"Aztán a Tesla valóban nem büntifékezik, de a gazdája nekiál hekkelgetni, sörösdöboz akasztása a kormányra és egyéb finomságok ahogy az ember által vezetett autóknál is trükköznek az emberek. És igen, akár büntfékezni is lehet a Teszlával is!"
Ez meg fog szunni amikor az autokbol kiveszik a manualis vezetes lehetoseget. Marpedig az EU hosszutavu terveben is ez van. A palyan es videken, a folduton meg a sajat tulajdonu bekotouton majd lehet vezetni kezzel, mindenhol mashol meg marad a kozpontilag kiadott digitalis terkepek szerinti onvezetes. Legalabbis ez a hivatalos cel.
Az, hogy Tesla miert nem tud olyan ovatos es megfontolt lenni mint a Google bevalt rendszere, igazabol csak a fejlesztok es a cegvezeto hozzaallasan mulik. Kepesnek kepes lenne ra, de a vasarlok nem hasznalnak az onvezetest ha minden bizonytalansag eseten biztonsagosan megallna (elakadasjelzovel), pedig szerintem jobb lenne es akkor mar szuk varosi utcakon is elfogadhatoan mukodne. (es kb. egy nagysagrenddel tobb dugot okozna, de legalabb megakadalyozna embei bevatkozas hianya eseten a baleseteket)
"A tesla lényegét tekintve nem is önvezető autó, hanem fejlett vezetés támogató rendszerekkel felszerelt jármű."
3 szintet tamogat: autopilot, navigate on autopilot, full self driving beta. Az elso a vezetestamogatas, a masodik a vezetestamogatas korlatozott onvezetessel, a harmadik az onvezetes. Az EU csak az elsot engedelyezte a teruleten, a masodik erheto el az amerikai Tesla elofizetoknek, a harmadik csak a regisztralt beta tesztelok szamara erheto el, foldrajzilag erosen korlatozva. A legtobb review az elsorol, a vezetestamogato rendszerrol keszul. Ez utobbi level 2, a masodik joreszt level 3, de csak korlatozott utvonalakon, mig a harmadik a level 4, meg korlatozottabb teruleten engedelyezve. Es a fentieken kivul van meg a full self driving alpha, ami a ceg belso fejlesztesi verzioja, de ezt nem adjak ki meg teszteloknek sem, ez lenne a teljes level 4 tamogatas, de tovabbra is csak elore (emberek altal kezzel) meghatarozott utvonalakon mukodik. Ez utobbi tudja azt amit a lovaskocsi a kocsma es a haz kozott.
"A MAGLEV sem tűnik fajlagosan jobbnak, egy sima high speed vasútnál. Ha engem kérdezel egy nagysebességű vasútnak nem kell 350-es tempónál nagyobb. Mivel a városközpontból képes lehet városközpontba vinni még 1000 km távolságon is lenyomja a repülőt. 1000 km felett meg repülsz és kész."
Ezek a maglev project-ek igazabol presztizs beruhazasok. A nagy reset utan az atlag embereknek meg a tavolsagi vasuti kozlekedes is luxus, nemhogy a legi. A turistaknak a fapados legijaratok helyett boven eleg lenne a tavolsagi szemelyvonat (lasd europai fapados vasuti szolgaltatok), ami a vasuti teherszallitas szendioxid egyenelegevel merheto ossze. Az arra erdemes embereknek (= a gazdagoknak) meg ott van a maganrepulo. A maglev egy olyan vilagban ertelmezheto csak, ahol mindenki utazhat es van is ra penze, tehat megeri nagysebessegu felszini tomegkozlekedest epiteni. Egy maglev energiaigenye akkor merheto ossze a repulessel, ha a megujulo energiaforrasokbol eloallitott szintetikus repulogep uzemanyagokkal vetjuk ossze es meg lehet akkor is a repulo nyer. Nem veletlen, hogy Musk bedobta az otletet es rogton meg is mondta, hogy egy fillert se tesz bele. Akkor es ott jo otletnek tunt, de masnap amikor publikalta mar neki se jott ki nyeresegesre.