DOOM 3

DOOM 3

2004. augusztus 5. 15:32, Csütörtök
Játékképernyő

PDA/Videó jelző: Ha találunk egy digitális személyi asszisztens-t, vagy esetleg egy videolemezt, akkor ezt látjuk, TAB-bal pedig megnézhetjük illetve megvizsgálhatjuk. Személyi asszisztensünk rendkívül fontos eszköz a játékban, ez tárolja azokat a kódokat, melyek bizonyos területek eléréséhez szükségesek. Amikor egy félig felfalt homo sapiens mellett megtaláljuk valaki más PDA-ját, akkor az ott található biztonsági kódokat sajátunkra áttörve tengerész hacker-ként a létesítmény egyre több részéhez férünk hozzá.

A PDA tartalmazza éppen aktuális küldetésünk leírását, a nálunk található fegyvereket és tárgyakat. A démoni katasztrófát a Exchange szerver is túlélte, mert PDA-nk folyamatosan fogadja bejövő leveleket és hangüzeneteket. Ezek rendkívül értékes információkhoz juttatnak minket hozzá, ilyenkor sűrűn áldjuk a rendszergazdát, aki megfelelően telepítette a biztonsági frissítéseket... mindhalálig. A videolemezek főleg harci tippeket és az UAC létesítményről készült felvételeket tartalmaznak.

Vértezet: Maximálisan 125 lehet. Ha eltalálnak minket, akkor először ez csökken, csak azután az egészségünk. Az Unreal fejlövésekor tapasztalt hatásra itt ne számítsunk.

Egészség: Ez 100-tól 0-ig terjedhet. Minél kisebb, annál kevésbé lehetünk a fitness mozgalom példaképei. A Doom egyik híres specialitása volt, hogy halálunk esetén a csúnya démoni szörnyek megzabáltak minket. Nem késsel és villával, ezért mindenképpen megrázó élmény a tudat, illetve a Doom 2 óta már a látvány is. A Doom 3 -nál véresebb marcangolást leginkább horrorfilmekben tapasztaltam, de ott legalább nem mi vagyunk a főmenü.

Vitalitás: Egy narancsszínű csík jelzi, hogy nem csak rohanás az élet. Egyhuzamban folyamatosan nem tudunk rohanni és bizony a szufla akkor is elfogyhat, ha nyomunkban a horda. Ugyanazt a pánikot érezzük mi is, mint amikor arról álmodunk, hogy menekülünk valami elől, de lábunk sárban tocsog és nem tudunk szaladni. Az ellenség meg csak jön és jön... Na lépjünk tovább, elég lesz Freud-ból.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Területnév: A marsi állomás minden egyes épületének neve van. Mindig tudjuk, hol les ránk a halál.

Tár a fegyverben: Mindig látjuk, hogy fegyverünk mennyi lőszert tartalmaz. Ha az ujjunk a ravaszra tapadt - mint ahogy mindenkinek oda fog, miközben sikoltozva lövi a szörnyeket, bizony kifogyhat a fegyver és szükség lesz újratöltésre.

Tartalék tárak: Mint neve is mutatja, az éppen használt fegyverhez tartozó tartalék tárak számát mutatja. Ha nem látunk itt semmit, akkor gondolkodjunk el az erőviszonyok jövőbeni alakulásán, mivel könnyen veszélybe kerülhet a jó és rossz egyensúlya.

Fegyvereink: A kék pöttyök nem a terhességi teszt eredményei, hanem azt jelzik, hogy éppen melyik fegyvert használjuk.

Célkereszt: Ez néha átalakul akkor, ha embert vagy számítógépet látunk. Ekkor a fegyvert leeresztjük és a célkereszt átalakul, hogy az adott emberrel beszélgessünk. Távolról egy rakétát elvileg meg lehet ereszteni hogy cafatokra szaggassuk a túlélőt, de ezt a gyakorlatot a rejtély megoldása érdekében érdemes kerülni.


 1 [2] 3 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások