2022. szeptember 28. 11:17, Szerda
Az amerikai reklámcég negatív választ adott a felvetésre, a felhasználók érdekeire hivatkoznak.
Tavaly decemberben a Deutsche Telekom, a Vodafone, a Telefonica, az Orange, a Swisscom és számos más piaci szereplő
jelezte, hogy azt szeretnék, ha a jól kiépített európai internethálózat által masszív bevételeket szerző amerikai technológiai cégek részt vállalnának a költségekből és fizetniük kellene a hálózatfejlesztésért. Májusban
kiderült, hogy az Európai Unió erre akarja kényszeríteni az amerikai társaságokat, mert az online platformoknak is
viselniük kell a távközlési hálózatok költségeit. Az Európai Bizottság már jövőre befizetésre
kötelezheti az IT-óriásokat. A testület már az idén bemutatja a koncepcióját és az Európai Bizottság is
vizsgálja a kérdést.
Most a Google reagált a felmerült javaslatokra. Matt Brittin, a cég európai üzletágának vezetője
kifejtette, hogy ez nem új ötlet. Szerinte ez a megközelítés, amelyben a "feladó fizet", úgymond, a nyílt internet számos alapelvét elavulttá tenné. A menedzser véleménye szerint a hálózatüzemeltetők érvei már legalább tíz éve ugyanazok és nincsenek olyan új adatok, amelyek megváltoztatnák a helyzetet. Különösen az áremelkedések idején egy ilyen elképzelés megvalósítása negatív hatással lenne a fogyasztókra.
Brittin rámutatott, hogy a Google, mint a YouTube üzemeltetője, saját adatközpontok és egyéb infrastruktúra kiépítésével már biztosította, hogy az adatok "99 százalékban" a saját rendszerein keresztül jussanak el a fogyasztókhoz. Sok pénzt fektettek ebbe. A vállalat európai üzletágának vezetője kiemelte továbbá, hogy tavaly több mint 23 milliárd eurót költöttek, amelynek nagy részét az infrastruktúrára fordították. A társaság jelenleg már hat nagy adatközpontot üzemeltet Európában, valamint világszerte 20 tenger alatti kábelt, amelyek közül öt a kontinensen fut vagy érinti azt, illetve úgynevezett gyorsítótárakat, amelyek 20 európai helyszínen a helyi hálózatokban tárolják az adatokat.