Életciklusa vége felé jár a PS5, a Sony nem is tervez nagyobb játékkal rá

Életciklusa vége felé jár a PS5, a Sony nem is tervez nagyobb játékkal rá

2024. február 15. 16:32, Csütörtök
A Sony csökkentette a PS5 értékesítési célját, 21 millió darabot terveznek eladni az év során. A Sony 8,2 millió PS5-öt adott el a harmadik negyedévben, és fokozatosan csökkenő darabszámú eladásokat várnak. A játéküzletág profitja 26%-kal csökkent, a pénzügyi üzletág tőzsdei bevezetését 2025 októberére tervezik.

A Sony csökkentette PlayStation 5 konzoljának egész éves értékesítési előrejelzését, és közölte, hogy jövőre tervezi pénzügyi üzletágának tőzsdére vitelét, mivel inkább a szórakoztatóiparra és a képérzékelőkre összpontosítanak. 21 millió darabra csökkentették a március végéig tartó évre vonatkozó eladási előrejelzést a korábbi 25 millió darabról, miután a PS5 a vártnál gyengébb eladásokat produkált az év végi vásárlási szezonban. (Ezzel szemben a Nintendo a múlt héten emelte a Switch előrejelzését 15,5 millió darabra a korábbi 15 millió darabról, a kiotói székhelyű vállalat igyekszik meghosszabbítani az öregedő konzol életciklusát.) A Sony közölte, hogy a következő pénzügyi évtől fokozatosan csökkenő darabszámú eladásokat vár, és hogy a következő pénzügyi évben nem tervezi nagyobb franchise-cím kiadását.

A Sony 8,2 millió PlayStation 5-öt adott el az év végi vásárlási időszakot felölelő harmadik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 7,1 millió darabos eladással. A játéküzletág üzemi eredménye mintegy negyedével esett vissza, amit a hardvereknél az akciók miatti magasabb veszteségek és a first-party címek alacsonyabb eladásai sújtottak. A vállalat már 2023-ban közölte, hogy vizsgálja pénzügyi üzletágának részleges kiválását, és most kiderült, hogy 2025 októberében tervezik a Sony Financial Group tőzsdére vitelét, és csak valamivel kevesebb, mint 20%-os részesedést tartanak meg benne. A vállalat működési eredménye az október-decemberi negyedévben 10%-kal nőtt, 3,08 milliárd dollárra ugrott, mivel a pénzügyi, film- és zenei üzletágak erős teljesítménye ellensúlyozta a játékok gyengeségét.

"A Sony keményen próbálkozott az akciókkal, csomagokkal és kedvezményekkel, de az eladási cél eleve túl ambiciózus volt" - mondta Serkan Toto, a Kantan Games tanácsadó cég alapítója. "A végén valószínűleg közelebb fognak landolni a 22-23 millió darabhoz" - tette hozzá Toto. A PlayStation havi aktív felhasználói száma, amely a platform iránti elkötelezettséget jelzi, a negyedév végére elérte a 123 milliót a három hónappal korábbi 107 millióról. Az október 20-án megjelent "Marvel's Spider-Man 2"-ből 10 millió példányt értékesítettek, és a vállalat novemberben a konzol vékony változatát is piacra dobta, hogy fellendítse az eladásokat. "Ha a harmadik féltől származó címek növekednek, az pozitív tényező lesz, és reméljük, hogy ezt a lendületet ki tudjuk használni" - mondta Hiroki Totoki, a Sony elnöke.


Hiroki Totoki

A játéküzletág növelése érdekében több címüket szeretnék más platformokra, például PC-re is átvinni. Hiroki Totoki elmondta a befektetőknek, hogy a PlayStation exkluzív játékok multiplatformossá tétele segítene javítani az üzemi eredményt. "A növekedés egyik lehetséges hajtóereje a saját címek, mivel a múltban a konzolokat akartuk népszerűsíteni" - mondta Totoki. "A first-party címek célja az volt, hogy népszerűvé tegyék a hardvert vagy a konzolt. De van egy szinergia is. Ha erős first-party tartalmaink vannak, a számítógépek is segíthetnek az üzemi profit javulásában." A vállalat 2020 óta portolja legnagyobb játékait portolta PC-re, köztük a Spider-Man, a Horizon és a God of War játékokat, nemrég pedig bejelentették, hogy az Until Dawn című horrorjátékot PC-re és PS5-re is remasterelik.

A Sony vezető gyártó az okostelefonok képérzékelőinek terén, és a chipüzletág profitja 18%-kal nőtt a magasabb eladásoknak köszönhetően. A TSMC a múlt héten közölte, hogy egy második gyárat fog építeni Japánban velük partnerségben, viszont a Sony feladta 10 milliárd dolláros egyesülési tervét egy közös indiai televíziós óriásvállalat létrehozásáról a Zee Entertainmenttel. "Az indiai piac hosszú távon nagy növekedési potenciállal rendelkezik" - mondta Totoki. "Ha találunk egy másik lehetőséget, amely helyettesítheti ezt a fajta tervet, akkor azt aktívan meg fogjuk vizsgálni, és át kell alakítanunk a szerves növekedési stratégiánkat is" - mondta Totoki.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások