Call of Duty United Offensive

Call of Duty United Offensive

2004. október 7. 02:10, Csütörtök


Fejlesztő: Grey Matter
Kiadó: Activision
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 700 MHz-es Pentium III vagy AMD Athlon, 128 MB RAM, 32 MB-os DirectX 9.0a kompatibilis videókártya
Ajánlott: P4/Athlon XP, 156 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Medal of Honor: Allied Assault, Return to Castle Wolfenstein
Kategória: Háborús FPS

A tavalyi év egyik legjobb (hanem a legjobb) játéka mindenképp az Infinity Ward Call of Duty-ja volt, tehát a folytatásban mindenki joggal bízhatott. Mielőtt azonban bemutatnám ezt a háborús fps-t, két dologról hadd ejtsek szót, a háborúról és az fps-ről.

Nagyon gyakorta felbukkan különböző fórumokon a kérdés, hogy miért ennyire népszerű téma a második világháború (gondoljunk csak a novemberben megjelenő Pacific Assaultra, vagy a jövő év elején debütáló Brothers in Armsra). Ahogy azt már a D-Day bemutatásában is kifejtettem, ennek egyszerű oka van. A második világháborút senkinek sem kell bemutatni a Los Angelestől Tokióig húzódó játékpiacon. Mindenki azonnal vágja az egymással szemben álló csapatokat, pontosan (vagy legalábbis körülbelül) tudja a háború okait, így nyilvánvalóan sokkal kevésbé kell egy ilyen környezetet magyarázni, mint mondjuk a vietnami, az afganisztáni, esetleg egy napjainkban zajló háború hátterét. Ráadásul annak hat éve bőven szolgál hatalmas ütközetekkel, izgalmas csatákkal, ezek tárháza még felerészben sem lett kihasználva. Én például szívesen vennék részt az el alamein-i páncélos csatákban, egyáltalán az egész észak-afrikai hadszíntér bármely ütközetében.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az FPS-ről pedig azért kell szót ejteni, mert az elmúlt hónap (t.i. az augusztus) nagyon furcsa meglepetéssel szolgált a műfaj rajongóinak. Megjelent ugyanis a texasiak ez évi, meglehetősen unalmasra sikeredett techdemója, Doom 3 néven. A baj nem is ezzel lett volna, de a program - szerintem méltatlanul - olyan magasztalásban részesült, hogy mi, a műfaj rajongói komolyan megijedtünk. Idehaza a szaksajtó összes képviselője az egekig magasztalta ezt a véleményem szerint unalmas, játékélményben és háttértörténetben nem túl színvonalas játékot, pedig nem igaz, hogy nem vették észre, hogy a csillogó, zsírúj motor alatt egy ötlettelen program rejtezik.

Félő volt tehát, hogy az FPS-ek új irányt vesznek, és a fejlesztők - ahelyett, hogy forgatókönyvekkel babrálnának - megveszik a grafikus motort, bedobálnak nyolc-tíz textúrát és máris piacon van a cucc, mindeközben a játék lelke, a lebilincselő, de legalábbis izgalmas háttértörténeten alapuló játékélmény megy a kukába. A Call of Duty United Offensive szerencsére bizonyítja, hogy ennek az ellenkezője az igaz, hiszen a meglehetősen régi, Quake 3 motorral felvértezett program egy perce sokkal több izgalmat tartogat, mint a fent emlegetett "techdemó".

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Call of Duty tavalyi sikerének szerintem minden rajongó szemtanúja volt, a fejlesztő Infinity Ward úgy tűnik, jól tette, hogy kiszállt az akkor épp a Medal of Honort készítő 2015-ből. Hogy ezt a küldetéslemezt nem ők jegyzik, hanem a nem kevésbé kiváló Grey Matter, remélem az az oka, hogy már vadul folyik a Call of Duty 2 programozása, amit sajnos már csak jövőre lesz alkalmunk megismerni. A Grey Matter egyébként nem bánt rosszul az örökséggel, látszik, hogy sok-sok munkát fektettek egy méltó folytatásba. Philip Butcher, a Grey Matter elnöke több fórumon is hangsúlyozta, hogy mennyire megtisztelő számukra ez a felkérés (tényleg az). De nézzük meg közelebbről, mit is sikerült kihozni a cuccból.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások