" Nem az a kérdés, hogy mennyivel tart előrébb a Tesla az önvezetéssel, mint más gyártó, hanem hogy ezen az úton haladva el lehet-e oda jutni?"
Szerintem a célt nem érted.
Nem az a feladat, hogy az önvezető rendszerek a világ legjobb humán vezetőit minden létező közlekedési szituációban túlteljesítsék, hanem hogy az átlagos vezetőkhöz képest (adott kilométerre vetítve) jobban vezessenek.
Ezt pedig a Tesla FSD béta már most is tudja.
Ha az önvezető rendszerek jobb baleseti statisztikákat produkálnak, mint az átlag ember, akkor nem az lesz a kérdés, hogy miért engedjék az AI-t vezetni, hanem hogy miért ne engedjék az embert.
Természetesen vannak és lesznek is közlekedési helyzetek, amikor az ember jobban fel tudja mérni a helyzetet, mint az AI és ezért jobban reagál, viszont az AI nem szabálytalankodik szándékosan(!), hogy aztán büntetőfékezéssel büntesse azt, aki rádudál, nem rohan bele a buszmegállóba bekoxolva, hogy aztán pár hét múlva bevont jogsi ellenére megismételje ugyanazt, nem alszik el a volánnál, nem balhézik az asszonnyal, míg az utat kellene figyelnie, nem tiktok videózik, sms-ezik, selfizik vezetés közben és így tovább.
Ráadásul egyetlen AI hibájából az összes tanul, az ember meg a sajátjából sem.
Tehát az idő - tetszik vagy sem - az AI-nak dolgozik, a versenyt pedig az nyeri, aki régebb óta gyűjti a training adatokat. A Tesla pedig már a befejező köröket futja, míg a többiek még rajthoz sem álltak.