Need for Speed: Rivals

Need for Speed: Rivals

2013. december 14. 17:08, Szombat
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5800+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 3870 grafikus kártya, 4 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon II X4 620 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Need for Speed: Shift, Race Driver: GRID
Kategória: autóverseny

Vitathatatlan tény, hogy egy új Need for Speed megjelenése ma már egyáltalán nem számít olyan örömteli eseménynek. A jól ismert autóversenyzős sorozat ugyanis a kilencvenes évek második felében, sőt még a kétezres évek elején is olyan meghatározó szereplője volt a játékvilágnak - nem mellesleg pedig saját műfajának is -, hogy a rajongók szinte előre megérezték az évenként történő megjelentetésből fakadó hátrányokat. Előbb a minimális újdonságok miatt nem tudtak mit kezdeni az érkező epizódokkal, később pedig már a stílusidegen újítások sem voltak szimpatikusak azoknak a fanatikusoknak, akik a kezdetektől kitartottak a franchise mellett. A mélypont azonban határozottan a 2011-ben megjelent Need for Speed: The Runnal érkezett el, amin nem tudott már túl sokat javítani a tavaly debütált Most Wanted című reboot sem, így az Electronic Arts válaszút elé érkezett.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az egyik lehetőség az volt, hogy pár évig kispadra küldik a játékot, és leállnak a sorozatgyártással. A másik válaszút pedig ezzel ellentétben, hogy újra megpróbálkoznak a reformációval, ami sokkal járhatóbb útnak számított, a siker érdekében pedig még egy új stúdiót is életre hívtak a Criterion Games 80 százalékát magába tömörítő Ghost Games képében. A brit csapatnak ugyan biztosan a lelkére kötötték, hogy forradalmi újdonságokkal azért ne próbálkozzanak, de néhány sajátos ötlettel és megvalósítással így is képesek voltak visszahozni valamit az elmúlt évek legjobb Need for Speed-játékaiból, aminek köszönhetően a végeredmény olyan lett, mintha a Hot Pursuit, a Most Wanted és az Underground keveredne egyetlen alkotáson belül.

A Need for Speed: Rivals egyik legnagyobb újdonsága, hogy teljes egészében hátat fordít a klasszikus egyjátékos élményeknek. Habár továbbra is lehetőségünk van egyedül, gépi ellenfelek ellen versenyezni, azonban az élményt bármikor elronthatja egy valódi játékos, lévén ezúttal nem pályákra osztva versenyezhetünk, hanem egy nagy és szabadon bejárható területen kell kutakodnunk a kihívások után. Ez az elgondolás alapesetben jó ötlet lenne, ugyanakkor amint csatlakozunk egy szerverhez, egy másodpercnyi nyugtunk sem lesz, hiszen a bejárható világban biztosan ránk akadnak majd a rivális játékosok, akik a tapasztalatok szerint az esetek többségében inkább megkeserítik, semmint színesítik a játékélményt.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Rivalsban ugyanis újfent az illegális utcai versenyzők valamint a rendőrök soha véget nem érő harcába csöppenhetünk - mi választhatunk az oldalak között -, és amennyiben nem a rend éber őreivel leszünk, a kezdetekben igencsak nagy fejtörést okozhatnak az agresszív játékosok. Példának okáért egy verseny során olyannyira összetörjük autónkat, hogy füstölgő roncshalmazként gurulunk be a célba. A verseny nyereménye - avagy a fejlődéshez szükséges pontok - azonban csak akkor íródnak jóvá a számlánkon, ha autónkat épségben visszavisszük a garázsba. Ha azonban útközben összeakadunk egy olyan versenyzővel, aki ellenállhatatlan vágyat érez a mi kiütésünkre, akkor nem csak az eredményt, hanem a krediteket is elbuktuk - hacsak nem találunk egy javítóműhelyt még a tragédia bekövetkezése előtt.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások