2013. október 19. 20:07, Szombat
Habár a kifejezés egy kicsit talán túlzónak tűnhet, de a Shadow Warriorban a mészárlás tökéletesen kifejezi az összecsapások milyenségét, hiszen akárcsak a legtöbb klasszikus FPS-ben, úgy itt is lehetőségünk lesz véres és brutális módszerekkel végezni ellenfeleinkkel. Ez adja a játékmenet egyik érdekességét, hiszen bár a hagyományos fegyverekkel folytatott harcok sem sikerültek rosszul, de ha egyszer magunkhoz vehetünk egy igazi japán kardot is, ami ráadásul olyan éles, hogy szó szerint apró darabokra szabdalhatjuk vele ellenfeleinket, akkor miért ne tennénk ezt meg?
Ugyan rengeteg videojátékban találkozhattunk már kardozásra építő mechanizmussal, de a Shadow Warrior kegyetlen brutalitása szinte mindent felülmúl. Egyedül azt sajnálhatjuk kicsit, hogy ellenfeleink testrészei előre meghatározott helyeken szakadnak, ezáltal egy idő után már unalmassá válnak a mészárláskor látható animációk. Mivel a kilencvenes években szinte egyetlen FPS sem működött misztikum nélkül, ezért mi sem természetesebb, minthogy a 3D Realms legendás alkotásában, illetve annak feldolgozásában is találkozhatunk mágiával, aminek elsődlegesen inkább közvetett, mintsem közvetlen hasznát vesszük majd.
A kissé egysíkú pályákat, és a százával özönlő ellenfeleket ugyanis nagyon hamar meg lehet unni, de a mágiának köszönhetően lehetőségünk lesz fejleszteni magunkat, ezáltal újabb támadásokat és képességeket tanulhatunk meg, de olyan általános tulajdonságokat is megnövelhetünk, mint például karakterünk életereje. Ezenfelül fejleszthetjük fegyvereinket is, de túl sok újdonságot itt sem találhatunk majd, ergo nagyobb tár, erősebb sebzés és egyebek várnak ránk. Természetesen akadnak majd helyzetek, amikor mágikus képességeinket közvetlenül is felhasználhatjuk - ezek a részek leginkább kardunkhoz kötődnek majd -, így bár automatikus gyógyulás nincs, de egy gombkombinációval lehetőségünk lesz feltölteni életerőnket, vagy olyan rezgéssel felvértezni a katanát, aminek köszönhetően egy csapással is likvidálhatjuk ellenfeleinket.
A Shadow Warrior alapvető játékmenete ugyanakkor az elhangzottak ellenére is rendkívül sablonos lett, ám ezt nem róhatjuk fel negatívumként a fejlesztőknek, hiszen csak abból építkeztek, amit annak idején a 3D Realms megálmodott. Mai szemmel nézve viszont az alkotás túl egyszerűnek, túl ismétlődőnek tűnik, így hiába működött annak idején az a módszer, aminek köszönhetően egyszerre akár többtucatnyi ellenfelet is ránk szabadítottak a pályákon, vagy a főellenfelek legyőzése közben szó szerint kapaszkodnunk kellett az életbe, a mai FPS-ek már nem erről szólnak. Hogy ez jó vagy rossz, azt innentől már mindenkinek magának kell megítélnie!