Thief: Deadly Shadows

Thief: Deadly Shadows

2004. június 15. 01:53, Kedd
Grafika: Vegyes érzelmek. Hiszen az Unreal 2003 motorja valósághű textúrákkal rendelkező csodálatos világot tár elénk, de a gyakran bugyutának tűnő megoldások és a szerencsétlenül összerakott rongybaba fizika elszomorítja az embert. Igy 2004 derekán kicsit többet vártam volna, de pár évvel ezelőtt mondjuk egy ilyet el sem hittünk volna. A program a legújabb drivereket igényli mind nVidia, mind ATi kártyákhoz, különben gyakori textúraillesztési hibákkal és egyebekkel találkozunk. Nem keveset használja a Pixel Shadert sem és minden felület Bump mappingelt. Szóval érdemes egy komolyabb vasat alátenni. Nekem egy 2500+ Athlon XP, 512 Mb 400 MHz DDR, Ati Radeon 9600 Pro rendszer alatt 1024-768 felbontás mellett teljes grafikán jól futott, de éreztem, hogy ha kicsit kevesebb lenne az FPS, az már érezhető lenne és zavaró.

Kezelőfelület. Nem teljesen klasszikus menü felépítés, kicsit szokni kell a játék közben hogy mi hol van, de minden elvárható dolog benne van. Az irányítás a szokásos FPS hangulat kiegészítve a sajátos dolgokkal. A Quicksave (gyorsmentés) gomb egy idő után nagyon kézre áll, és érdemes is használni, mert kár egy rossz lépés miatt egy akár fél órás szenvedést elveszteni.

Játékmenet: Maga nemében páratlan, s igaz nem hemzseg a piac az ilyen termékektől, de ez valóban unikum. A tolvajtempó itt a Nicholas Cage féle produkcióhoz képest kissé más értelmezést nyer, és ahogy említettem az eltöltött játékidő a soktól a végtelenig terjedhet.

Multiplayer: nincs

Zene: Ez felháborított, de zene szerencsére nincs, vagy csak éppen hogy van néhol. Minimális ideig valami ambient, de az is inkább csak hangeffekt értékű. Igaz, hogy a lopakodás csendes dolog, de egy sejtelmes halk lágy muzsika megszépíthette volna az egészet.

Hangeffektek: Azért adok neki közepest, mert igazából nem tudtam megítélni, hogy jó vagy rossz. Például ha felhúzom az íjat és nyikorog, akkor a méterre álló őr miért nem hallja, én meg miért igen. Szóval itt az auditív dolgok kevéssé voltak hangsúlyosak. Csalódás - a zene hiánya mellett - ez is.

Összegzés: Remek időtöltés, remek tervezés, sötét éjjelek, csendben osonás. Remélem a fiatalok nem tekintik mintaértékűnek a játék főszereplőjének foglalkozását, illetve innen is üzenem annak a két fiatalembernek, akiknek a kezéhez múlt héten hozzáragadt a kabát belsőzsebemben lévő pénztárcám, hogy inkább ilyen formában éljék ki hajlamaikat. A hangulat játék közben hullámzik; van, hogy kétségbeesett keresgélés folyik, van mikor pörgős akció, de az igazi, amikor a sötétből leselkedve várjuk a pillanatot, hogy beinduljunk.


 1 2 3 [4] 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások