"A linkelt videodban, ahogy irtam, egy régi béta softver volt, és egy olyan rendszert használtak amiről senki nem állitja, hogy level 4-5-ös szintu teljesen autonom vezetést biztositana, ergo, a vezetőnek mindig felügyelnie kel a folyamatot készen arra hogy beavatkozzon.
ÉS egy ilyen félkész rendszer mégis képes volt az általad linkelt videoban az idő 80%ban teljesen autonom modon vezetni a maradékban kellett beavatkozni."
Pontosan! Döntsük el, hogy miről beszélünk!? 4-5 szintű önvezetésről? Mert akkor a gép vezet! Vagy max 3-as szintűről, mert addig a szintig valójában MINDÍG az ember vezet, és ezért gyak értelmetlen arről beszélni, hogy a GÉP, mennyivel biztonságosabb. Semennyivel, mert nem az ő felelőssége, és nem tudjuk, hogy hányszor avatkozott be a sofőr.
Arról nem is beszélve, hogy soxor fárasztóbb, és eleve alacsonyabb szintű felügyeletet jelent, ha nem te vagy a folyamatos beavatkozó, vezető, hanem csak időnként ránézel a rendszerre. Uagyanis egy baleset kialakulásához 3-4 másodperc elég, vagy még kevesebb idő, ebbe pedig nem fér bele pl. a videózás/csetelés, lásd az ominózus Uber balesetet.
(És zárójelben ismételten megjegyezném, hogy ez továbbra is egy kényelmi luxus/feláras, és nem általánosan bevezetndő kötelező biztonsági rendszer/funkció)
Az, hogy egy 3-as szintű önvezető rendszer valaha is alkalmas lesz arra, hogy 4-5 szintű besorolást kapjon, tekintve, hogy az már minőségi, és alapvetően más jogi kategória/helyzet, igencsak kétséges! Amely kérdést ráadásul az itteni bevált szájkarate módszerével nem fogunk tudni eldönteni!
Összegezve: Tök mindegy, hogy a sofőrnek 1-vagy 50, vagy 500 km-enként kell beavatkoznia, mert az a rendszer definíciójából következően nem alkalmas 4-5 szintű önvezetésre!