Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

2003. november 10. 01:20, Hétfő
Ha valaki számára unalmas már a bőrkabátos szépfiú hátsófele, az is megleli örömét, hiszen egy csúnya balesetet szenved Max és ezután egy kicsit Tomb Raiderré alakul át a dolog. Az egy lövés, temetés elvet követő Mona igyekszik meglépni a helyszínről és némi biztonságot keres, mivel nem elég, hogy körözés van érvényben ellene, hanem az alvilág is keményen vadászik rá. Innentől kezdve viszont mi irányítjuk a lányt, akinél egy tuningolt távcsöves mesterlövészpuska van 60 tölténnyel, ami tökéletesen elég vagy két pályához, ha végig azzal csináljuk.

Körülbelül itt kezd el olyanná válni a roham, hogy az F5 és az F9 igen csak jóbarátaink lesznek. Ezek ugyanis a quick save és load gombok. Érdemes nemcsak pályánként menteni, hanem bizonyos szakaszokon akár minden harmadik lepuffantott ellenfél után, minden második sarok után ráütni egyet a quicksave gombra. A töltési idők egyébként nem zavaróak, nagyon gyorsan bejön minden új pálya és egy load game sem tart tovább 2-3 másodpercnél.

Klikk ide! Klikk ide!

Aki ismeri az első részt, annak igazából nem lesz meglepetés az irányítás, mert jószerivel semmi sem változott. A klasszikus ’w s a d’ iránygombokkal és a mouse lookkal meg is vannak az alapfunkciók. Az ajtónyitás az automatikus, bár megpróbálhatjuk a zárt ajtókat is kinyitni az e billentyű segítésgével (persze ha magától nem nyílt ki, akkor így sem fog), viszont az e azért jó lesz kapcsolók és egyéb kütyük működtetésére, NPC karakterek utasítására, stb. A fegyverek között természetesen a számgombok segítségével vagy az egér görgőjével váltogathatunk. A fegyverek továbbra is kategóriákra vannak osztva.

Klikk ide! Klikk ide!

Az első ilyen a másodlagos fegyverek csoportja, melyeket az F gombbal lőhetünk el, ilyenek a gránátok és Molotov-koktél, illetve ide tartozik a pusztakezes ütés is. A második a pisztolyféleségek, mint például a beretta és a sima 9 mm-es. Ezekből kezünkbe vehetünk egyszerre akár két darabot is, duplázva az élvezeteket és persze az okozott sebzést. A harmadik csoportba a shotgunok (rövid vagy lefürészelt csövű vadászpuskák) tartoznak: A klasszikus pump-up shotgun, a lefűrészelt csövű, és találkozhatunk majd a játék vége felé egy komolyabb darabbal is, ami közepes távolságra sebez jól, de oda óriásit és gyorsan.

Klikk ide! Klikk ide!

A negyedik az smg-k, azaz sub-machine gunok, magyarul géppisztolyok. Itt a szokásos felhozatallal találkozunk az amerikai tengerészgyalogos eszköztárból, míg a géppuskák, között a jó öreg kalasnyikovtól kezdve az M4-esig mindenféle finomságra rálelhetünk. Az utolsó hatodik, a legritkábban használt rekesz lesz, ez a távcsövespuskák helye. Mona Sax, mint említettem, rendelkezik egy nagyon durva távcsövessel, a többi ezen kívül csak ritkán használható a játék során hatékonyan.

Ha már a hatékonyságról esett szó, akkor a harcok hevében jól fog jönni a második részre teljesen felújított Bullet time, azaz most már Bullet time 2.0. A lényeg, aki esetleg sem a Mátrixot, sem a Max Payne 1-et nem látta, és japán akciófilmmel sem találkozott volna, az, hogy a kritikus fontosságú jelenetekben az idő lelassul, és így sokkal tökéletesebben hajthatjuk végre a gyors mozdulatokat. A játékban ennek akkor van igazán nagy jelentősége, mikor 4-5 ellenfél ugrik ránk, és tüzelnek kegyetlenül, hiszen ekkor mi néhány jól irányzott pontos lövéssel véget vethetünk életüknek. A pontos lövésekhez pedig van időnk a bullet time alatt.


 1 [2] 3 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások