Interaktívvá kell válniuk a fitneszkarkötőknek

Interaktívvá kell válniuk a fitneszkarkötőknek

2020. december 22. 10:02, Kedd
A terméken nincs haszon, egy teljes tanulóplatformot hozzá kell kapcsolni a siker érdekében.

A digitális fitnesztermékeknek hatalmas piacuk van, amelyek az elmúlt hónapokban különösen a koronavírus-járvány miatt kaptak hatalmas lendületet. A Twenty Billion Neurons (TwentyBN) nevű startup egy olyan digitális személyi és fitneszedzőt akar megalkotni, amely legalább olyan hatékony, mint a személyi edzők. A vállalkozás két székhelye Berlinben és Torontóban van, s amint azt Moritz Müller-Freitag társalapító és ügyvezető igazgató elmondta, az általuk kifejlesztett következő generációs alkalmazás, a Fitness Ally az interaktív mesterséges intelligenciára épül.

A céget négy évvel ezelőtt alapították, és olyan eszközöket akartak kifejleszteni, amelyek látnak, hallanak és megértik a különböző összefüggéseket. Ezeknek a megoldásoknak sokkal nagyobb számítási kapacitásra van szükségük, mint a mai okosnak nevezett eszközöknek, amelyek Müller-Freitag szerint valójában nem igazán okosak. Ugyan van bennük mikrofon, és reagálnak a parancsokra, de a robotok általában egyetlen feladatot végeznek el, azt, amire megtanították őket. A viselhető termékek képesek kiolvasni a szenzoradatokat, de azt egyik készülék sem érti meg és főleg nem valós időben, hogy a viselőjük miért viselkedik úgy, ahogy. Az interaktív mesterséges intelligencia ezzel szemben kétoldalú és személyre szabott kapcsolatot tesz lehetővé, kiegészítő hardverek nélkül.


A szoftver figyeli, hogy jól hajtjuk-e végre a gyakorlatokat, és reagál arra, ha nem

A startup társalapítója hozzátette, hogy ők szeretnék ötvözni az otthoni edzések és egy személyi edző előnyeit. A Fitness Ally végigvezeti a felhasználókat az egyes gyakorlatokon, bátorítja őket és korrigálja a hibáikat. A kapcsolódó szoftver valós időben felismeri az iPhone készülékek beépített kamerájának köszönhetően, hogy mikor van gondban egy-egy gyakorlat elvégzése során az illető. A program hátránya, hogy egyelőre csak az iPhone 8 és az újabb modelleken működik. Az alkalmazást természetesen az Androidra, valamint az iPhone 6 és 7 készülékekre is fejlesztik. A Fitness Ally megérti a különböző mozdulatokat, méri a mozgási sebességeket és azokat képes egymással összefüggésben értelmezni.

Az alkalmazás ugyanakkor csupán egyetlen szoftver egy átfogónak gondolt interaktív mesterséges intelligencia platformon, amely egy olyan neurális hálózat, amelynek feladata az emberi viselkedése előrejelzése. A platformot úgy kell elképzelni, mint az emberi viselkedés Wikipédiáját, amely a crowd acting nevű szabadalmaztatott eljárás segítségével tanul. A crowd acting a különböző videók elemzését takarja.

A TwentyBN adatbázisában 5 millió rövid felvétel található, amelyekkel a neurális hálózatokat tanítják. Ez a szám naponta 45 000-rel nő. Roland Memisevic, a startup vezetője és másik társalapítója úgy vélte, hogy az évek alatt lassan sikerült létrehozni az emberi viselkedés taxonómiáját. Az anyagokat segítők rögzítik díjazás ellenében, majd ellenőrzik azok minőségét. A cél az, hogy a neurális hálózatok megtanulják, hogy miként épül fel a világunk, hogy kell számolni például a gravitációval, és hogy egy tárgy nem tűnik el, ha valaki elteszi a háta mögé.

Fontos, hogy a program ne csupán az egyes objektumokat ismerje fel, hanem azt is, hogy mit tettek vele. Amennyiben ezt a neurális hálózat megtanulja, akkor alkalmazhatja más esetekben is és később képessé válik arra, hogy analógiákkal dolgozzon. A szoftver immár 2600 gesztus ismer fel. A távlati cél az, hogy a fizikai világ minden olyan aspektusát érzékelje, amely az emberi interakciókkal van kapcsolatban.

A TwentyBN szenzorként kizárólag az iPhone készülékek kameráját használja. A felhőtechnológiák alkalmazásáról szándékosan lemondtak a fejlesztők, mert azt túl drágának, lassúnak és adatvédelmi szempontból aggályosnak találták. Müller-Freitag hangsúlyozta, hogy a Fitness Ally csak az első lépést jelenti. A következő termékük egy fizioterápiás, pedagógiai vagy konyhai digitális edző lehet.

A vállalkozás a bevételek szempontjából több lábon áll. Az első és a második pillért az előfizetéses modell és a partnerprogram jelenti. A Gympass nevű fitneszplatform a TwentyBN első ügyfele, amely a munkatársai számára vásárolta meg a Fitness Ally licencét. A harmadik pillér a szoftver licencelése, míg a negyedik a támogatások gyűjtése. Szerencsére befektetőkből és támogatókból nincs hiány, a Microsoft például több mint 10 millió dollárral támogatta a startupot.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások