Ez a cikk tömény baromság, a szokásos Tesla FUD tipikus példánya.
"Per is indult, a kereset szerint a Tesla "hamis és félrevezető" kijelentéseket tett, és hogy a Tesla "jelentősen túlértékelte" az Autopilot és a teljes önvezetés biztonságát és teljesítményét."
A pert a rossz időben Tesla részvényekkel spekulálók indították azzal az abszurd céllal, hogy így kompenzálják, amiért rosszul mérték fel az árfolyam kockázatokat.
"Ez kiegészül az NHTSA két, az Autopilotot érintő vizsgálatával."
A vizsgálatoknak az égvilágon semmi közük az említett perhez.
"A vállalat azonban a teljes önvezetéssel kapcsolatban nem tudott jelentősebb fejleményeket felmutatni"
Ezt konkrétan ki állítja? Egyáltalán mi számít "jelentősebb fejleménynek"?
Ami a lidart illeti, Andrej Karpathy elég világosan elmagyarázta, hogy miért döntöttek a lidar elhagyása mellett:
https://www.youtube.com/watch?v=_W1JBAfV4Io
A lényeg nem az olcsóság (az csak hasznos melléktermék), hanem a lidar által létrehozott adatokat irdatlanul nehéz a kamera adatokkal együtt trainingre használni.
Egyszerűen kezelhetetlen mennyiségű, gyakran egymásnak ellentmondó információról van szó, ami az önvezetés során többet árt, mint használ.
Andrej Karpathy már nem dolgozik a Tesla-nál és ez az iterjú a távozása után történt, így ha az AI részleg vezetőjeként ellenezte volna a lidar elhagyását vagy ha ebben Muskkal bármilyen konfliktusa támadt volna, akkor nyilván elmondja.
(Még mielőtt belemennénk: a titoktartási nyilatkozatok a témákra vonatkoznak, nem a személyes véleményekre, azaz ha bármi ilyesmit aláírt volna, akkor egyáltalán nem beszélhetne az önvezetésről, de egyetlen cég sem írhatja elő egy volt alkalmazottjának, hogy egy adott kérdésben milyen véleményt kell képviselnie.)