na igen maga az ötlet nem újdonság már 60 évvel ezelőtti sci-fik is felvetették a koncepciót. Kérdés persze az, hogy a jóval drágább pálya építés mellett mennyire életszerű a koncepció. Például ma is tudnánk építeni olyan hiperszonikus utasszállító repülőt, mint a Concorde vagy a TU-144 volt. Sokkal jobbakat technikailag az eltelt 50-60 tudása alapján. A kérdés, mindig is a gazdaságosság volt. mennyire hozna a dolog profitot és mekkora rá az igény, hogy valaki 2 óra alatt repülje át az óceánt 5-6 óra helyett. A sima utasoknak nem éri meg. az üzleti területen meg jócskán csökkent az igény a személyes utazás iránt a kontinensek közt. annyira kibővült a telekommunikáció lehetősége, hogy egy csomó esetben egyszerűbb és gyorsabb a videó konferencia. Ha valaki átrepül egy másik kontinensre, az akkor nem csak a repülési idő számít, hanem szállás kell és akár 1-2 nap kiesés. Sokkal hatékonyabb otthonról lebonyolítani egy 1-2 órás videót, mint eltolni az értékes és drága időből egy-két napot... Vélhetően olcsóbb egy a hagyományos vasúthoz közelebb álló nagy sebességű vonat üzemeltetés(mint például a japán expresszek vagy a TGV úgy 350-400 km/h sebességel), mint speciális drága csővezetékeket építeni. Hiába menne a légritkított csőben kétszer olyan gyorsan akár. Ráadásul egy csőben mozgó vonatra kevesebb utas fér, mint mondjuk egy TGV szerelvényre.