Chaser interjú

Chaser interjú

2002. február 14. 18:26, Csütörtök
Több helyen olvashattuk, hogy folyamatos narráció kíséri majd az eseményeket. Mi most inkább a konkrét küldetésekre lennénk kíváncsiak. Tudnál mondani pár olyan feladatot, melyet teljesítenünk kell majd a játék során?

DD: A Chaserben arra törekedtünk, hogy a küldetések a lehető legváltozatosabbak legyenek. Lesznek persze egyszerű, "ölj meg mindenkit"- jellegű feladatok is, de sok misszió ennél jóval több skill-t igényel majd a játékostól. Találkozol majd olyan szituációkkal, amikor lopakodnod kell, kerülhetsz olyan helyzetbe, amikor aknákat kell kikerülnöd és hatástalanítanod, de nem marad ki az orvlövészkedés, vagy a fogolyszabadítás sem.

Klikk ide!     Klikk ide!

Mennyi időt töltöttetek az NPC-k és az ellenfelek mesterséges intelligenciájának (MI) kialakításával? Számíthatunk valami újításra ezen a téren, például arra, hogy az MI irányította karakterek minden egyes új/váratlan szituációra másképp reagáljanak?

DD: Külön kis csapat dolgozik ezen Chaser fejlesztőgárdáján belül, ők kizárólag az MI programozásával vannak elfoglalva, szóval nagyon nagy hangsúlyt fektetünk erre a területre. A bot-jaink (melyek módosított verzióit fogjuk alkalmazni a single player - részben), már most nagyon ügyesek: ismerik az egész pályát, átugorják a mélyebb árkokat, rejtőzködnek (akár tereptárgyak mögé is), úsznak, sőt, még létrára is másznak. Épp a napokban futtattuk le az MI első verziójának a tesztjét, és nagyon elégedettek vagyunk vele. Természetesen még rengeteg tennivaló van ezen a téren, fejlesztenünk kell az ellenfelek taktikai viselkedését, fel kell készítenünk őket a csapatmunkára, de eddig minden a terv szerint halad, és a játék mesterséges intelligenciája napról-napra okosabb lesz...

Mesélnél nekünk valamit a fegyverekről is? Nagyon hálásak lennénk, ha konkrétan meg is neveznél néhányat...

DD: A fegyverekről és az egyéb használható cuccokról majd csak később tudok érdemi felvilágosítást adni, leginkább azért, mert nem nagyon véglegesítettünk még semmit ezen a téren.. Egyelőre legyen elég annyi, hogy a játékos egy rakat fegyvert használhat majd, pisztolyokat, sörétes puskát, gépkarabélyokat, de gránátokat, gránátvetőt, és többféle robbanóanyagot is. A fegyverek többsége a ma már létező modellek modernizált, továbbfejlesztett változata lesz.

Klikk ide!     Klikk ide!

Lesznek olyan részek a Chaser-ben, amikor valamilyen járművet kell majd vezetnünk, vagy végig gyalogosan fogunk közlekedni?

DD: Nem, járműveket nem használhatsz a Chaser-ben. Ez nem azért van, mert technikailag nem tudnánk megcsinálni - a Chaser hangulatába és játékmenetébe egész egyszerűen nem fér be a járművek alkalmazása. Ha mégis beletennénk (csak hogy ilyesmi is legyen benne), nagyon mesterséges szaga lenne az egésznek, és végeredményében semmit sem adna a játszhatósághoz.

Lesz multiplayer lehetőség a Chaser-ben, és ha igen, akkor miylen játékmódokat terveztek?

DD: Igen, természetesen többjátékos üzemmódban is játszható lesz a Chaser. A szokásos multiplayer-módokkal (Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag) nagyjából már elkészültünk, és éppen most agyalunk pár új MP lehetőségen. A Chaser LAN-on és Interneten keresztül egyaránt játszható lesz.

Klikk ide!     Klikk ide!

Az FPS-piacon hatalmas a tolongás, veletek párhuzamosan legalább egy tucatnyi ilyen játékot fejlesztenek még. Miben fog különbözni a Chaser a vetélytársaktól?

DD: Leginkább a játék hangulatában igyekszünk nagyot alkotni - az izgalmas történet mellett rengeteg akció lesz benne- és remélem, hogy ez az alapkoncepció bejön majd a játékosoknak is...

Mikorra várható a Chaser megjelenése?

DD: Német nyelvterületeken 2002 vége felé tervezzük a megjelenést, aztán kis csúszással mindenhol máshol is kapható lesz majd.

Köszönjük a beszélgetést, David!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások