Need for Speed: Rivals

Need for Speed: Rivals

2013. december 14. 17:08, Szombat
Grafika: A Need for Speed: Rivals a DICE által megalkotott Frostbite grafikus motor legújabb generációjára íródott, így a nagyszerű küllem már akkor garantált volt, amikor még nem is láttunk semmit sem a játékról. A Ghost Games szó szerint kiemelkedő munkát végzett a részletes és változatos küllem megalkotása során - főként az autók megvalósítása lett példaértékű -, de a környezet rombolhatóságával kapcsolatban is fejlődés tapasztalható a korábbi részekhez képest. Egyedül az autók törésmodellje, ami miatt szégyenkezhetnek az alkotók, hiszen nem csak idejük és pénzük lett volna rá, hanem a megfelelő technológia is ott volt a kezükben. További negatívum még, hogy a töltési idők rendkívül hosszúra nyúltak, és mivel gyakran ugrálunk majd a garázs és az aktuális futamok között, ezért szinte 5-10 percenként belefutunk egybe.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Aki egy Need for Speed-epizóddal játszott már életében, azt biztosan nem érheti majd nagy meglepetés a Rivals során sem az irányítás tekintetében, habár az alapértelmezett beállítások egyáltalán nem állnak kézre, de egy kis módosítással ez a probléma könnyedén orvosolható.

Játszhatóság: Az egy- és többjátékos mód összevonásával talán nagy hibát követtek el a Ghost Games fejlesztői, ellenben a játékidőre ez egyáltalán nem lett negatív hatással. Ha egymagunk próbáljuk átverekedni magunkat a kihívásokon - történetet ne is keressünk -, akkor a rendőrök vagy az illegális pilóták oldalán is egyenként 8-10 óra vár majd ránk, de a szabadon bejárható világ egy kis kötetlen száguldozásra is lehetőséget ad, amennyiben pedig imádjuk a közösségi élményeket is, a végeredmény maga lesz a földi mennyország.

Intelligencia, nehézség: Minden Need for Speed-játékban sarkalatos pont volt eddig a mesterséges intelligencia. Vélhetően ez volt az egyik oka annak, hogy a Rivalsban az egy- és a többjátékos mód egy tőről fakad, ám ezzel a megoldással egyáltalán nem orvosolták a helyzetet az alkotók, inkább csak feltűnőbbé tették a különbséget aközött, hogy valódi ellenféllel vagy csak egy géppel küzdünk éppen. A riválisok természetesen ezúttal is csalnak, ami főként a rendőri üldözések során a legfrusztrálóbb, hiszen hiába teszünk szert elméletileg tetemes előnyre, a semmiből bármikor ránk ronthatnak a rend éber őrei, amitől a versenyek nehézsége is hullámzó teljesítményt mutat majd.

Hangok, zene: Az autók hangjai már évek óta sterilnek és műanyagnak hatnak a sorozat aktuális epizódjaiban, ez alól pedig sajnos a Need for Speed: Rivals sem kivétel, mindezt pedig csak a zenékkel tudja ellensúlyozni némiképp a játék, hiszen a mai slágerek legjavát sorakoztatta fel az Electronic Arts a háttérben.

Összegzés: Az utóbbi évek egyik legjobb Need for Speed-játéka született meg a Ghost Games kezei között a Rivals képében, azonban a végeredmény még így sem üti meg azt a szintet, amit a legtöbb régi rajongó elvárna tőle. Az árkád száguldás szerelmeseinek bizonyára rengeteg kellemes percet okoz majd a játék, ha viszont te is azt a varázslatot várod, ami annak idején körüllengte például a Need for Speed: Undergroundot, akkor érdemes alacsonyabb elvárásokkal megközelíteni a legújabb részt. De ha imádod a sebességet, ezt a kis negatívumot hamar elfelejted az első versenyek után.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások