Botrányos aukciók

Botrányos aukciók

2001. február 1. 21:23, Csütörtök
A National Consumers League által szorgalmazott egyik új felmérés szerint minden harmadik Internetező amerikai vett már részt online aukciókon. Szomorú tény viszont, hogy az így vásárlók 41 százaléka jelezte, hogy gondjai származtak az üzletből. Többször előfordul, hogy a termékek nem érkeznek meg időben, vagy egyáltalán nem kapják kézhez az új tulajdonosok.

A Harris Interactive felmérése rámutatott, hogy körülbelül 35 millió ember rendszeresen ellátogat online árverésekre. A magas részvételi arány miatt az Internetes csalások 78 százalékát is aukciók során követik el.

A megkérdezett licitálók 94 százaléka meg van róla győződve, hogy az aukció során megvásárolt termékeket kézhez kapják.

"A vásárlók túlzottan biztosak abban, hogy megkapják, amiért fizettek. Ez az egyik komoly oka annak, hogy olyan könnyen be lehet őket csapni. Sokan azt sem tudják, hogy hogyan tehetnék biztonságosabbá a kifizetés folyamatát." - nyilatkozta Susan Grant, a National Consumers League Internet Fraud Watch igazgatója.

A szervezet szerint a csalások száma egyre nő, egyre több kár éri a vásárlókat, akik leggyakrabban csekken fizetnek, vagy utánvétellel. Sajnos mire a vásárló észreveszi, hogy gond van, a csekket már beváltották, az eladó pedig rendszerint akkor szembesül a vásárló fizetőképtelenségével, miután már postázta a megrendelt árut, és azt már átvették.

"A hitelkártya több védelmet nyújt, hiszen a vásárlóknak joguk van visszakövetelni a pénz, ha az árú nem megfelelő minőségű, vagy nem érkezik meg a címzetthez." - mondta Susan Grant.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások