Command & Conquer Generals

Command & Conquer Generals

2003. március 2. 23:37, Vasárnap
Grafika: A Command & Conquer Generals grafikai motorja jelentős fejlődésen ment keresztül a legutolsó Westwood stratégia, a Red Alert 2 óta. 3D engine-t kapott, amely 1024x768-as felbontásban, teljes részletesség mellett gyönyörű. Az egyes missziókat egy rövid videó vezeti be, amely technikailag a 3D motorban megrendezett jelenet. A videóból a játék irányítása és a bázisunk perspektivikus képe közvetlenül "átcsusszan" olyan érzetet keltve, mintha játék közben végig egy filmet néznénk. Az olyan apróságok, minthogy lángszóróval leégethetjük az erdőt, vagy tankokkal kidönthetjük a fákat, illetve hogy a járművek porfelhőt hagynak maguk után a sivatagban már csak hab a tortán, amely fokozza az élményt és a filmszerű hatást.

Kezelőfelület: Habár minden C&C rész kiváló kezelhetőségekkel bírt, sikerült ezen tovább javítani. A korábbi részekhez képest jobb oldalról eltűnt a radar és az egységek ikonjai, minden egy vízszintes sávba került a képernyő alsó részére. Ez a kezelőfelület dokkolható is: "lecsukva" teljes képernyőn irányíthatjuk az egységeinket. A dokkolhatóság használhatóságát csökkenti, hogy ekkor eltűnik a radarkép is.

Játékmenet: A sok technikai fejlődés ellenére a játékmenet ugyanaz maradt mint minden eddigi C&C-ben: izgalmas, pergő jelenetek, egy olyan stratégia, amely azok számára is érdekes lehet, akik az RTS-ek helyett jobban vonzódnak az akciójátékokhoz. A 3D domborzati viszonyok bevezetésével bővült a stratégia eszköztára: remek érzés, amikor a domb tetején álló 3-4 könnyű harckocsi a domborzati adottságokat kihasználva simán szétszed ugyanennyi nehézpáncélost. Kis hibának tartom viszont továbbra is a fizikai viszonyok és a fegyverek élethű lemodellezésének hiányát: bosszantó, például, hogy a pontatlanságáról híres SCUD rakéta mindig hajszál pontosan célba talál.

Hangeffektek: A fegyverek, a járművek, a robbanások hangjai hibátlanok. Nagyon élvezetes és néhol kissé gunyorosak is azok a szövegek, melyeket az egységekre kattintva hallhatunk, pl. a GLA-nál mulatságos, hogy a Westwood amerikai fejlesztői milyen szólásokat adtak az arab terroristák szájába.

Zene: Ahogy a korábbi részekben, itt is nagyon igényes, instrumentális zenét hallhatunk, amely a játék alatt mindig a színhelytől és a kiválasztott néptől függ. Eleinte élvezetes és kellemes hallgatni, tökéletesen aláfesti az akciót, de sok nap játék után jobb kikapcsolni, mert unalmassá válik.

Multiplayer: A Command & Conquer Generals egyjátékos üzemmódban is kiváló szórakozás, azonban igazi élvezeteket a többjátékos mód nyújt. Lehetőség van az interneten játszani, illetve helyi hálózaton, egymás ellen és a gép ellen egyaránt.

Intelligencia és nehézség: A Generals mesterséges intelligenciája szintén jelentős fejlődésen ment keresztül, a gép már sok olyan stratégiát is felhasznál, amelyet eddig csak humán játékosoknál láthattunk. Például nagy csatáknál jellemzően az összes AI egység mindig csak egy ellenséges egységre lő, a géptől láthatunk bekerítő hadműveleteket, több irányból vezetett támadást, a járőröző repülőink alá irányított légvédelmi ütegeket, illetve repülőivel az AI is képes rengeteg kellemetlenséget okozni. Összességében az AI kellemes meglepetés, de a sokszínűsége mellett is pár nap alatt kitapasztalható, így már nem gond brutál fokozaton is megverni.

Összegzés: Apróbb hibáitól eltekintve a Command & Conquer Generals egy kiváló játék. Olyan program, amelyet nem lehet egykönnyen megunni és félredobni, a missziók végigjátszása után is rengeteg élményt nyújt akár skirmish, akár többjátékos módban. A Westwoodnak sok nagyszerű játék és egykét ballépés után ismét sikerült egy remek programot összehozni, amit érdemes minden RTS kedvelőnek megvásárolni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások