Spellforce - The Order of Dawn

Spellforce - The Order of Dawn

2003. december 8. 12:02, Hétfő
Más szerepjátékokkal ellentétben a SpellForce a szabvány "jó fajokon" (ember, elf, törpe) kívűl lehetővé teszi a "gonoszok" (ork, troll, sötét elf) seregeinek irányítását is, ami úgy magyarázható, hogy ők tulajdonképpen az általunk megidézett szolgák. A megidézhető lények választéka és épületeik kidolgozottsági foka olyan magas, hogy gyakorlatilag egyetlen fajjal is eladható lenne a játék, anélkül hogy hiányérzetünk támadhatna. A hat faj több mint 50 egyedi tulajdonsággal, specialitásokkal rendelkező egységéből választhatunk. Használatuk olyankor szükséges, amikor az ellenséges erők darabszámuk miatt hősünk által lebírhatatlanok. Ilyenkor ahelyett, hogy Rambóként, egyszemélyes hadseregünkkel óvatoskodva, egyenként kellene likvidálnunk őket (ami általában úgyis reménytelen), csupán keresnünk kell egy ősi műemléket. Ezekből majd minden pályán található egy-egy, rúnahősők céljára (ugye valamikor mi is egy voltunk közülük) vagy egy adott fajra dedikálva - ezeknél idézhetjük meg őket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A megidézhető egységek és felhúzható épületek típusát rúnák formájában találhatjuk meg kincsesládákban, illetve kaphatjuk feladatok teljesítése után. Az emlékművek aktiválása után első dolgunk munkások megidézése (belőlük is több szint van, habár nem vettem észre hogy a fejlettebb gyorsabban dolgozna), akik erőforrásokat gyűjtenek, és utána épületeket emelnek. A szokványos kő/fa/vas nyersanyagokon kívűl minden fajnál van speciális, ilyen az elfeknél a "lenya", a törpéknél a holdkő vagy az embereknél az "aria". Az élelem vadászattal, halászattal, vagy speciális módokokon, pl. embereknél búzafölddel, trolloknál a hullák feldolgozásával történhet. A vegyítés révén seregünk kialakítását csak és kizárólag a mi akaratunk határozza meg, nem pedig a nyersanyagok, vagy a fejlesztők szándékai. Settlers beütés, hogy az épületek bizonyos variációkban egymást erősitik (növelik a nyersanyagtermelést), illetve ugyanabból a tipusból több fokozatú is létezik - ilyen más, nem Phenomic fejlesztette valósidejű stratégiában nincs.

Általánosságban véve, a fajok megfelelnek az ismert sztereotipiáknak; az emberek ereje a változatosságukban és a mindenességükben rejlik, az elfek a távolsági küzdelmek ideális szereplői (mindegyik bikiniben parádézik), a törpék hatalmas aprítószerzámokat használó kiváló harcosok, az orkok és a trollok fizikai erejüket bunkókkal sokszorozzák meg, a sötét elfek pedig fürgék és cselesek. Van ahol csak hősők társaságában tudunk továbbjutni, ők ugyanolyan változatosak lehetnek, mint a mi karakterünk. Páncélzattal, fegyverekkel kell ellátnunk őket, melyet továbbutazáskor (mivel mint említettem, más pályára kerülve megszünnek a lények) érdemes leszedegetni róluk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék szépségét a fajoknál is a vegyítés adja. Előrehaladva több pálya is van, ahol nem csak egy emlékművet használhatunk, ezáltal kiaknázhatjuk a fajok erősségeiben rejlő előnyöket (például az elől haladó ember lovagokat hátulról elf ijászok támogatják). A keverés nemcsak lehetőség, hanem szükségszerűség is, mivel az erősebb elf egységekhez vas is kell, de tünde bányász nem létezik, tehát egy másik fajjal kell a nyersanyagot kitermelnünk.

Mivel ez valójában nem igazi RTS, a bázisépités ennek megfelelően nem túlbonyolított, ritkán van olyan helyzet, amikor a monitort bámulva valamely erőforrásra várunk. A nyersanyagokért (kő, vas, élelem stb.) korántsincs akkora tétre menő küzdelem mint egy többjátékos Age of Mythology meccsen, a taktikai, stratégiai kérdés sokkal inkább az épületek helyének kiválasztása és a győzelemhez szükséges egységek termelése, mintsem a támadási irány, vagy a gyors fejlődés. Az anyagok kvázi végtelenek, mivel kimerülés esetén lassan növekedni kezd mennyiségük, tehát ha valamit eltoltunk, nem kell az egész pályát újrakezdenünk.


 1 2 [3] 4 5 6  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások