2013. november 17. 11:03, Vasárnap
Kiadó: Eletronic Arts
Fejlesztő: DICE
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 3870 grafikus kártya, 4 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-930 Quad 2,80 GHz-es vagy AMD Phenom II X6 1055T processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts
Kategória: FPS
Habár a DICE már a 2008-ban megjelent Bad Company mellékszállal éreztette, hogy van még potenciál a Battlefield-sorozatban, de ezt a hipotézist csak 2011-ben, a harmadik teljes epizód megjelenését követően tudták bebizonyítani, amikor végre sikeresen megtörték a Call of Duty egyeduralmát, és egy olyan háborús FPS-t szabadítottak rá a piacra, amit még hónapok múltán is felemlegettek a rajongók. A fejlesztők ugyan becsületszavukat adták arra, hogy minden évben nem gazdagodik új epizóddal a franchise, de attól a svéd stúdió sem zárkózott el, hogy minden második esztendőben kapjunk egy újabb felvonást. Ennek köszönhetően idén ősszel sem kellett lemondanunk a valószerű és interaktív modern hadviselésről, és bár a Battlefield 4 a kampány terén egy merőben más irányvonalat képvisel elődjéhez képest, a többjátékos mód tekintetében viszont pontosan ott folytatja, ahol a harmadik rész korábban abbahagyta. Hogy mennyire tett jót a játéknak a gyorsan jött folytatás, az kiderül az alábbi sorokból!
A Battlefield-sorozat rajongói bizonyára tisztában vannak vele, hogy bár a korai epizódok kivételével még a mellékszálak is rendelkeztek egy-egy rövidke kampánnyal, de a DICE mindig is inkább a többjátékos módra helyezte a nagyobb hangsúlyt. Ezen a recepten a negyedik rész kedvéért sem változtattak, sőt mi több, újfent egy nyúlfarknyi, kissé talán összecsapott történetet tártak elénk a készítők, ami érezhetően ezúttal is csak azért készült el, hogy segítségével bemelegíthessünk a többi játékossal való összecsapásokra. A kampány összességében gyors, pörgős és könnyed kikapcsolódást nyújt, minden téren a jól bevált receptet alkalmazza, így a végeredmény komolyabb túlzás nélkül is olyan, mintha egy olyan interaktív akciófilmet néznénk, amelyben rengeteg a látványos akció, a hatalmas robbanás, a menekülés, a feszültség valamint az izgalom.
A korábbi terrorizmusellenes harccal ellentétben a Battlefield 4 egy teljesen új történetbe enged betekintést, amiről tömörsége miatt nehéz úgy beszélni, hogy ne rántsuk le a leplet bizonyos kulcsmomentumokról, így a cselekménnyel kapcsolatban annyit érdemes előzetesen tudni, hogy egy óriási konfliktus előszelét meséli el számunkra. Ha összevetjük a kampányt a harmadik részben átélt eseményekkel, akkor megállapítható, hogy a DICE ezúttal egy kicsit visszavett a monumentalitásból, de sokkal inkább az emlékezetes pillanatokból, így bár a látvány miatt szinte tátott szájjal éljük majd át azt a 4-5 órát, de a végeredmény mégsem lett olyan maradandó, mint amire előzetesen számítottunk.
Szerencsére a többjátékos élmények tekintetében ilyen problémával már nem kell szembesülnünk, hiszen amint betöltjük a multiplayert, azonnal magába szippantanak majd a Battlefield 4 utánozhatatlan sajátosságai és védjegyei, amelyeknek köszönhetően minden szebb, jobb, több és fejlettebb lett, mint korábban bármikor. A kérdéses játékmód sikere - a kisebb hibák ellenére - már most borítékolható a rajongók között, hiszen a nagyszerűen felépített pályák, a kiegyensúlyozott kasztok, a zseniális és folyamatos célt biztosító fejlődési rendszer, az irányítható harci járművek, a változatos lehetőségek, valamint a kisebb seregeket megmozgató összecsapások mind-mind részei a végeredménynek.