A képminőség

A képminőség

2000. december 27. 02:12, Szerda
Teljes képernyős Anti-Aliasing

Ahogy a textúra tömörítés a játékok gyorsabb futását segíti, a teljes képernyős anti-alias azért született meg, hogy jobban nézzenek ki. Az Anti-Alias (AA) egy olyan módszer, amivel a grafikákat simábbá tehetjük. A képernyőn megjelenő rajzok pontokból, úgynevezett pixelekből állnak. Minél nagyobb egy kép felbontása, ezek a pixelek annál kisebbek, és a kép annyival élethűbb és szebb.

Az AA egy olyan módszer, amivel a kisebb felbontású képeken is elérhetjük majdnem ugyanazt a minőséget. Az AA egy matematikai számítás segítségével átmenetet képez a tárgy és annak háttere között. A kontúrnál kezdi, a két legeltérőbb színnel, és közéjük olyan átmenetet képez, amitől az objektum kontúrja kevésbé tűnik recésnek, élesnek.

A következő két képen ezt figyelhetjük meg. A különbség szemmel látható az AA-t használó (jobbra) és nem használó kép között. A baloldali képen a kontúrok recések, míg jobbra ezeket összemossa a számítógép, beleolvadnak a háttérbe.

   

Az alábbi két kép a fentiek egy-egy nagyítása. Figyeljük meg a kontúrok különbségét.

   

A következő képeket a 3dfx-től kaptuk. Itt bemutatják az általuk kifejlesztett teljes képernyős AA-et. A különbségek szemmel láthatóak és a végeredmény nagyon meggyőző.

Klikk ide!   Klikk ide!

Klikk ide!   Klikk ide!

Klikk ide!   Klikk ide!

Klikk ide!   Klikk ide!


 1 2 3 4 [5] 6 7  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások