2013. december 4. 06:38, Szerda
A Valve nem fogja elkapkodni a Half-Life sorozat folytatását, érkezzen az bármilyen formában, hiszen a Steam óriási siker, a rajongói hype pedig folyamatosan fenntartja az érdeklődést a projekt iránt.
Ha most megszavaztatnánk az olvasókkal, hogy melyik az a játék, melynek PC-s megjelenése az év (évtized?) eseménye lenne a számukra, akkor nagy valószínűséggel a Half-Life 3 illetve a Half-Life 2 Episode Three is előkelő helyen szerepelne az összesítésnél. Éppen ezért a felhajtás folyamatos a projektek körül, bármi olyan bukkan fel a világon, mely ilyen-olyan módon köthető a szériához, azonnal óriási hírértékkel bír.
A Valve hallgatása ugyanakkor sok rajongót elkeserít és dühít, hiszen minden mással foglalkoznak ahelyett, hogy folytatnák Gordon Freeman kalandjait. Ennek azonban valószínű oka is van. Az egész dolog egyébként a Valve mentalitásából ered. A csapat ugyanis megengedheti magának azt a luxust, hogy a Steam és a különböző alkotásaik (főként a Left 4 Dead és természetesen a Half-Life sorozat) sikereiből éljenek és addig ne készítsenek semmit, míg nincs mondanivalójuk.
Ez ugyanis a Half-Life sikerének titka: mindig volt valami új benne. Az első rész ugye a sztori és a játékmenetben tapasztalható megoldásokkal robbantott nagyot 15 évvel ezelőtt, míg a hat éve megjelent második rész mindezt megtoldotta az akkori technológiai újításokkal. Ma ezek a megoldások már megszokottnak tűnnek, ám akkoriban a Half-Life korszakalkotónak bizonyult. Az epizódok már kevesebb extrát nyújtottak, de még így is adtak a sztorihoz jó pár részletet.
Azonban a Half-Life széria nem tudott szépen megöregedni. Az idősebb játékosok még ma is érzik azt a bizsergető érzést, ami Freeman első kalandjánál járta át őket, ám aki most vág bele a játékba, az nem érti majd a nagy felhajtást. A másik ok a csalódás elkerülése lehet. Ha most a Valve kiadna egy új pályákat, elfogadható sztorit és a második részhez hasonló játékmenetel bíró alkotást az valószínű nem elégítené ki a vásárlókat és a kritikusokat sem.
Lehet vitatni, de a csapat mindig akkor folytatta egy programját (lásd Portal 2 vagy Left 4 Dead 2) amikor arra volt valami oka. Utóbbi esetben például figyelembe vették a rajongók visszajelzéseit, a hibákat kijavították és új elemekkel egészítették ki azt. Persze sokan ezt puszta pénzlehúzásnak titulálták, ám a Valve erre egyszerűen nincs rákényszerítve.
Hogy mi a helyzet a Half-Life 3-mal vagy az Episode Three-vel? Talán készül talán nem. A Valve számára nincs középút. Az azonban biztos, hogy ha megérkezik, akkor azt érezzük majd: megérte a várakozás. Vagy pedig soha nem is jelenik meg. Előbbire nagyobb az esély, hiszen egyszerűen adja magát a Steam Machine megjelenése kapcsán egy komoly bejelentés, ami lehetne Freeman új kalandja. Persze mindez csak egy eszmefuttatás, egy gondolatsor, amivel az ember próbál magyarázni valamit, amit nem biztos, hogy ért.