23 százalékkal növelte adózott nyereségét a Cisco Systems

23 százalékkal növelte adózott nyereségét a Cisco Systems

2004. augusztus 12. 16:44, Csütörtök
Az internetes hálózati berendezések legnagyobb gyártója, a Cisco Systems bejelentette a július 31-én véget ért 2004-es pénzügyi év negyedik negyedévének, valamint a teljes pénzügyi évének eredményeit.

A vállalat 2004-es pénzügyi évének negyedik negyedévében 5,9 milliárd USD nettó árbevételt ért el, ami 26%-al több, mint a 2003-as év negyedik negyedévében elért 4,7 milliárd USD, és 5,4%-al több, mint a 2004-es év harmadik negyedévében elért 5,6 milliárd USD. A 2004-es pénzügyi évben elért nettó árbevétel 22 milliárd USD volt, 16,8%-al több, mint a 2003-as pénzügyi évben elért 18,9 milliárd USD.

A 2004-es pénzügyi év negyedik negyedévében elért adózott nyereség 1,4 milliárd USD (részvényenként 0,20 USD) volt, szemben a 2003-as pénzügyi év negyedik negyedévében elért 982 millió USD-vel (részvényenként 0,14 USD) és a 2004-es pénzügyi év harmadik negyedévében elért 1,2 milliárd USD-vel (részvényenként 0,17 USD). Pro-forma - a rendkívüli tételektől megtisztított - alapon a 2004-es pénzügyi év negyedik negyedévében elért adózott nyeresége 1,5 milliárd USD (részvényenként 0,21 USD) volt, szemben a 2003-as pénzügyi év negyedik negyedévében elért 1,1 milliárd USD-vel (részvényenként 0,15 USD) és a 2004-es pénzügyi év harmadik negyedévében elért 1,4 milliárd USD-vel (részvényenként 0,19 USD).

A 2004-es pénzügyi évben elért nettó árbevétel 22 milliárd USD volt, 16,8%-al több, mint a 2003-as pénzügyi évben elért 18,9 milliárd USD. A GAAP szerint számolt adózott nyereség a 2004-es pénzügyi évben 4,4 milliárd USD (részvényenként 0,62 USD) volt, szemben a 2003-as pénzügyi évben elért 3,6 milliárd USD-vel (részvényenként 0,50 USD). A pro-forma alapon számolt adózott nyereség a 2004-es pénzügyi évben 5,3 milliárd USD (részvényenként 0,76 USD) volt, szemben a 2003-as pénzügyi évben elért 4,3 milliárd USD-vel (részvényenként 0,59 USD).

"Ez a negyedév rekordot döntött számos pénzügyi és működési mutatónk tekintetében. Például még soha nem értünk el ekkora GAAP és pro-forma nettó és egy részvényre jutó eredményt" - mutatott rá John Chambers, a Cisco elnök-vezérigazgatója. "Rekorderedményeinket a világ fellendülőben lévő piacain megvalósított, valamint a stratégiai csúcstechnológiák fejlesztését célzó beruházásainknak köszönhetjük" - fűzte hozzá.

"A 2004-es pénzügyi évben elért eredményeink a Cisco lépésváltásának sikerét jelzik. Stratégiánk kiemelkedő eredményeket hozott számos kategóriában. Ezek közé soroljuk például nyereséges növekedésünket (s ezen belül 26%-os árbevétel-növekedésünket az előző év hasonló időszakához képest), kiegyensúlyozott piaci és földrajzi helyzetünket, és lendületes térnyerésünket számos termékkategóriában és a stratégiai technológiák felvevőpiacain."

Július végével zárult a Cisco Systems Magyarország 2004-es pénzügyi éve is, amelyet a piac támasztotta kihívások mellett számos fontos siker fémjelzett. A Cisco számára kiemelt piaci szegmensben, az IP telefónia terén jelentős sikereket könyvelhetett el a vállalat, többek között a közigazgatási, a szolgáltatói, a banki, valamint az oktatási szektorokban. Az integrált hang-, adat és videoátvitelt biztosító IP kommunikáció jelentős megtakarításokat eredményez a telepítés és az üzemeltetés során. A fiókhálózati fejlesztések, bővítések során a pénzügyi szektor számos szereplője az IP telefónia mellett döntött.

Jelentős IP telefónia beruházások történtek, illetve történnek az elkövetkező hónapokban az OTP Bank, a CIB, az ING és a Raiffeisen Bank esetében. Budapest Erzsébetváros önkormányzata az elektronikus kerület program keretében az önkormányzatok között Magyarországon elsőként váltott IP telefóniára. Az EU agrártámogatásokat is kezelő Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal központjában és megyei kirendeltségein 2004. júniusától összesen 1100 db IP telefon telepítésére került sor. A hálózat gerinci részét az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat biztosítja.

IP telefónia telepítésre került sor a Deloitte tanácsadó cég és a WizzAir légitársaság székházaiban. Cisco IP alapú Call Center fejlesztést valósított meg - többek között - a MOL Rt. és a Merloni Elettrodomestici is. A MOL Rt. 50 fős Call Centere a vállalat belső és külső kommunikációját egyaránt szolgálja. A MOL által kezdeményezett Call Center fejlesztés célja az egycsatornás ügyfélszolgálati és vevőszolgálati rendszer kialakítása, az információáramlás javítása, végeredményben az ügyfelek és munkatársak hatékonyabb, magasabb színvonalú kiszolgálása volt. A Merloni esetében a Call Center a Magyarországon működő regionális vevőszolgálati szervezetet szolgálja.

A Cisco sikerei mellett az IP telefónia piacának dinamikus növekedését kutatási eredmények is alátámasztják. A Bellresearch által készített 2004-es Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a különböző IP-alapú megoldásokat alkalmazó cégek aránya, illetve száma 2003-ról 2004-re közel duplájára emelkedett. A következő egy évben a Cisco becslése szerint a nagyvállalatok 25-30%-a, míg a középvállalatok 20%-a tervez IP telefóniával kapcsolatos beruházást.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások