A magánszféra mellett állt ki Tim Cook

A magánszféra mellett állt ki Tim Cook

2015. február 18. 16:48, Szerda
Míg a Google és a Facebook az emberek adataiból csinál pénzt, addig az Apple termékekből - hívta fel a figyelmet a vezérigazgató.

A menedzser részt vett az amerikai kormány kiberbiztonsági csúcstalálkozóján. Beszédében kiemelte, hogy mindenkinek joga van a magánszférára és a biztonságra. Felhívta a kabinet és a gazdasági élet szereplőinek a figyelmét arra, hogy együtt kell dolgozniuk azért, hogy így biztosítsák a fogyasztók védelmét. Cook hangsúlyozta, hogy ha a fogyasztók jogairól vagy a polgári jogokról van szó, akkor fontos annak felismerése, hogy ugyanazokról a személyekről beszélünk. Nem kevesebbel tartozunk nekik, mint az elérhető legjobb védelemmel, és ezt pedig csak a rendelkezésre álló technológia felhasználásával és az érintettek együttműködésével lehet megtenni.

Az üzletember azzal érvelt, hogy a történelem megmutatta, hogy komoly következményei lehetnek annak, ha feláldozzuk a magánszférához való jogot. Az embereket még mindig nem kezelik egyenlően a világban és a személyes információik alapján bizonyos körülmények között akár diszkriminációval is szembe kell nézniük. Amennyiben nem sikerül megvédeni a magánszférát, akkor a pénznél valami sokkal értékesebbet veszíthetünk el: azt, ahogyan élünk. Szerencsére a technika ellát minket olyan eszközökkel, amellyel csökkenthetjük ezt a kockázatot és remélhetőleg ezt sikerül is elérnünk.

Cook leszögezte, hogy cége másként tekint a felhasználók adataira, mint a Google, a Facebook vagy éppen a Yahoo! Az Apple nem a reklámok, hanem a hardverek, a szoftverek és a szolgáltatások értékesítésével jut bevételekhez. Éppen ezért nem hozzák létre az emberek profiljait az e-mailjeik tartalmai vagy a böngészési szokásaik alapján, s ezeket az adatokat nem is adják el a reklámügynökségeknek.

Cook az Apple Watch kapcsán néhány nappal ezelőtt azt nyilatkozta, hogy tiszteletben tartják az ügyfelek magánéletét. Sem a kereskedők, sem ők nem tárolják az emberek hitelkártya-számait és ők azt sem jegyzik fel, hogy ki és mit vásárol. A vásárlóik többsége nem akarja, hogy mindenki mindent tudjon róluk. "Ők nem a mi termékeink" - tette hozzá.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások