bal visszapillanto, kozepso visszapillanto). Ebbol egy Teslaban meg az elore nezo kamera par sem eleg jo.
A mogotte levo neuralis algoritmus, ami latas alapu utkozeselkerulesre hasznalhato mar megoldott, csak meg mindig tul keves neki az adat. A szenzorok bonyolultsagat es felbontasat meg meg kellene novelni egy nagysagrenddel, hogy az embert utolerje. Aztan a kepfeldolgozast hozza huzni, mert a Teslak kepfeldolgozo kapacitasa meg kb. 2 nagysagrenddel gyengebb mint egy atlagos embere.
Szoval a problema megoldott, de jelenleg meg mindig tobb szerver rack kellene a kepfeldolgozashoz es a kocsi alaparaval osszemerheto kamerarendszer. Csak 3x annyiba kerulne es a teljes utas es csomagter meg lenne toltve az elektronikaval. De mar most kepesek lennenk mukodo megoldast szallitani.
ps: Szerintem a Tesla huzza az idot, hatha a hardverek fejlodese eleri arban a megfizetheto szintet. A google kepes volt mukodo megoldast szallitani, bar sajat fejlesztesu neuralis processzorokkal es kb. egy nagysagrenddel dragabb es sokkal bonyolultabb hardverrel. (ha kell a Google rendszere megy lidar nelkul is, tehat biztosan megoldhato, csak kicsit lassabb lesz olyankor, mint egy mazsola)