Csökken az akkumulátoros elektromos járművek részesedése Európában, míg a hibrideké nő

Csökken az akkumulátoros elektromos járművek részesedése Európában, míg a hibrideké nő

2024. június 23. 09:22, Vasárnap
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piaci részesedése csökken Európában, miközben a hibrid elektromos autók egyre népszerűbbnek bizonyulnak.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint a BEV-ek az uniós autópiac 12,5 százalékát tették ki, ami csökkenés az egy évvel ezelőtti 13,8 százalékhoz képest. A hibrid elektromos autók aránya azonban 25 százalékról közel 30 százalékra nőtt. A benzines és dízelüzemű autók együttes részesedése a felére esett vissza - 52,1 százalékról 48,5 százalékra csökkent. A visszaesés Németországban volt leginkább markáns, ahol 30,6 százalékkal csökkent az új BEV-regisztrációk száma, míg Franciaországban szerény, 5,4 százalékos növekedést regisztráltak. Összességében az ACEA szerint 2024 májusában 3 százalékkal kevesebb új személygépkocsi regisztrációja történt.

A piaci részesedés csökkenése mögött több tényező áll. Az elektromos járművek az EU-ban általában drágábbak, mint a hagyományos meghajtású testvéreik, és a töltőinfrastruktúra a régióban beruházásokat igényel, ha az EU CO2-csökkentési céljait el akarják érni. Egy felmérés a magántöltési lehetőségek hiányát szintén jelentős akadályozónak említi. 2023 végén az EU-ban 632 423 nyilvános töltőpont volt, amelyek mintegy 3 millió BEV-járművet szolgálnak ki. A 2030-ra kitűzött 3,5 millió töltőpontos cél eléréséhez évente 410 000 új töltőre lenne szükség.


Az Egyesült Királyságban a Society of Motor Manufacturers and Traders szerint a BEV szektor piaci részesedése a 2024 májusáig tartó évben 16,1 százalék volt, ami némileg magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában, amikor ez az arány 15,7 százalék volt.

Az European Alternative Fuels Observatory (Európai Alternatív Üzemanyagokat Figyelő Központ) több mint 19 000 válaszadó - köztük valamivel több mint 2000 BEV-tulajdonos - részvételével végzett felmérése szerint a nem elektromos autót vezetők alig több mint fele (57 százalék) fontolgatja az elektromos autó vásárlását, de az összes válaszadó közel kétharmada a költségeket tartja akadályozó tényezőnek. A hatótávolság szintén tényező volt: a nem BEV-vezetők legalább 500 km-es hatótávolságot szeretnének, míg a BEV-vezetők több mint 80 százaléka elégedett volt 201-400 km-es hatótávolsággal, és "általában vagy mindig elegendőnek" minősítette a hatótávolságot. Ugyanezek a BEV-vezetők azonban elégedetlenségüket fejezték ki a töltési infrastruktúrával és azzal kapcsolatban, hogy mit kell fizetniük, ha már sikerült találniuk egy működő töltőpontot. Több mint háromnegyedük inkább otthon töltötte járművét.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások