ATI All-in-Wonder Radeon 32MB DDR

ATI All-in-Wonder Radeon 32MB DDR

2000. szeptember 19. 20:33, Kedd
A teszt

Konfiguráció:
  • CPU: AMD Athlon (Thunderbird) 1GHz
  • Alaplap: ABIT KT7-RAID
  • Memória: 128MB PC133 Corsair SDRAM (Micron -7E)
  • Merevlemez: IBM Deskstar DPTA-372050 20.5GB 7200 RPM Ultra ATA 66
  • Videókártyák:
    - 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB
    - 3dfx Voodoo5 4500 AGP 32MB
    - ATI All-in-Wonder Radeon 32MB DDR
    - ATI Radeon 64MB DDR
    - ATI Rage Fury MAXX 64MB
    - Matrox Millennium G400MAX 32MB
    - NVIDIA GeForce 2 MX 32MB SDR (órajel - 175/166)
    - NVIDIA GeForce 2 GTS 32MB DDR (órajel - 200/166 DDR)
    - NVIDIA GeForce 256 32MB DDR (órajel - 120/150 DDR)
    - NVIDIA GeForce 256 32MB SDR (órajel - 120/166)
    - NVIDIA Riva TNT2 Ultra 32MB (órajel - 150/183)
    - S3 Diamond Viper II 32MB

  • Operációs rendszer: Windows 98 SE
  • Tesztprogramok: Gaming GT Interactive Unreal Tournament 4.04 AnandTech.dem, idSoftware Quake III Arena demo001.dm3

    A tesztre ugyanazokat a konfigurációkat használtuk, mint a GeForce 2 GTS tesztelésére, új driverekkel. A Radeon esetében, a mellékelt driverekkel használtuk, a V-sync-et és a "Convert 32-bit textures to 16-bit" opciókat kikapcsolva.

    Kihagytuk a 800 x 600-as eredményeket, mert valójában semmi érdekeset nem mutattak, csak egy kis teljesítménycsökkenést a 640 x 480-al elért FPS-ekhez képest.


    Ahogy láthatod, a 32MB-os Radeon kártya kissé elmarad a 64MB-os testvérétől. a 640 x 480-ban kapott különbség a 166/166-os és a 183/183 MHz-es órajelek közti órajelkülönbséget jelzi. A Radeon kártyák legyőzik az NVIDIA kártyákat a 640x480 felbontásig, mivel a kisebb felbontásban kicsit lassabbak a legújabb Detonator 3 driverek.


    1024x768-ban úgy látszik, a 32MB-os All-in-Wonder Radeon nem annyira jó, mivel árkategóriában még mindig alább maradnak a GeForce2 MX-nél. A rossz helyezés a grafikonon a 16bit-es megjelenítés miatt volt. Mindig is a 16bites teljesítmény alapján készítettük a grafikonjainkat, azonban lassan oda érünk, hogy egyre kevesebb és kevesebb ember játszik 16 bites színmélységben. Ezt figyelembe véve, a következő leírásunkban már 32bit alapján is tesztelni fogunk.

    Most vessünk egy pillantást az alábbi grafikonra. Ahogyan ezt már régebben láthattuk, a Radeon nem teljesít túl jól 16 bitben, ez azt jelenti, hogy a jövőben nem igazán fogod tudni azt csinálni, hogy csökkented a színmélységet, hogy nagyobb sebességeket érjél el. Amint a Quake III-at 32 bites módba tesszük, a Radeon elkezd jeleskedni, és az All-in-Wonder Radeon sem kivétel. 5%-al lassabban teljesített, mint a magasabb órajelű 64MB-os Radeon, az All-in-Wonder 32MB-os Radeon még mindig 71.5 FPS-t tudott teljesíteni, az 1024x768x32-es teljesítménye a GeForce256 DDR körül van.


    Még egyszer, a 16 bites teljesítményen alapuló grafikon korlátai miatt, az All-in-Wonder Radeon a grafikon végére kerül, mivel a 16bites megjelenítés nem az erőssége. A 48 FPS-sel, az 1280x1024x16 teljesítménye éppen hogy csak a már idősebb GeForce256 SDR felett van.

    1280x1024x32 bitben, az All-in-Wonder Radeon 11.3%-al rosszabbul teljesít a 64MB-os testvérénél. az All-in-Wonder 46.6 FPS sebessége a GeForce2 GTS alatt marad, és épp hogy csak jobb a GeForce256 DDR-énél.


    1600x1200x16-ban az All-in-Wonder Radeon 34.1 FPS-t ért el, ami nem túl jó teljesítmény, és a legtöbb új NVIDIA kártya ennél jobbat nyújt. A 32 bites teljesítménye az All-in-Wonder Radeonnak 1600x1200-on 12.1%-al bizonyul lassabbnak a 64MB-osnál, a kevesebb memória és az alacsonyabb órajel miatt.


     1 2 3 4 [5] 6 7 8  Következő oldal >>


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások