Warcraft III: Frozen Throne

Warcraft III: Frozen Throne

2003. július 14. 01:17, Hétfő


Kiadó: Blizzard Entertainment
Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 400 MHz-es processzor, 128 MB RAM, 8 MB-os videókártya
Ajánlott: 600 MHz-es processzor, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Age of Empires sorozat vagy a Warcraft elődök
Kategória: valósidejű stratégia

Egy évvel az eredeti Warcraft III kiadása után, amikor még annak eladási adatai mindig fényesen csillognak, a Blizzard megjelentette a kiegészítőt is. Általában egy ilyen kiegészítő valamiféle új tartalmat, új fegyvert, új pályákat, karaktereket kell, hogy tartalmazzon, meghosszabbítva az eredeti játék élettartamát. Ez egyszerűen hangzik, de mégis a legtöbb esetben kidolgozatlan, üres, gyenge koncepciójú kiegészítőkkel találkozunk, hagy ne soroljam. De ők a Blizzard, akikről elmondhatjuk, hogy sok egyéb más mellett a kiegészítők mesterei is.

Kiadnak egy játékot, hagynak elég időt, hogy a bugok kiderüljenek, közben a történetet csiszolgatják, majd mikor eljön az idő előrukkolnak valami fergetegessel. Az felkelti az érdeklődést újra az eredeti játék iránt és újra ezreket tesznek függővé. Itt is ugyanez történt, hiszen a Frozen Throne-ban az ismert négy fajt vezérelhetjük jón, s rosszon keresztül, persze felvértezve számos újdonsággal, 9 új hőssel, új egységekkel, szövetségesekkel, NPC-k (Non-player Character) seregével, és még annyi mindennel, hogy ezt inkább nem a bevezetőben írom le.

Klikk ide! Klikk ide!

Az ördög nem alszik

A háborúnak vége. A Burning Legion úgy tűnik vereséget szenvedett, Archimonde legyőzésével a Night Elfek kicsiny, ámbátor kemény csapata az emberek és orkok segítségével visszaverte a támadást, melyet szem nem látott évezredek óta. Most minden csendes, hegyesfülű barátaink az erdők rendbetételén dolgoznak. A történet ott folytatódik, ahol a Warcraft III véget ért.

Természetesen egyik mese sem kezdődhet így, ugyanis az elfektől disszidált Illidan valami nagyon gonosz dolgon töri a fejét. A játék bevezető animációja által részesei lehetünk annak, ahogyan a születését tekintve Night Elf, de újabban démoni szerepben is tetszelegő hős a hatalom megszerzéséhez szövetségest keresve egy mindeddig elfelejtett fajt hív új életre. Mivel az emberek és orkok szövetséget kötöttek, ezért elméletileg ők kilőve, szárazföldön pedig nem sok más fejlett faj él, ezért új barátaink, illetve ellenségeink a Nagák, a víz alól szivárognak elő. Valaha ők is Elfek voltak, de egy átoknak köszönhetően elkorcsosodva a vizek mélyére kényszerültek. Most viszont égnek a vágytól, hogy visszakapják mindazt, ami szerintük őket illeti.

Klikk ide! Klikk ide!

A történetbe körülbelül itt kapcsolódunk bele mi, és ennél tovább nem is szeretném pörgetni, mert a már jól ismert Blizzard féle feszültségkeltő történetszövésben itt sem lesz hiány. A sztori minden részletében kidolgozott és szinte percről perce követhetjük az eseményeket, természetesen aktív szereplőként. A Blizzard kitett magáért és a kiegészítőben minden eddiginél fergetegesebb küldetés repertoár áll előttünk. Az előző részben két nagy kérdőjel maradt, ami természetesen most a gerincét adja majd az eseményeknek.

Az első az előbb említett Illidan, aki félig elf, félig démon formában menekül a teljesen elf Maiev elől, aki a Night Elfek új hősnője. Maiev megrögzött célja, hogy Illidant újra egy biztos és lehetőleg sötét és hideg helyen tudják. Persze a szökevénynek is lesz ehhez egy-két szava, hisz új barátaival együtt a Fagyott Trón megszerzésére pályázik. A második kiindulóponthoz egy kicsit térben ugorva találunk egy másik jelentkezőt a trónra. Arthas herceg, aki új kardjával, a Frostmourne-nal túlvilágra küldte saját apját, élére áll a király nélkül maradt, háborútól szétzihlált Lordaeronnak és gondolom a hullák összegyűjtésével :) egész tekintélyes erőre sikerül szert tennie.

Klikk ide! Klikk ide!

A brazil szappant megszégyenítő összetett cselekmény

A játékban három fő küldetéssorozat vár ránk, az első az éjjeli elfek üldözős története, a második a magukra maradt emberek új komponenssel, a Blood Mage-ek családjával kiegészült seregének küzdelmeit mutatja be, majd a harmadikban Arthas herceg, király, bármi... szellemi vezető útját járja végig a hatalom beteljesedéséig.

Az ork törzsek is eléggé a nulláról indultak, hiszen a háború teljesen szétzúzta népüket. Thrall apjáról elnevezve, új törzset alapít Durotar néven, s egy távoleső kolóniát létrehozva próbál szerencsét. Ez lesz a negyedik kampány, ahol az ork-ogre félszerzet Beastmaster szerepében léphetünk akcióba. Az akcióba lépést szószerint értettem, hisz a hős, miután megérkezett - bár sokan furcsán néznek rá -, de Thrall szívesen látja és egyből rábíz néhány elintéznivaló apróságot a környéken. Majd egyre komolyabb szituációkba keveredik a hős illetve Troll Shadow Hunter csatlósa.

Ez a kampány egyetlenegy nagy küldetés, ami inkább hasonlított - SŐT egy az egyben - Diabló hangulatú. Van egy kis város, nem messze tőle egy helyőrség, néhány kűlső NPC-vel. Barangolhatunk egy óriási területen, néha kisebb barlangrendszerekbe, völgyekbe jutva. A szörnyek újrateremtődnek, pénz kapunk ha megöljük őket. Lesznek főellenségek, stb. Tehát a stratégiából kicsit átléptünk rpg-be, ami igazán hangulatossá teszi az egész játékot. Ráadásul ez csak az Act I. (ismerős elnevezés ez is :) ), a további részeket majd netről letölthetjük ingyen. Mondhatni kiegészítőt adnak majd ki a kiegészítőhöz. Lehet ezt még fokozni?

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások