2020. január 23. 11:27, Csütörtök
A bírósági ítélet alapján a szálláshelyekre specializálódott utazási metakereső megtévesztette a fogyasztókat.
Az Australian Competition & Consumer Commission (ACCC) még tavaly augusztusban fordult bírósághoz azért, mert úgy vélte, hogy a cég megsértette a helyi fogyasztóvédelmi törvényt. A testület helyt adott a beadványnak és hasonlóan ítélte meg a helyzetet, mint az ACCC. Ahogy Rod Sims, a szervezet vezetője
fogalmazott, a Trivagót a fogyasztók megtévesztése miatt ítélték el, bebizonyosodott ugyanis, hogy - a hirdetéseiben és a honlapján szereplő állításokkal ellentétben - nem a legolcsóbb hoteleket és szálláslehetőségeket mutatta meg, hanem azokat, amelyektől a legnagyobb jutalékokat kapta.
Mark Moshinsky szövetségi bíró az ítélet indoklásában azt írta, hogy a portál nem jelenítette meg azokat az ajánlatokat, amely egy bizonyos szintet nem értek el. Azt ugyanakkor egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen és mekkora büntetést kap majd a társaság, erről ugyanis egy későbbi ülésen hoznak döntést.
Stephanie Lowenthal, a Trivago kommunikációs vezetője úgy
reagált a hírre, hogy egyelőre vizsgálják az ítéletet, amellyel új iránymutatások merültek fel azzal kapcsolatban, hogy miként kell megjeleníteni az ár-összehasonlító oldalak keresési eredményeit. Mindenekelőtt gyorsan meg akarják érteni, hogy az ítélet milyen hatásokat fog gyakorolni a honlapjuk kialakítására és közvetetten az ausztrál turisztikai ágazatra.