2013. november 10. 08:43, Vasárnap
Sajnos a teljesítendő feladatok azonban olyannyira hasonlítanak az első két epizódhoz, hogy a fejlesztők szinte teljes egészében a Rocksteady örökségét dolgozták fel újra, így hiába beszélünk előzményről, Batman felszerelései szinte ugyanazok, mint az Arkham City-ben voltak, így a Batclaw, a Batarang, de még a robbanó zselé is ott lesznek a Denevérember repertoárjában. Természetesen a főküldetések teljesítése ettől függetlenül is hatalmas élményt okoz, hiszen az a szabadság, ami a korábbi részeket jellemezte, ezúttal is megfigyelhető lesz a játékban. Amennyiben tehát szeretnénk, ezúttal is kihasználhatjuk röntgenlátásunkat ahhoz, hogy átkukkantsunk a falakon, és meglássuk ellenfeleinket, a számunkra fontos objektumokat illetve tárgyakat, ezáltal a sötétben megbújva, szellőzőkben és a magasban lopakodva kerülhetünk a többnyire bandában portyázó gonosztevők háta mögé, majd tehetjük őket hatástalanná csendben és diszkréten.
A másik út, amennyiben szó szerint rárúgjuk az ajtót az ellenségre, és kihasználjuk a Batman: Arkham Origins nagyszerű harcrendszerét, amit szintén a korábbi részekből örökölt meg a játék. Összességében ez azt jelenti, hogy látványos mozdulatok és kombinált ütések, illetve rúgások sokaságával kerekedhetünk felül akár tetemes túlerőn is, sőt mi több, minden eddiginél jobban kihasználhatjuk majd környezetünket is az összecsapások során, ami különösen a főellenfelek esetében lesz igaz, akiket minden esetben egy sajátos trükk vagy praktika segítségével üthetünk ki.
Az elhangzottakon felül hangsúlyozandó, hogy rengeteg egyéb visszatérő elem, és csipetnyi újdonság is került a játékba, így például van fejlődési rendszer, aminek köszönhetően nem csak hősünk tulajdonságait, hanem felszereléseit is magasabb szintekre emelhetjük, de érdemes kiemelni a detektívképességeket, amelyeknek hála lehetőségünk nyílik például virtuálisan reprodukálni bizonyos eseményeket, de akár még bűntényeket is. Ez utóbbi nem mellesleg gyakran a továbbjutás kulcsa is lesz, akárcsak például a feltörhető számítógépek és a kisebb logikai vagy ügyességi fejtörők, amelyeknek köszönhetően ismét kiegyensúlyozott és szó szerint kellemes lett a Batman: Arkham Origins játékmenete.
Ez azonban még nem minden, a Splash Damage stúdiójának köszönhetően ugyanis egy multiplayer mód is helyet kapott az alkotásban, ami elég felejthetőre sikerült ugyan, de így sem lehet elmenni mellette szó nélkül. Az Invisidble Predator névre hallgató lehetőségben a klasszikus felállást, avagy a jók és a rosszak küzdelmét élhetjük át, így előbbiek esetében Joker és Bane gonosztevői, utóbbiak tekintetében pedig Batman és Robin felett vehetjük át az irányítást. A konkrét összecsapások mellett a rosszak oldalán a stratégiai pontok elfoglalása lesz az elsődleges célunk, míg a jó fiúk esetében a félelemszintet kell maximalizálni különféle módszerek segítségével.