2000. december 27. 02:12, Szerda
Teljes képernyős Anti-Aliasing
Ahogy a textúra tömörítés a játékok gyorsabb futását segíti, a teljes
képernyős anti-alias azért született meg, hogy jobban nézzenek ki. Az Anti-Alias (AA) egy olyan módszer, amivel a grafikákat simábbá tehetjük. A képernyőn megjelenő rajzok pontokból, úgynevezett pixelekből állnak. Minél nagyobb egy kép felbontása, ezek a pixelek annál kisebbek, és a kép annyival élethűbb és szebb.
Az AA egy olyan módszer, amivel a kisebb felbontású képeken is elérhetjük majdnem ugyanazt a minőséget. Az AA egy matematikai számítás segítségével átmenetet képez a tárgy és annak háttere között. A kontúrnál kezdi, a két legeltérőbb színnel, és közéjük olyan átmenetet képez, amitől az objektum kontúrja kevésbé tűnik recésnek, élesnek.
A következő két képen ezt figyelhetjük meg. A különbség szemmel látható az AA-t használó (jobbra) és nem használó kép között.
A baloldali képen a kontúrok recések, míg jobbra ezeket összemossa a
számítógép, beleolvadnak a háttérbe.
Az alábbi két kép a fentiek egy-egy nagyítása. Figyeljük meg a kontúrok különbségét.
A következő képeket a 3dfx-től kaptuk. Itt bemutatják az általuk
kifejlesztett teljes képernyős AA-et. A különbségek szemmel láthatóak és a végeredmény nagyon meggyőző.