"Megtesz egy jármű 1000(x) mérföldet. A esetben egy ember irányítja, B esetben egy gép."
Azért értelmetlen, sőt értelmezhetetlen az összevetés, mert NINCS ilyen összevethető helyzet, hogy "ember vs. Tesla", egyszerűen pongyolán fogalmazol!
Ami van (jogilag és technikailag): A. ember vs. B. (ember+vezetéstámogató rendszer). A kettő, az általad és általam megfogalmazott helyzet azért lásd be, hogy nem ugyanaz!
Ez a vezetéstámogató funkció amiről beszélünk, mint azt már írtam, gyak egy luxuskategóriában megjelenő feláras, kényelmi szolgáltatás, amire NINCS általános műszaki/technikai követelményeket tartalmazó közlekedési hatósági előírás.
Jogilag pedig a 3. szintig mindíg az ember vezet (kéz a kormányon!)!
Aztán az, hogy a torzított (vezetéstámogató rendszer alkalmazásával, illetve anélküli adatokat összevető) statisztikákból te megállapítani véled, hogy majd amikor majd lesz, mert jelenleg csak nyomokban, kísérleti szinten van 4/5 szintű valódi önvezető rendszer, akkor az milyen biztonsági jellemzőket, baleseti statisztikát fog produkálni, az a jogi szabályozatlanság, és a megoldatlan technikai/műszaki/számítástechnikai problémákra tekintettel, merőben fikcionális!!!
Máshol kifejtettem, hogy melyek a Tesla önvezető rendszerének baleseti statisztikáit torzító tényezők:
- A Tesla luxus kategórát, tulajdonosi réteget képvisel, amely önmagában jobb baleseti statisztikát mutat mint az iszonyatos műszaki álapotú Ford pickuppal közlekedő utolsó redneck tahót is magába foglaló, a teljes népességre vonatkozó.
- A futott balesetre vonatkozó km-ek a Tesla esetében csak azokat a helyzeteket tartalmazzák ahol egyáltalán az Autopilot működőképes, be van kapcsolva. Ez jellemzően jelenleg autópályát jelent, ahol eleve, a tisztán emberi vezetővel IS jobb a km-re vetített baleseti statisztika, mint az összes, a beláthatatlan túlzsúfolt városi útszakaszokat is tartalmazó baleseti statisztikákat is magába foglalók. Ahol azonban csak az autópályás közlekedés adatait hasonlítjuk össze a működő Autopilottal támogatott és a tisztán emberi sofőr baleseti statisztikáját illetően ott NINCS szignifikáns különbség!
- Nem ismert egzakt szinten, hogy hányszor és milyen súlyos, akár emberéletet követelő helyzetekben adja vissza a vezetést a sofőrnek az Autopilot. Ezekből így nem lesz baleset, pedig az ember nélkül, tisztán az AI képességére hagyatkozva LENNE, ez nem jelenik meg a balesetek, gyak incidensek között!
Vesd össze pl a repülést, vagy a nukleáris technikát, ahol az incidensek ugyan olyan súlyos kivizsgálást, elbírálást, jogkövetkezményt jelenthetnek, mint a konkrét balesetek, még akár akkor is, ha az előbbiek anyagi kárral, emberélet veszteséggel nem is járnak!!!
A fentiek miatt a megállapításaid, sőt a megfogalmazott kérdéseid is eleve értelmetlenek!