Battlefield 4

Battlefield 4

2013. november 17. 11:03, Vasárnap
Habár a konkrét játékmódok terén túl sok újdonsággal nem találkozunk - még mindig azok a legnépszerűbbek, amelyekben a járművek, így a tankok és repülőgépek is csatasorba állíthatók -, egyedül a Commander mód az, ami frissességgel szolgál, de mivel korábbi Battlefield-játékokban már szerepelt a lehetőség, ezért inkább a visszatérők között tartjuk számon ezt is. Aki esetleg nem ismerné korábbról, a Comamnder módban egy taktikai térkép segítségével, tulajdonképpen szakaszparancsnokként csatlakozhatunk a csatákhoz, így mi határozhatjuk meg, hogy katonáink milyen taktikát kövessenek, mit támadjanak, de lehetőségünk lesz a stratégaként való szereplés mellett különféle támogatást - például légi csapást - is biztosítani a harcoló alakulatok számára.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen mit sem érnek a nagyszerű játékmódok, ha nem tartoznak hozzájuk jól felépített pályák. A Battlefield 4 esetében ezekből sem lesz hiány, hiszen bár az alapjátékhoz mindössze tíz csatatér vált elérhetővé, de azok olyan mértékű változatosságot vonultatnak fel, hogy garantáltan mindenki megtalálja majd közöttük kedvenceit. A harcmezőkkel kapcsolatban óriási újdonságnak tekinthető a Levelation megjelenése, aminek köszönhetően a többjátékos térképek olyannyira rombolhatóvá válnak, hogy azok hatással lehetnek akár az összecsapások végkimenetelére is. Az adott lehetőség életbelépésével ugyanis nem ritkán egy egész terület átalakul, így például egy óriási toronyház összedőlésével fedezékekkel tarkított romok válthatják fel a korábbi sík terepet, ami a mesterlövészeknek és a páncélosoknak kedvezett, de az eseménysorozat lezajlását követően a közelharci egységek számára válhat nagyszerű tereppé.

Ezen a téren azonban egy óriási negatívum is kapcsolódik a játékhoz, hiszen bár a DICE korábban óriási szabadságot ígért a rombolhatóság terén, ezt azonban még a PC-s változatban sem sikerült kivitelezniük, így sokadszorra is ugyanúgy dőlnek majd össze a toronyházak, és csak azok az objektumok pusztíthatóak, amelyeket a fejlesztők engedélyeztek. Még ennél is sajnálatosabb, hogy mindez nemcsak a multiplayer módban, hanem a látványvilágot tekintve lényegesen szebb, részletesebb és kidolgozottabb egyjátékos kampányban is tetten érhető probléma.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az elhangzottakon kívül az átalakult, ezáltal sokkal jobban használható Battlelog mellett már csak az nem került szóba, hogy mi is ösztönzi majd a játékosokat arra, hogy újra és újra betöltsék a Battlefield 4-et. Ha ugyanis a grandiózus csatákat nem tekintjük nyomós érvnek, akkor érdemes kiemelni a szintfejlődést, ami a DICE alkotásában sem jelent mást, mint hogy minél többet játszunk, annál jobb fegyverek, kiegészítők és egyebek válnak elérhetővé a csatamezőkön. Bármit is teszünk az ütközetek közben, azt mind-mind tapasztalati ponttal jutalmazza a játék, aminek köszönhetően egyre magasabb szintekre juthatunk, egyre jobb felszerelésekhez férhetünk hozzá. Egyszóval lassan, de biztosan - hangsúlyos, hogy kasztunkon belül - a legjobbakká válhatunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások