Warcraft 3: Reign of Chaos

Warcraft 3: Reign of Chaos

2002. augusztus 9. 04:14, Péntek
Grafika: A műfaj legjobbja (a Battle Realms mondjuk közel járt hozzá), de nem tökéletes. Az egységek állhatnának több poligonból, plusz el bírtam volna viselni nagyobb felbontású textúrákat (neadjisten némi bump-mapet) is. A képregényszerű stílus részemről rendben van, nem egy fantasy-környezetben játszódó gémtől fogom elvárni az ultrarealizmust - ezt hagyjuk meg a C&C: Generalsnak.

Kezelőfelület: Jó kis kézre álló RTS-kezelés, minden kényelmi funkcióval, amit az utóbbi pár évben a műfajban feltaláltak. Kellemes mennyiségű automatizálás található benne (pl. formációk, healing) így hál' istennek nem kell mindenre odafigyelnünk. A csaták irányítása jó, nagy számú egység esetén viszont néha kaotikus, különösen akkor, ha speciális tulajdonságokat akarunk szimultán, több egységnél használni.

Játékmenet: A hősök behozatala és a többi RPG-elem alkalmazása nagyon jó ötlet, új színt visz az RTS-ek egyre laposodó műfajába - egy év múlva biztos evvel lesz tele a padlás, boldog-boldogtalan hero-alapú stratégiákat fog gyártani. A hősök ötlete persze nem új (Battle Realms, Empire Earth), de eddig a Warcraft 3-ban alkalmazták a legszélesebb körben. A játék többi része már nem ennyire újító: gyakran támad olyan érzése az embernek, hogy Blizzardék öregszenek, és a régi ötleteiket dolgozzák fel újra, csak most pepitában.

Hangeffektek: A hangok nagyszerűek. A szinkronhangok szinte mindegyike telitalálat, az egységek szokásos "sokszor rákattintok" beszólásainak némelyikén még mindig röhögök, ha meghallom őket (Mortar Kombat! - na, ezt vajon ki mondja? ;-).

Zene: A zenék első hallásra talán nem annyira magukkal ragadóak, mint az előző rész dallamai, de tessék csak játszani egy fertályórát, egy kis szünetet tartani, és jobban odafigyelni, hogy mi is szól a háttérben: nagyon atmoszférikus muzsikák ezek, és tökéletesen jellemzik a hozzájuk tartozó fajt. Nálam a night-elf zenék voltak leginkább bejövősek: kelta beütésű dallamok, némi keleti hangulattal - elvarázsol!

Multiplayer: A maximális értékelés inkább megeleőlegezett bizalom, mint határozott vélemény: az általam a battle-neten töltött pár este meggyőzött arról, hogy a játék a Starcrafthez hasonlóan erős multiplayer módusszal rendelkezik, és hogy a fajok jól balanszírozottak (a pár hónapos sokszereplős béta megtette a magáét). A többit majd meglátjuk: ha jövőre ilyenkor is téma lesz a multiplayer Warcraft, akkor jó munkát végeztek a Blizzardnál.

Intelligencia és nehézség: Normál nehézségi fokozaton még kezdők számára is jól játszható a játék, köszönhetően annak, hogy a human kampány nagyon finoman adagolja a nehézséget, és szépen fokozatosan, az undead kampány közepére/végére mutatja csak ki az igazi oroszlánkörmeit a játék. Hardon más a helyzet: a gépi ellenfél itt már hajlamos agresszíven támadni, nem sok időt hagyva az atomstabil védelem kiépítésére.

Összegzés: Igen, öt csillag. Ez az átka az ötfokozatú értékelőnknek (meg a saját balgaságomnak: annak idején négy csillagot adtam a néhol komoly hiányosságokkal küszködő Battle Realmsnek - a W3 pedig jobb annál). Ha százalékban gondolkodnánk, akkor most azt mondanám, hogy nyolcvanvalamennyi - de így öt pont, sussz-passz! ;-) A hiányosságokat már felróttam neki, a pozitívumokat is: a várt forradalom ugyan elmaradt, de az evolúció töretlen. A problémák ellenére a W3 kötelezően beszerzendő darab a real time stratégiákat kicsit is kedvelők számára, sőt, kezdőknek is jó választás lehet - nem tökéletes, de NAGYON hangulatos szórakozás.


<< Előző oldal  1 2 3 4 [5] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások