2013. november 17. 11:03, Vasárnap
Grafika: A Battlefield 4 kapcsán gyakran észrevehető, hogy a fejlesztőknek mintha nem lett volna elegendő idejük arra, hogy befejezzék a játékot. Ez nem csak a tonnányi bug, hanem a küllem, de sokkal inkább az optimalizálatlanság tekintetében vehető észre a leginkább. Egy, az ajánlott követelményeket meghaladó tesztgépen ugyanis a legmagasabb beállítások mellett játszhatatlanul szaggatott a program, stabil 30 fps-t pedig csak az élsimítás mérséklésével lehetet elérni. Ennél is nagyobb gond volt, hogy gyakran a stabil képfrissítés mellett is képes volt pillanatokra megakadni a játék, amit a legújabb frissítésekkel részben sikerült kiküszöbölniük a fejlesztőknek. Összességében természetesen a grafika elképesztően gyönyörű lett, a Frostbite 3 pedig nagyszerű teljesítményt nyújt ezen a téren még úgy is, hogy akadtak pályák, amelyek érezhetően kevesebb törődést kaptak a DICE részéről.
Kezelőfelület, irányíthatóság: A Battlefield 3-ból jól ismert kezelőfelület átalakítása, de sokkal inkább finomhangolása egyértelműen jót tett a játéknak, akárcsak a Battlelog esetében végrehajtott módosítások, amelyeknek köszönhetően a kezelőfelülettel nem lesz különösebb problémánk, de az FPS-klisék alkalmazása miatt ugyanez az irányíthatóságról is elmondható.
Játszhatóság: Az egyjátékos kampány szó szerint nevetségesen rövidre sikerült, így legrosszabb esetben is 5 óra alatt átélhető az egész történet, amit természetesen egyensúlyoz, hogy a multiplayer módba akár több száz, vagy több ezer órát is beleölhetünk, de mivel a játék részét képezi a cselekmény is, ezért a pontlevonás indokolt.
Intelligencia, nehézség: A mesterséges intelligencia tekintetében ismét az egyjátékos kampány miatt kap pontlevonást a Battlefield 4, hiszen bár a DICE mindent elkövetett annak érdekében, hogy csodásan mutasson a végeredmény, de az ellenfelek viselkedésére nem fordítottak ennyi energiát, így bár akadnak főhajtásra érdemes pillanatok is, többnyire azonban még mindig kacsavadászatnak érezzük majd a játékot. Mindezt természetesen kissé egyensúlyozhatjuk a jól skálázható nehézséggel, de még inkább azzal, ha betöltjük a játék legnagyobb erősségének számító többjátékos módot.
Hangok, zene: Már a közvetlen elődben is nagyszerű szinkronmunkát hallhattunk, méghozzá kifejezettem izgalmas dallamok társaságában, ez a szint pedig természetesen a Battlefield 4 esetében is megmaradt, habár a klasszikus, harcias muzsikák helyenként - főként a monumentálisabb pillanatokban - hangsúlyosabb szerepet is kaphattak volna.
Összegzés: A Battlefield 4 összességében azt a teljesítményt nyújtotta, amit előzetesen elvártunk tőle, és bár a DICE érezhetően kapkodott, így nem sikerült betartaniuk minden ígéretüket, sőt mi több, néhány tetemes hibát is bennfelejtettek a játékban, de a modern hadviselést feldolgozó háborús FPS-ek kategóriájában a végeredmény jelenleg ettől függetlenül is a legjobbnak tekinthető. Ha szeretted a Battlefield 3-at, biztos lehetsz benne, hogy nem csalódsz a folytatásban sem!