Hard Truck 2

Hard Truck 2

2000. július 31. 20:59, Hétfő
Grafika: Ahhoz, hogy egy teherautó szimulátor jól működjön, vannak olyan bizonyos látványelemek, amelyeknek a helyén kell lenniük. Sajnos ezek nagy többsége hiányzik a Hard Truck 2-ből. Például rengeteg időt fogsz azzal tölteni a játék során, hogy a műszerfalat bámulod, és egyesek arra számítanának, hogy ez bizonyos szintű kidolgozással van megáldva. Szomorú, de nem így van, mivel a műszerfal rendszerint üres, használhatatlan és majdnem szegényes kinézetű. Gyakran sok gomb van rajta, jelzőkészülékek és mérőműszerek, amelyek úgy tűnnek, valami célt szolgálnak, de tény, hogy közülük kettőnek van valami haszna. Ez nagyon üressé és felületessé teszi a látványt, amely csak rosszabb lesz a környezet még régimódibb grafikai minősége által. A fás, füves és hegyvidékes terepek mind gyengék, pixeles textúrákkal, amelyek általában pár színből állnak.

De van pár finom látványosság is. A járművek nem tesznek túláradó fantáziáról bizonyságot, habár általában jól néznek ki, és valójában megfelelő mennyiségű napfény ragyog rajtuk. A környezeti effektek egyaránt jelentősek, a lassan csöpögő eső arra kényszerít, hogy bekapcsold az ablaktörlőket, míg a sötét, rossz előérzetű éjszaka megköveteli a fényszórók használatát. Aztán ilyen apróbb finomságok, hogy csak belső nézetben látod az ablaktörlő működését, de külső nézetből nem. Hozzátéve, hogy a műszerfal emelkedik, süllyed és összhangban reagál az akcióidra, amikor egy hegyről felfelé vagy lefelé haladsz. Ezek az esetek segítenek a grafikát csupán átlagos szintre emelni.

Kezelőfelület: Az azonnali, könnyen elérhető információ feltétlenül lényeges tényező a sikerhez, és ez nem nagyon van meg itt, ami az egyik része annak, hogy miért veszted el a versenyeket, a szállítás és az egész pénzügy jóval gyorsabb, mint amilyenre számítanánk. Például van külső nézet, de a kamerarendszer olyan vaskos és lassú, hogy alapvetően használhatatlan. Még a belső nézet is befejezetlen egy kissé, némi erőfeszítés kell, hogy belepillanthass a jól elhelyezett, de majdnem teljesen használhatatlan visszapillantó tükrökbe. Hozzátéve, a vezetőnek a navigációs korszerűsítés nélkül a meglepően gyenge térképre kell hagyatkoznia, hogy megállapíthassa, melyik úton haladjon. Ez nem hangzik különösebben nagy problémának, de a térkép olyan nehezen felfogható és rosszul megjelenített, hogy csoda lenne, ha a fejlesztők egyáltalán látták volna, mielőtt a játékba helyezték: az ikonok gyakran nem látszanak a járművektől és néha egyik városnév belelóg a másikba, így az egészet súlyos következetlenséggé változtatva. Ez alig fejlődik a navigációs eszköz megléte esetén, mivel gyakran hibás irányokat mutat és majdnem iskola kell a használatához. Plussz az úgynevezett “Information booth”-ok még inkább kibetűzhetetlenek, számokat és célállomásokat dobálva, amelyek között nem sok összefüggés van, ez a probléma a hiányos kézikönyvnek köszönhető. Bizonyos lényeges elemek, mint a sebesség, a sebességfokozat, az időkorlát és a viszonylagos helyezés tisztán látszik a képernyő tetején. A játék támogatja a kormányokat és joystick-eket is, sajnos ez nem menti meg a szörnyűséges kezelőfelületet.

Játékmenet: Annak a ténynek az ellenére, hogy a játék elsősorban verseny szimulátornak nevezi magát, a Hard Truck 2 rendkívül lassú tempójú játék. Mivel a megbízások teljesítése gyakran több mint fél órát igényel, az időd nagy része azzal telik, hogy nézel előre és nyomod a gázt. Ezt alkalomadtán háborgatja, ha belefutsz a törvénybe vagy más versenyzőkbe, de a játék szórakoztató része a viszonylag nyugalmas vezetésből áll. Így jóval jobban fogod ezt a játékot élvezni, ha egy csendes időtöltést keresel a minden percben izgalmas autóversenyzés helyett, mert ez biztosan nem az. Ha mégis megtanultad elfogadni a Hard Truck 2-t olyannak, amilyen, van még számos hiba, amely elrontja az élményt. Az alkalmazott szervező rendszer olyan zavaros és információhiányos, hogy gyengíti azt a valódi élvezetet, amelyet nyújthatna, mint ahogy a kézikönyv is csak egy kicsit több, mint egy bővített félpromóciós anyag, mintsem egy valóságos informatív dokumentáció. Azt is fontos megjegyezni, hogy aknamezők bizarr jelenléte jellemzi a táj bizonyos helyszíneit. Egyesek feltételezhetik, hogy ez egy alternatív sebességkorlátozás akarna lenni, de gyakran elég nehéz ezeket meglátni, és teljesen megsemmisíti a szállítmányt, amikor keresztülmész rajtuk. Ez majdnem mindig az értelmetlen újrakezdésekhez vezet. Más szóval, a játékot nagyfokú újrajátszhatóság jellemzi, ámbár a játékosok nagy részének nem lesz elég türelme ahhoz, hogy ezt elviseljék.

Hangeffektek: Habár nem olyan csodálatosak, a Hard Truck 2 környezeti effektjei ténylegesen elég elfogadhatóak. A gyengéd esőcsepegéstől a szélvédőn, a felpörgetett motor halk morajlása, és az elhaladó 18 kerekűek bőgése, a hangok általános minősége felülmúlja a játék többi kategóriáját. A csúszás hangjai olyan jelentős tényezők, hogy külön beállítást kaptak a játékban. Bizonyos fokig ez jó dolog, mivel nem telik el hosszú idő, hogy felfedezd, mindegyik csúszás hangja pont ugyanolyan, mint az előző. Tény, hogy ez egyszerű, általános csúszáshang, amely hossza az akcióval összhangban van. Ez egy érdekes effekt elsőre, de nemsokára úgyis ki fogod kapcsolni az egészet.

Zene: Technikailag van zene a Hard Truck 2-ben. Még pontosabban, feltételezem, hogy az zene, mivel van egy “zene” csúszka a játékban. Sajnos képtelen voltam megállapítani a pontos fajtáját annak az összefüggéstelen zagyvaságnak, amely kikúszott a hangfalaimból, ahogy megmozdítottam a csúszkát. Miután ugyanezt tapasztaltam egy Aureal 3D-vel és egy SoundBlaster 64-en két különálló gépen, képtelen vagyok azt mondani, hogy az a valami még csak halványan is zenére emlékeztetne.

Intelligencia és nehézség: Azt állítva, hogy egy valósághű kereskedelmi kamionos élmény, a Hard Truck 2-nek viszonylag hihető MI-t kell tartalmaznia, amely nem igazán valósult meg itt. Az ellenfelek mindegyike pompás, tévedhetetlen vezető vagy végletekig szakképzetlen bolond. Például látsz egy járművet, amely valahogy átnavigál az előzőleg áthatolhatatlan aknamezőn, majd a következő beragad két fa közé. A rendőrség semmivel sem jobb, és úgy néz ki, hogy egy teljesen véletlenszerű törvényrendszerük van: valamikor nekikmehetsz mindenféle büntetés nélkül, máskor félreállítanak és megbírságolnak. Habár van pár kivétel, az alkalmazottak törekedőek és megvalósítják saját szállításaikat, de az MI eléggé primitív így is. Az egyik legnagyobb probléma, amely a Hard Truck 2-t jellemzi, az az engesztelhetetlen nehézsége. Például, megbüntetnek és elkobozzák az árudat számtalan alkalommal, mielőtt rájössz, hogy kell szerezned egy áru scanner-t, hogy megállapítsad, csempészárut szállítasz. Habár az online kézikönyv rámutat, hogy kell egy ilyen szerkezet, alig tesz róla említést, és ezt egy sorozat megtévesztő magyarázat veszi körül. Ami talán a legidegesítőbb része, az a hosszúság, amelyre szükség van, hogy egy szállítást teljesítsünk. Habár néhányat rövid idő alatt el lehet végezni, a legjobban profitálók - amikre szükséged lesz hosszú távon - akár egy óráig is eltarthatnak. Még ha ez nem is lenne elég elriasztó, nagyon valószínű, hogy haladsz 50 vagy 55 perce, amikor egy versenyző leszorít az útról, ezzel megsemmisítve a szállítmányt. Ez egy ámulatba ejtően frusztráló jelenség, és ez kényszerít kétpercenkénti mentésre, amit csak úgy tehetsz meg, hogy megállsz az úton amíg kimented, mert a program nem állítja le a játékot amikor a menüben tevékenykedsz. Tehát két lehetséges. Ha megállsz, akkor időt vesztesz a vetélytársakkal szmben, ha nem állsz meg akkor pedig a kimentési idő alatt kormányozhatatlanul száguldó teherautódért imádkozol, hogy ne menjen neki semminek. Ez az eredménye a játék alaptermészetének, azonban fertelmesen idegörlő.

Összegzés: Ha sikerült megbarátkoznod az összefüggéstelen kezelőfelülettel és a béna grafikával, a Hard Truck 2-t egy nagyjából elfogadható játéknak fogod találni. A csináld-ahogy-akarod szállítási rendszer valahol jól működik, sok örömet adva azoknak, akik sikeresen irányítják, míg tiszteletben tartja azok óhaját is, akik csak cirkálni akarnak a szabad úton. Bármely adott küldetés teljesítéséhez szükséges jelentős időtartam bizonyosan emeli az újrajátszás értékét, habár a legtöbb játékos egy óra véget nem érő ücsörgésnek fogja tartani egy viszonylag eseménytelen utazás közben. Ilyen értelemben a játék nem igazán egy jó verseny, mivel kedvét leli a nyugalmas, stresszmentes vezetésben az országon keresztül. Ami bizonyosan nem célja a játéknak, az a legküzdhetetlen nehézség felvillanása, amely addig a pontig fog csalódást okozni a játékosnak, amíg abba nem hagyja az egészet. Ha kicsivel több finomságot birtokolna az összes kategóriában, a Hard Truck 2 egy komoly versenyző lehetne, mint egy érdekes al-műfaj, így azonban nem sokkal több, mint egy nagyon hibás szórakozás.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások