Master of Orion III

Master of Orion III

2001. június 10. 19:24, Vasárnap
A MOO 3 sarkalatos pontja a kutatás. Hat különböző területen folytathatunk kísérleteket, de ebben a részben helyet adnak az alkalmazott technológiai fejlesztések mellett az elméleti kutatások is. Ez a kettő elválaszthatatlanul összekapcsolódik, hiszen az új technológiáknak először az elmélet hátterét kell megteremteni, majd kiterjeszteni őket a gyakorlatba. Ez azt jelenti, hogy ha egymás mellé raknánk két playert, akik ugyanazon fajjal játsszanak, és mindketten 20 új találmányt fejlesztettek ki egyazon területen, még akkor sem lennének egyformák kidolgozott technológiák.

Természetesen a világűrben nem állhatjuk meg a helyünket megfelelő űrhajók nélkül. A kezdő játékosok dolgát megkönnyítendő, több előre elkészített űrhajó design lesz a programban, melyek akkor is hatékonyan működnek majd, ha nem változtatunk rajtuk. Azok, akik szeretnének jobban belemenni a szoftver ezen részébe, csaknem teljes beleszólást kapnak az űrhajók építésébe. Ha ez sem elégítené ki a szerelni vágyók igényeit, még azt is meghatározhatjuk, hogy melyik elem hová kerüljön elhelyezésre a hajón. Az alapbeállítások szerint a hajó fegyveri a külső részre kerülnek, a kritikus rendszerek (pl.: életfenntartás, meghajtás) mélyen belülre. Amennyiben mi szereljük össze a hajónkat gondosan meg kell válogatnunk, hogy mit, hová rakunk, mert először azok a rendszerek sérülnek meg, amiket a külső részen helyezünk el. A nagyhajókon kívül kisebb támadó vadászrajra is szükségünk lesz, mivel a nagyobb csatajárműveket könnyen széjjelszedhetik megfelelő gyors és mozgékony védelem nélkül. A nagyhajók kulcsfontosságúak a hódításoknál, illetve az állások védelmezésénél, tehát egy minden szempontból kiegyensúlyozott flottára lesz szükségünk.

Klikk ide!    Klikk ide!

A csatákat valósidőben, 3 dimenzióban jeleníti meg a program. A harcok valószínűleg inkább "lazító" jellegűek lesznek, mert a QuickSilver úgy tervezi, hogy a joystickrángatás helyett a taktikai fellépésre helyezi a hangsúlyt. Az összecsapások során átvehetjük az anyahajó, vagy vadászraj irányítását, de vezetőket is rendelhetünk hozzájuk. Ha így cselekszünk, a harcok automatikusan lefolynak majd, a kapitányok pedig egyre több tapasztalatot szereznek a csaták során, egyszóval fejlődnek.

Említést kell tenni a komplex kémrendszerről, ami szintén a MOO 3 összetevője lesz. A korábbi részektől eltérően kémünket nem egyszerűen átküldjük az ellenséghez, hogy aztán "intézzen magában valamit", hanem pontosan meghatározhatjuk küldetésének célját. Természetesen lesznek olyan kémek is, akik téglaként működve kritikus információkat küldenek nekünk vissza az ellenfelek terveiről, de lesznek olyanok is, akiket meghatározott technológiák megszerzésére, épületek, hajók, kutatások szabotálására vethetünk be. Összességében a kémek sokkal aktívabb szerephez jutnak, mint eddig bármikor.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az MOO 2-vel szemben felhozott legrosszabb negatív kritika az volt, hogy ha egy játékos elhúzott a többi mellett, már szinte lehetetlen volt behozni a lemaradást. A készítők azt ígérik, hogy az MOO 3-ban ez nem fog megismétlődni. A nagyobb birodalmak magasabb költségekre számítsanak, nagyobb hivatali rendszerrel. Egy erősebb birodalomnak 22 forráspontjába kerülhet egy hajó megépítése, míg egy kisebb méretű hatalomnak, kevesebb kiadással, mindez csak tíz forráspontjába kerül. A végeredmény, hogy a nagyobb birodalmaknak kereskedelmi kapcsolatokat kell kiépíteniük a kisebbekkel, és ezért nem lesz céljuk szétzúzni őket.

A játék megnyerésére több lehetőségünk lesz. A katonai út csak az egyik ezek közül, és ráadásul nem is biztos, hogy győzelemhez juttat bennünket. Elvihetjük a pálmát, ha sikerül meggyőznünk a fajokat arról, hogy megválasszanak bennünket az Orion Szenátus vezetőjének, vagy felfedezünk több olyan elveszett technológiát, melyet nagy Orion és Anteran fajok hagytak hátra.

A Master of Orion 3 egy hihetetlenül részletesen kidolgozott játék lesz, ami ráadásul a kezdő játékosok számára is élvezetes hónapokat szerez majd. Mikor a játék megjelenik a boltok polcain, a GameSpy Arcade-n keresztül igénybe vehetőek lesznek a többjátékos összecsapások is. A MOO 3 2002. első negyedévében jelenik meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások