2000. december 27. 02:12, Szerda
Ezek a képek 1024x768-as felbontásban készültek 32 bites színmélységgel egy Voodoo5 5500-as videókártyán, a 3dfx 4x-es AA-ét használva. A legjobban az egyenes vonalaknál látszik az AA hatása.
A következő képeken figyeljük meg a lépcsők közötti különbségeket, valamint a talaj és a rakétavető találkozását.
Az egyik probléma az AA-val, hogy, hiába néz ki jobban, gyakran tűnik
szemcsésnek. Ezért az Anti-Alias nem a legjobb megoldás. Problémát okoz még az, hogy sok számítást igényel, ami erősen lelassítja a processzort.
Mint azt már említettük, minél nagyobb a felbontás, annál kevésbé van
szükség AA-re. Egy játék 640x480-as felbontásban meglehetősen rondán és recésen néz ki, de ugyanaz 1600x1200-ban már sokkal simább.
Hogy jobban lássátok, hogy miről is van szó, bemutatunk négy képet.
Egyet-egyet kis- kettőt pedig nagyfelbontásban.
Figyeljük meg a különbségeket a framerate-ben, amit minden kép jobb felső sarkában láthatunk. Ahogy nő a felbontás, úgy emelkedik a rendszer által feldolgozandó adatok mennyisége. A nagyfelbontás jobban néz ki, ez igaz, de egy régebbi gépen bizony lassúnak mutatkozhat. A jó megoldás, hogy megtaláljuk a
videokártyánknak megfelelő felbontás és részletesség közötti legjobb
kompromisszumot.