A szöveges hirdetés kelti fel leginkább a figyelmet

A szöveges hirdetés kelti fel leginkább a figyelmet

2004. szeptember 14. 12:26, Kedd
[E-kereskedelem] A szemkövető segítségével 46 személy bevonásával hajtottak végre egy kísérletet, hogy megtudják milyen hirdetés kelti fel legjobban az emberek figyelmét.

A szerkesztők mikor elkészítenek egy weboldalt csupán tökéletlen ítélőképességükre, stílusbeli hagyományokra, látogatottsági adatokra és ritkán olvasói visszajelzésekre támaszkodhatnak. Az üzleti szempontok azonban szigorúak. Egy hirdetés hatékonyságának mérőeszköze a kiadó számára a pénz, sok oldal a reklámokért fizetett összegekből tartja fenn magát. Emiatt rengeteg figyelmet kell fordítani arra, hogy mennyire megfelelő helyen és formában jelenik meg egy reklám.

A kutatás során hamis híroldalakat mutattak a résztvevőknek, melyeken a legkülönbözőbb féle hirdetések fordultak elő, és figyelték a szemük mozgását. A szemkövető segítségével számszerű eredményt kaphatunk arról, mennyire gyorsan és mennyire szándékosan néznek meg az olvasók egy hirdetést. A kapott eredmények általában igazolják azt, amire a hirdetők az idők folyamán már rájöttek, például, hogy egy hirdetés sikere nagyban függ attól, hogy az mennyire kreatív és az oldal tartalmához kapcsolódó. Azonban szolgál néhány meglepő tapasztalattal is.

A szalaghirdetésekről az derült ki, hogy ha az oldal aljára vagy tetejére kerülnek, akkor az olvasó észre sem veszi őket, tekintete átsiklik ezeken a területeken. Jobb a függőlegesen elhelyezett hirdetés, a legjobb pedig a szöveg közepén elhelyezett reklám, melyet olvasás közben nehezen lehet nem észrevenni. A szemkövető tapasztalati szerint az ilyen szövegbe ágyazott reklámok mindig felkeltették a közönség figyelmét. Szintén számított a hirdetés mérete, minél nagyobb helyet foglalt, annál kevésbé kerülték ki a tekintetek. Tehát elmondhatjuk, hogy a szemkövető eredményei szerint a lényeges a méret és a szerkesztői tartalomtól való távolság.

Szintén egyezik az eddigi tapasztalatokkal az az eredmény, hogy a pop-up hirdetések sokkal inkább magukra vonják a figyelmet, mint a szalaghirdetések. Azonban a felvillanó, az olvasót hirtelen megzavaró reklámok bár nem maradnak észrevétlen, csak igen rövid ideig kapnak figyelmet. Érdekes eredmény, hogy a szemkövető szerint az egyszerű szöveges hirdetésekre figyeltek a legtöbben az összes hirdetésfajta közül. Ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy ezek illenek általában az oldal tartalmához és kialakításához. Akár az is előfordulhat, hogy az olvasó a szerkesztői tartalomhoz kapcsolódónak véli őket. Ebbe a kategóriába tartoznak a keresőkön található fizetett linkek is, melyekről a reklámszakma már rég tudja, hogy igen hatékonyak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások