Panzer General III: Scorched Earth

Panzer General III: Scorched Earth

2000. október 18. 16:29, Szerda
Grafika: A Panzer General III ugyanazt a grafikus motort használja, mint a múlt évben kiadott Panzer General 3D Assault, melyen már látszik az öregedés. Nincs lehetőség a grafikát állítani, a játék csak 800x600-ban, 16 bites színmélységgel fut. A terep valahogy homályosnak tűnik, zavaros részletek és némi torzítás van a textúrák között. Időnként nehéz kiválasztani egy egységet az őt körülvevő tereptől, különösen amikor az egységek városon kívül vannak. Gyakran kell a kurzort ráhelyezned egy hatszögre, hogy lássad, mi van benne. Az időjárási effektek, a felhők, az eső és a hó kellemesek, de nem stílusos érzékkel lettek kivitelezve.

Az egységek viszont szépek, pontosan kidolgozottak a történelmi alakmásuk alapján. Van pár mozgó részük, mint a forgatható torony a fegyverzett járműveken, és ezek jól animáltak. Például a sérült tankok és repülők füstölnek és lángra kapnak, valamint a bombázók kecsesen szállnak alá, hogy megtámadják célpontjukat. Azonban még a legnagyobb nagyításban is kicsik, amely behatárolja a fegyverek és robbanás effektek hatékonyságát. Hozzátéve, a valósághűséget valahogy rontja az a tény, hogy a gyalogos egységek is képesek füstöt okádni és meggyulladni sérülés esetén.

Kezelőfelület: Habár nem nagyon rugalmas, a Panzer General III kezelőfelülete egyszerű és hatékony. A jobb egérgombos segítségrendszer és a számos felbukkanó tipp kombinációja könnyen megtanulhatóvá teszi, és a képernyőn található ikonok is nagyon ösztönösek. A hangok, a zene és az animációk egyszerűen módosíthatóak az opció rendszer képernyőjén keresztül.

Az irányítási séma nem módosítható, amely sajnálatos dolog, mivel a billentyűzetparancsok nem valami ergonómikusak. A 3D kamera irányítása egyszerű: a játékosok 360 fokban képesek forgatni a nézőpontot és 90 fokban megdönteni, de a nagyítás és a kicsinyítés nagyon korlátozott. A stratégiai térkép felülről mutatja az egész csatateret, de mivel nem jelzi ki a tárgyak vagy városok nevét, csak korlátozottan használható.

Játékmenet: Kissé nehéz elkezdeni a Panzer General III-at: a dokumentáció szegényes és a játékon belüli oktatórész hiánya sem enyhíti a problémát. Azok a játékosok, akik nem járatosak a második világháború harci felszerelései között, kicsit be lesznek terítve a sok egység és statisztikai adattal. Azonban ha kinyomtatod az egységek adatbázisát, amely Acrobat formátumban megtalálható a CD-n és végigjátszod a szöveges oktatórészt, elég egyszerűen megértheted az alapokat.

A nagy számú kampány és szóló játék szélessé teszi a játszási lehetőségeket, feltéve hogy csak az Északi Fronton akarsz játszani. A mellékelt csatagenerátor is hozzájárul ehhez a változatossághoz. Ez nem egy szerkesztő, de lehetővé teszi a játékosoknak, hogy meghatározzák a konfliktust, amelyet létre szeretnének hozni általános feltételekkel. A vezetők hatékony használata, valamint a kombinált fegyverzet taktika - különféle egységek támadnak egy célpontot - a Panzer General III-ban nagy hangsúlyt kap. Azonban a küldetés előtti hírszezés hiánya unalmas. Úgy gondolom, hogy még a második világháborús tiszteknek is volt valami elképzelésük arról, hogy milyen erők ellen fognak harcolni. Sajnos ez a részlet nem ésszerű stratégiát hangsúlyoz: indítsd el a küldetést, nézd meg, milyen felszerelést használ az ellenséges erő, indítsd újra a játékot és készítsd fel csapataidat az ellenséggel való összecsapásra.

Multiplayer: A Panzer General III multiplayer opciói meglehetősen standardok, lehetőség van maximum négy játékosnak harcolni LAN-on vagy TCP/IP kapcsolaton keresztül. Húsz multiplayer küldetést mellékeltek, és számos hátráltató opció is van. A multiplayer jelleg némi változatosságot ad a játékmenethez, de az emberi ellenség ellen való versenyzés mindig új kihívásokat biztosít.

Hangeffektek: A Panzer General III egy kissé csendes. Mivel körökre osztott, az időd nagy részében nem fogsz hanghatásokat hallani, és nincsenek környezeti hangok sem, kivéve amikor esik. Azonban az egységek mozgásának és fegyvereinek egyedi hangja van, mindegyik nagyon jól kivitelezett, különösen a bombázók mély búgása és a karabélyok kopogása.

Zene: Első hallásra élvezetes. Az elmélkedő, dallamos témák, amelyeket a csapataid hadrendbe állításakor hallhatsz, fülbemászóak, mint ahogy a vezető, erős pörgődob dallam is, ami kíséri a csatát. Sajnos csak öt ilyen esemény van a játékban. Amikor a játékosok már hosszú ideje hallgatják ugyanazt a zenét, végképp ki fogják kapcsolni.

Intelligencia és nehézség: Mind a kampányoknak, mind a szóló küldetéseknek megvan a saját nehézségi beállításuk, amelyet számos opció segítségével állíthatunk be. Ezzel lehetővé válik, hogy a játékosok pontosan kiválaszthassák, hogy ellenfeleiknek milyen hiányosságaik legyenek. Például a játékosok korlátozhatják a felszerelés hatékonyságát vagy növelhetik azt a municiómennyiséget, amelyet a haderejük képes hordozni. A nehézség számokkal van megjelenítve, amely befolyásolja a teljes pontozást egy küldetés vagy kampány teljesítésekor. Az ellenséges MI elfogadhatónak tűnik, az ellenséges csapatok visszavonulnak, megadják magukat és összeszedik erőiket a bázisuk megvédéséhez. A ellenfél is tisztában van a vezetők hatékonyságával és a kombinált fegyverzettel, amelyet nagyon hatékonyan fognak ellened alkalmazni. Az MI egyszerű: a csapatok vissza fognak vonulni, ha túl sok sérülést szereznek.

Összegzés: A Panzer General III a játékosok számára rengeteg opciót és egységet biztosít, de valahogy régimódi érzése van, inkább olyan, mint egy kiegészítő lemeze a Panzer General 3D Assault-nak, nem pedig egy valódi folytatás. Habár erőteljes kezelőfelülete és érdekes játékmenete van, hiányzik belőle az újítás, amelyhez párosul a hatástalan látvány és hangvilág, és ez egy átlagos harci játékká teszi. Mint ahogy gyerekkorunk zöld műanyag katonáinak, a Panzer General sorozatnak is fel kellene egy kicsit nőnie, hogy megfeleljen megváltozott ízlésünknek.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások