F1 2000

F1 2000

2000. június 1. 02:04, Csütörtök
Grafika: A járművek ismertető jeleitől egészen a keréknyomokig a játék nagyon részletes grafikát vonultat fel. Hirdetőtáblákat és zászlókat láthatunk a pályák szélén, és időnkét egy madarat vagy egy helikoptert is megláthatunk a levegőben. A hátterek helyszínenként változnak, mindig kihangsúlyozva a hely természetét. Például Monte Carlo-ban felhőkarcolókat és más épületeket láthatunk, míg Németországban Hockenheim-ben erdőket. Még a versenymódok is hatnak a környezetre, mivel a gyakorlásokon és bemelegítésen nincs közönség. Egyedül a közönség hagy némi kivetni valót maga után. Nagy sebességnél teljesen normálisak, de ha lassan haladunk, akkor úgy néznek ki, mintha kartonból vágták volna ki őket. Szerencsére a játékot végig nagy sebességgel fogod játszani, így ez alig látszik.

Ami viszont észrevehető az a játék meglehetősen szigorú rendszerkövetelménye. Még egy PIII 667-es, 256 MB-os rendszeren Xentor 32 Ultrával is belassult a játék, ha öt autónál több volt egyszerre a képernyőn. Egy PII 400-on ez a lassulás már mindenhol látszott. Ezt a problémát úgy orvosolhatjuk, hogy lejjebb vesszük 1024x768-nál a felbontást, vagy módosítunk a grafikai beállításokon. Nemigen fogunk más játékban ennyi beállítási lehetőséget találni. Állíthatjuk a bilinear filtering-et, a specular highlighting-ot és az environment mapping-ot, plusz olyan apróságokat, mint az árnyékok, keréknyomok, füst és por. Ha ennyi beállítási lehetőség kikapcsolásával sem tud újra erőre kapni a processzorod, akkor eltűntetheted a fákat, épületeket, hidakat és lelátókat. Lenyűgöző a grafikai opciók száma.

Kezelőfelület: Bár a billentyűzet elegendő, gamepad és force feedback eszközök is támogatottak, mindegyik beviteli eszköz beállítható a versenyek előtt vagy után. A hangok is meglepően jól beállíthatóak, az olyan sajátos hangok, mint a motor hangja és a versenytechnikus hangja nagyon egyszerű csúszkákon keresztül vezérelhetők. Egy nagyon tiszta és TV-adás látszatú megjelenéssel a játékon belüli menük nagyon átfogóak és könnyen használhatóak. Az ikonok animáltak és tippeket szolgáltatnak, amikor ki vannak jelölve, akkor adva így segítséget, amikor valóban szükséges. A verseny nézőpont is széles körű, bőséges kameranézet áll rendelkezésre. Ha az autó belseje, a kerék, a levegőben, vagy bármely más nézet nem megfelelő, egy nagyon egyszerűen irányítható rendszer segítségével oda tehetjük a kamerát, ahova csak akarjuk, ezt nagyíthatjuk/kicsinyíthetjük és forgathatjuk, amíg nem lesz megfelelő. Ha kis időt rászánva találunk egy megfelelő nézetet, kimenthetjük annak állását, így lehetővé válik, hogy egy gombnyomásra bármikor előhozzuk.

Játékmenet: Ahogy már előzőleg esett szó róla, a fizika nagy szerepet játszik az F1 2000-ben, és amilyen fontos, olyan jól meg is van csinálva. Szerencsére tény az, hogy az autók olyan valószerűen reagálnak, amilyenre az ember számítana 300 km/h-nál. Egy nem megfelelő sebességgel történő kanyarbevételnél az autó a homokágyon landol, egy meggondolatlan fordulásnál pedig a versenyző az út másik oldalán találja magát, a legrosszabb esetben pedig fejjel lefelé. A megoldás az, hogy meg kell tanulni a pálya alapvető elrendezését, ha a siker akár legkisebb fokára is vágyunk. Aki nem szándékozik először megvizsgálni a térképet, az több mint gyakran fogja magát hirtelen kanyarokban találni, értékes másodperceket veszítve a korrigálással. Plusz a helytelenül beállított autó kezelése nagyon nehéz, arra kényszerítve a játékost, hogy megtanulja a belső működés természetét megérteni. Ez a valósághoz nagyon közel álló tény valódi szimulációs érzést nyújt, mindenféle olyan arcade kellék nélkül, amelyet más játékok kínálnak. Ezen az úton továbbmenve, a sérülések valósághű formában jelennek meg. A homokágyon eltöltött hosszabb idő után a homok ledarálja a gumikat, mint ahogy a felfüggesztés is megszenvedi, ha a pályán kívülre tévedünk. A látható sérülések is egyaránt kielégítőek, a szárnyak és a kerekek lerepülhetnek bizonyos heves baleseteknél, segítség nélkül hagyva az érintett járművet. Az ilyen pillanatok jól jönnek a kegyetlen játékosoknak, tökéletes időzítéssel és némi szerencsével kitaszíthatjuk ellenfelünket az útról, vagy néha az egész versenyből. Például egy másik autó mögé lopakodva csak egy éles kanyar kell ahhoz, hogy a kerekek erőszakosan kipenderítsék az út szélére, hogy aztán vagy továbbszálljon a gumipalánkba, vagy az úton megpördülve más versenyzők akadálya legyen. Ez a stratégia nem mindig megbízható, hisz egy hibás manőver megakadályozza a játékost és számos helyet esik vissza. Míg ez valahol a “szigorú szimulátor” ellen vall, felüdítő és csak fokozza az amúgy is elegendő élményt.

Hangeffektek: A motorok pörgése, az éles nyüszítése az elhaladó járműveknek, a kerekek csikorgása az EA Sports szlogenjét idézik fel, az “It's in the game”-et. Habár az F1 verseny nézése a televízióban általában kicsit több, mint éles nyüszítések sorozata kommentár kiegészítéssel, az F1 2000-el való játéknak mindent egybevetve más érzete van. A 3D gyorsított hangokkal hallhatjuk az ominózus dörgő-sivító hangot, mely egy közeledő versenyautót jelez, és kitűnően hallani, hogy melyik oldalon van. Különösen segítő az alkalmankénti kommentár a versenytechnikustól, aki tudatja velünk, hogy hányadik helyezésen vagyunk, kik estek ki a versenyből és egyebek… Az ilyen magyarázatok egy headset-en keresztül továbbítódnak a sisakban, a hang tényleg úgy szól, mintha egy rádión keresztül jönne a hang, ezzel is növelve a hangulatot. Együtt más olyan audió finomságokkal, mint az alig hallható helikopter a fejünk fölött körözve, a hanghatások kíválóak.

Zene: Míg a kemény, ütős dobokkal ellátott bizarr klasszikus-techno-rock keverék zene határozottan arra ösztönöz, hogy a pályán 300 km/h-val robogjunk, csak a menükben hallható. Ez nagyon határozott hangulatot ad a játéknak és jó volna belőle többet hallani. Tény, hogy jelenléte szétrombolná a versenyeket és félbeszakítana bizonyos fontos hangokat, de jó volna, ha a zenét a játék más részeiben is hallhatnánk.

Intelligencia és Nehézség: Mint ahogy minden játékos kifejleszti a saját versenyzési stílusát és taktikáját, úgy az F1 2000 játékosainak is megvannak a saját stratégiái. Egyesek gonoszak, és mindent megtesznek azért, hogy letaszítsanak az útról, míg mások igyekeznek becsapni és úgy leelőzni, hátramaradni, majd hirtelen kilőni meglepetésszerű sebességgel. Összeségében elég ravaszak és különböző kihívásokat kínálnak a versenyeken. A viselkedésmód néha maga a pálya alá van rendelve, mivel az MI néha küzdeni fog, hogy megtartsa a belső pozíciót, vagy elhárítsa, hogy a játékos megszerezze azt. Egészében az MI nagyon tisztességes és gyakran kínál tekintélyes kihívást. Mint a többi más opció, úgy a nehézség is hatásosan állítható. A kezdők látni fogják, hogy az egyetlen dobásuk a sikerhez az, hogy minden elérhető segédopciót bekapcsolnak, amely az automata kormányzástól a fékezésig, a váltásig terjed. Ezen segítségek nélkül a játék csakugyan nehéz, arra kényszerítve a játékost, hogy vizsgálja meg a pályát a verseny előtt, jegyezze meg a kanyarokat és annak megfelelően tervezzen. A különösen szadisták megváltoztathatják az MI sofőrök erejét, nem csak a vezetési képességeiket növelve, de a könyörtelenségüket is. Ezek az opciók szabják meg a nehézség szintjét, olyan könnyűvé vagy nehézzé téve a játékot, amilyenre csak szeretnénk.

Összegzés: Az EA Sports jó hírnévre tett szert pár professzionális és élvezetes sportjátékkal, és ez alól az F1 2000 sem képez kivételt. A benne rejlő opciók gazdagsága elérhetővé teszik a játékot a kezdők és a veteránok számára is, míg a grafikai és audió finomságai majdnem mindenkinek tetszetni fognak. Ehhez véve még a nagyszerű újrajátszást, a hálozatos multiplayer módot és a hivatalosan licenszelt csapatokat és versenyzőket, nem nehéz kitalálni, hogy miért kedvelt ez a játék. Más szóval, az F1 2000 egy nagyszerű start kezdőknek, és egy határozott kötelező darab a profiknak.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások